Het zit me nog niet echt mee met deze auto. Na de voorwielophanging en de remmen nu weer iets nieuws..
Vandaag was heerlijk weer om eens open te rijden maar bij thuiskomst ging het dak niet meer helemaal dicht. Het dak zelf wel maar het achterste stuk blijft omhoog staan.
Als ik het dak dan met de hand omlaag zet dan gaat hij wel elektrisch omhoog dus de motortjes doen het.
Uiteindelijk op de handbediening het dak gesloten.
Vreemd is in elk geval dat als ik de sluitknop nog eens indruk, de raampjes weer een stuk verder opengaan, de hoedenplank weer omhooggaat in plaats dat het achterste stuk daalt.
Het lijkt erop dat de electronica in de war is. Is dit zelf te resetten of moet ik bij de dealer langs?
Dak C70 sluit niet meer
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41053
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik neem aan dat het over een C70 gaat?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Ik denk dat het een ritje naar de dealer word, en dat hij daar even aan de Computer gaat.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16.09.2012 - 23:25
Ik ga eerst morgen even power-flippen (accu even los) en kijken of er ergens een sensor stuk of een connector nat is. Lang geleden dat de kap een hele dag in z'n bakkie heeft gezeten.
Hopelijk schijnt het zonnetje lekker morgen
Hopelijk schijnt het zonnetje lekker morgen

- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
OP naar dealer en opnieuw laten afstellen. Laat gelijk de auto uitlezen, mbv Vida komen melding van dak wel in beeld
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- rifwachter
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15
Je kunt alleen maar naar de volvo dealer gaan, hier het dak laten kallibreren, als er eeen sensor stuk is komt dat tijdens het kalibreren naar voren.
De kap moet na handmatig bediend te zijn ook opnieuw gekalibreerd worden, staat ook in je instructie boekje.
Ik heb dit voorjaar ook zoiets gehad met mijn C70 cabrio, dus mijn advies is ga niet zelf lopen knutselen aan het dak.
De kap moet na handmatig bediend te zijn ook opnieuw gekalibreerd worden, staat ook in je instructie boekje.
Ik heb dit voorjaar ook zoiets gehad met mijn C70 cabrio, dus mijn advies is ga niet zelf lopen knutselen aan het dak.
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16.09.2012 - 23:25
Morgen maar eens bellen voor een afspraak. Kunnen ze me meteen het hele errorlog uitlezen... Soms gaat het 'lampje defect' lampje branden maar ik kan niet ontdekken welk... 
Ik hoop dat-ie dan al zijn pijntjes en problemen heeft laten zien...

Ik hoop dat-ie dan al zijn pijntjes en problemen heeft laten zien...
- rifwachter
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15
EvGerven schreef:Morgen maar eens bellen voor een afspraak. Kunnen ze me meteen het hele errorlog uitlezen... Soms gaat het 'lampje defect' lampje branden maar ik kan niet ontdekken welk...
Ik hoop dat-ie dan al zijn pijntjes en problemen heeft laten zien...
Heb je al een afspraak staan met de dealer ?
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
- ovlov2
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 16.03.2010 - 17:14
Is het een C70 van de eerste generatie met stoffen dak ?
Ik heb dit probleem ook tijdje . Toen bleek dat een klein beetje stof van de bekleding achter ,tussen het mechanisme kwam. Ik heb dit toen verwijdert en sindsdien geen problemen meer gehad. Ik heb wel een klein beetje stof aan de binnenkant onderaan moeten wegknippen. Je ziet dit niet echt omdat er een plastiek plaatje voorkomt.
Ik heb dit probleem ook tijdje . Toen bleek dat een klein beetje stof van de bekleding achter ,tussen het mechanisme kwam. Ik heb dit toen verwijdert en sindsdien geen problemen meer gehad. Ik heb wel een klein beetje stof aan de binnenkant onderaan moeten wegknippen. Je ziet dit niet echt omdat er een plastiek plaatje voorkomt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16.09.2012 - 23:25
@ovlov2, Ja... C70<2000 met stoffen dak.
De enige motoren die nog wat doen als ik het dak bedien zijn die van de ramen, de achterklep/hoedenplank en de voorste motor voor de vergrendeling van het dak aan de voorruit. Het dak zelf en het achterstuk doen niets meer. Het begon met het achterstuk die niets meer deed.
Ik zie wel tijdens bedienen de boordspanning even zakken zonder dat ik een motortje hoor draaien. Je zou weleens gelijk kunne hebben (al laat het dak zich met de hand wel bewegen)
Donderdag nog maar even proberen. In elk geval heb ik de schroefboor met een passend bitje in de kofferbak liggen al is het seizoen wel een beetje voor bij nu.
Maandag een afspraak bij de dealer maar als het dak weer werkt dan zeg ik hem af en ga ik zaterdag wel even een bakkie doen daar om het goed te maken
De enige motoren die nog wat doen als ik het dak bedien zijn die van de ramen, de achterklep/hoedenplank en de voorste motor voor de vergrendeling van het dak aan de voorruit. Het dak zelf en het achterstuk doen niets meer. Het begon met het achterstuk die niets meer deed.
Ik zie wel tijdens bedienen de boordspanning even zakken zonder dat ik een motortje hoor draaien. Je zou weleens gelijk kunne hebben (al laat het dak zich met de hand wel bewegen)
Donderdag nog maar even proberen. In elk geval heb ik de schroefboor met een passend bitje in de kofferbak liggen al is het seizoen wel een beetje voor bij nu.
Maandag een afspraak bij de dealer maar als het dak weer werkt dan zeg ik hem af en ga ik zaterdag wel even een bakkie doen daar om het goed te maken

