V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Meeratne
2nd Gear member

Cavallino schreef:
Meeratne schreef:
Cavallino schreef:Weet iemand of en hoe het mogelijk is om ALLE bestanden op een USB-stick in willekeurige volgorde af te spelen? Het lukt mij alleen met de bestanden in een map. In de C30 kon je kiezen, map of alles.
Wat vreemd, het is bij júist enkel alles. Ik shuffle wel via de 'FAV' knop.
Ik heb gemerkt dat er bij mij iets meer aan de hand is met het shuffle-gedrag van de mediaspeler: Soms doet hij het zoals het hoort: willekeurige volgorde betekent shuffle-all en met de pijltjestoets op het stuur kun je naar het volgende of het vorige nummer.

Soms kan ik echter alleen nog maar terug met de pijltjestoets (naar de vorige nummers die in willekeurige volgore zijn gespeeld) en wil hij niet meer vooruit. Als ik de mediaspeler dan zijn gang laat gaan blijft hij het lopende nummer herhalen of kiest het volgende nummer uit dezelfde map. Alsof hij vergeten is dat shuffle aan staat - terwijl het symbooltje wel getoond wordt in het display. Wat meestal (maar niet altijd) helpt, is 'willekeurige volgorde' uitzetten en weer aan.

Hoe dan ook, ik heb nog niet precies kunnen achterhalen of er een bepaalde logica achter dit gedrag steekt. Misschien doe ik iets fout of mis ik een optie die ik aan of uit moet zetten?
Yep, dit heb ik ook al een keer gehad. Ook nog niet kunnen reproduceren.

Nog een puntje voor op het lijstje (niet media gerelateerd):
- Als ik de voorruitsproeier gebruikt, lekt de achterruitensproeier ook een beetje.

Iemand anders bekend mee?
D2
3rd Gear member

Volvoorgaan schreef:Hier haak ik gelijk op aan. Ik doe dit als ik even geen muziek wil (draai eigenlijk alleen maar cd's). Zodra de auto weer start begint ie automatisch met afspelen, dus met geluid. Dit wil ik niet. Kan ik op andere manier de cd stoppen?
Ja, met de volumeknop (indrukken).
Meeratne schreef: Als ik de voorruitsproeier gebruikt, lekt de achterruitensproeier ook een beetje.
Volgens mij zag ik dat laatst ook.
Driving_Volvo
2nd Gear member

Heb geen V40, maar vandag bij de dealer ging ik er ff in zitten.
Vind het een mooi model, zeker als R-Design erg lekker.

Ik, 201 cm en iets teveel gewicht ben..... teleurgesteld :?
Instap is een drama, en de daklijn zit tegen het hoofd aan . Achterkant van het hoofd komt ook tegen het dak. Stoel al op de laagste positie enz.
Auto had geen panorama dak. Hoorde dat je dan meer plaats voor het hoofd hebt ?

Stoelen, zitpositie enz. zijn verder wel uitstekend. De afwerking en de materialen zijn erg mooi. Daarom erg jammer, dat de designers het hebben gewonnen van de ingenieurs :roll:

Danny
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
Vossie
2nd Gear member

Met panorama dak heb je juist minder hoofdruimte volgens mij, dus beter dan dit gaat het niet worden ben ik bang :)

Maar blijkt wel dat het voor lange mensen geen ideale auto is. Ik vind het zelf zo erg met mijn 1.75, aangezien de daklijn er wel erg gaaf van wordt :)
djidee
2nd Gear member

Driving_Volvo schreef:Heb geen V40, maar vandag bij de dealer ging ik er ff in zitten.
Vind het een mooi model, zeker als R-Design erg lekker.

Ik, 201 cm en iets teveel gewicht ben..... teleurgesteld :?
Instap is een drama, en de daklijn zit tegen het hoofd aan . Achterkant van het hoofd komt ook tegen het dak. Stoel al op de laagste positie enz.
Auto had geen panorama dak. Hoorde dat je dan meer plaats voor het hoofd hebt ?

Stoelen, zitpositie enz. zijn verder wel uitstekend. De afwerking en de materialen zijn erg mooi. Daarom erg jammer, dat de designers het hebben gewonnen van de ingenieurs :roll:

Danny
Hier 2.06m en 100kg.