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16.09.2012 - 23:25
De computer is uitgelezen:
Een heel sliertje meldingen van het dak. het dak heb ik het laatst met de hand gesloten.
In elk geval vertelde de dealert mij dat ze met de reparatie van het dak over het algemeen wel een *paar* uren zoet zijn en dat ik wellicht eerst zelf wilde zoeken naar de oorzaak als losse stekkers en dergelijke.
Wel fijn als ze hun eigen beperkingen in combinatie met mijn sentiment kennen, dat heb ik ook weleens anders meegemaakt
Dus nu maar eerst eens kijken waar alle bekabeling loopt en waar de electronica van het dak precies zit.
Gezien de lengte van de lijst en de onsamenhangendheid, denk ik aan een stekker op de CAB unit die niet lekker zit.
Inmiddels is een irri pingetje dat het dak niet gesloten is bijgekomen als ik wegrijd dus ik stroop de mouwen maar weer eens op...
Als iemand al eens gewerkt heeft aan zo'n dak? Tips en raad die me wat tijd bespaart is uiteraard welkom.
Behalve het dak handmatig openen en sluiten heb ik er nog niet diepzinnig naar gekeken dus wellicht valt het mee en vind ik een simpele oorzaak.
Met de hand kan het dak wel alle bewegingen maken dus een stukje stof dat ergens tussenloopt lijkt me niet de oorzaak (wel bedankt voor de tip en ik zal het e.e.a. er nog wel op inspecteren).
Code: Selecteer alles
Aflevering 29-10-2012 9:23:06
Regeleenheid - Storingscode Status
ABS-0070 Pompmotor Onjuist signaal De storingscode is actief.
CAB-120 Vouwdak Ongeldige positiestatus De storingscode is actief.
CAB-121 Vouwdak Ongeldige positiestatus De storingscode is actief.
CAB-130 Tijdwaarden Fout in beweging De storingscode is actief.
CAB-150 Voeding Signaal te laag De storingscode is actief.
CAB-214 Vergrendelingsschakelaar vóór Onjuist signaal De storingscode is actief.
CAB-215 Slotschakelaars achter Onjuist signaal De storingscode is actief.
CAB-216 Slotschakelaar afdekking Onjuist signaal De storingscode is actief.
CAB-313 Afdekkingsslot, sluiten Stroomsterkte te hoog De storingscode is actief.
CAB-315 Vergrendeling achter, sluiten Stroomsterkte te
hoog
De storingscode is actief.
CAB-317 Slot vóór, sluiten Stroomsterkte te hoog De storingscode is actief.
CCM-414 Ventilatormotor binnentemperatuursensor Onjuist
signaal
De storingscode is actief.
CDM Storing niet gevonden
ECM Storing niet gevonden
ETM Storing niet gevonden
IMM Storing niet gevonden
ROPS-429 Accuvoeding Signaal te laag De storingscode is actief.
SRS Storing niet gevonden
TCM Storing niet gevonden
VGLA-312 Sirene Interne accustoring De storingscode is actief.
In elk geval vertelde de dealert mij dat ze met de reparatie van het dak over het algemeen wel een *paar* uren zoet zijn en dat ik wellicht eerst zelf wilde zoeken naar de oorzaak als losse stekkers en dergelijke.
Wel fijn als ze hun eigen beperkingen in combinatie met mijn sentiment kennen, dat heb ik ook weleens anders meegemaakt

Dus nu maar eerst eens kijken waar alle bekabeling loopt en waar de electronica van het dak precies zit.
Gezien de lengte van de lijst en de onsamenhangendheid, denk ik aan een stekker op de CAB unit die niet lekker zit.
Inmiddels is een irri pingetje dat het dak niet gesloten is bijgekomen als ik wegrijd dus ik stroop de mouwen maar weer eens op...
Als iemand al eens gewerkt heeft aan zo'n dak? Tips en raad die me wat tijd bespaart is uiteraard welkom.
Behalve het dak handmatig openen en sluiten heb ik er nog niet diepzinnig naar gekeken dus wellicht valt het mee en vind ik een simpele oorzaak.
Met de hand kan het dak wel alle bewegingen maken dus een stukje stof dat ergens tussenloopt lijkt me niet de oorzaak (wel bedankt voor de tip en ik zal het e.e.a. er nog wel op inspecteren).
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41053
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Omdat het 't oude model C70 is kun je ook eens gaan speuren op www.volvo850forum.nl
Daar rijden er ook een paar.
Daar rijden er ook een paar.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16.09.2012 - 23:25
Tadaaa!! Gevonden!
De motor die de vergrendeling van de afdekplaat (hoedenplank) moet doen ging wel draaien maar de tandwielen waren dolgedraaid en er gebeurde daardoor niets.
Nu maar een nieuw motortje bestellen en erin prutsen...
De motor die de vergrendeling van de afdekplaat (hoedenplank) moet doen ging wel draaien maar de tandwielen waren dolgedraaid en er gebeurde daardoor niets.
Nu maar een nieuw motortje bestellen en erin prutsen...