Direct bij eerste tekenen van de V40 gek van de auto, maar de beperkte hoogte (ook in het interieur) deden mij vrezen. Tijdens de testdrive @home viel het gelukkig mee. Ja, de instap is wat onhandig, maar ik ben nog jong en vitaal, dus dat kan. En ik heb een goede zitpositie met mijn 2.06, kruin los van het dak. Het kan dus wel. Maar er zijn betere alternatieven op dat vlak, dat ben ik absoluut met je eens. Maar die consessie, die heb ik graag gedaan voor de V40.
Paul
Geartronic member

Ik heb hem niet besteld omdat er geen open-dak optie in zit.
Verder is mijn vriendinnetje 1.60m en die kan heeft vanuit haar positie een kleine voorruit. Gelukkig in de V60 geen last van.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Vince1985
2nd Gear member

Mijn nieuwe Volvo V40 D4 Momentum
Opties:
Winterline
Intro Line
Premium Sound
Heico pakket (uitlaat, verlaging, achterskirt, Heico sportluchtfilter, RVS achter insert).
Black Sapphire Metallic
Midir velgen 18 inch
Volvo V60 D6 R Design
Vince1985
2nd Gear member

Hallo allemaal,

volgende kan ik de volvo ophalen, iemand enig idee hoe de D4 handschakelde versie rijdt?? ben erg benieuwd.. heb er nog niet mee gereden.

groet,

vincent

Vince1985 schreef:Mijn nieuwe Volvo V40 D4 Momentum
Opties:
Winterline
Intro Line
Premium Sound
Heico pakket (uitlaat, verlaging, achterskirt, Heico sportluchtfilter, RVS achter insert).
Black Sapphire Metallic
Midir velgen 18 inch
clubbtraxx
2nd Gear member

Vince1985 schreef:Hallo allemaal,

volgende kan ik de volvo ophalen, iemand enig idee hoe de D4 handschakelde versie rijdt?? ben erg benieuwd.. heb er nog niet mee gereden.

groet,

vincent
Gaat als de brandweer, kan ook niet anders met 177Pk en een berg koppel.

Het mooie van de D3 en D4 is dat het ook nog eens lekker klinkt, zo'n 5 cilinder is leuk rijden hoor.

Veel plezier met ophalen en het opdoen van de eerste ervaringen.
Volvoorgaan
3rd Gear member

D2 schreef:
Volvoorgaan schreef:Hier haak ik gelijk op aan. Ik doe dit als ik even geen muziek wil (draai eigenlijk alleen maar cd's). Zodra de auto weer start begint ie automatisch met afspelen, dus met geluid. Dit wil ik niet. Kan ik op andere manier de cd stoppen?
Ja, met de volumeknop (indrukken).
Snap ik. Wat ik bedoel is dat als ik dat gedaan heb de auto bij opnieuw starten automatisch het geluid weer op aan zet. En dat wil ik niet. In de V50 werd de instelling aan/uit onthouden door de auto. Iemand een suggestie? Of is het een kwestie van mee leren leven...
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
MichelR
6th Gear member

Volgens mij zal dit via software update moeten worden gedaan..

S/V60 hebben dit ook.. Lijkt me iets wat in Sensus zit..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Vince1985
2nd Gear member

ben echt benieuwd.. rij nu een seat leon met 305.7 pk en 430nm.. dus zal wel in ieder geval een stappie terug doen..
Ik rij bijna 40.000 per jaar, dus een verbruik met de seat van gemiddeld 1 op 8 is niet echt vriendelijk naar me werkgever!!!

heb wel gelezen dat de heico verlaging van zo'n 3 cm wel behoorlijk voelbaar is... iemand hier ervaringen mee?
Volvo V60 D6 R Design
Kudzu
1st Gear member

Vince1985 schreef:Mijn nieuwe Volvo V40 D4 Momentum
Opties:
Winterline
Intro Line
Premium Sound
Black Sapphire Metallic
Midir velgen 18 inch
Hoi Vince,

Ik ben heel benieuwd naar hoe jou configuratie uit gaat pakken. :D

Heb je een internetfoto waar die op gaat lijken?

groeten!
Vince1985
2nd Gear member

Ja ik ook!!
www.heico.nl

daar staat een rode v40 op de foto.. zo precies hetzelfde alleen met de Midir 18inch velgen en heb ik zwart metallic.. voor de rest precies hetzelfde.
Volvo V60 D6 R Design
Cavallino
4th Gear member

Mijn Collision Warning Systeem werkt niet meer, evenals de adaptieve cruise control :-(

De BC geeft de melding: 'sensor alignment incomplete'. Wordt een ritje naar de dealer denk ik.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Kudzu
1st Gear member

Vince1985 schreef:Ja ik ook!!
www.heico.nl

daar staat een rode v40 op de foto.. zo precies hetzelfde alleen met de Midir 18inch velgen en heb ik zwart metallic.. voor de rest precies hetzelfde.
De link aangepast en ff gekeken. Dat is een mooie combi, lekker laag! + Power to match! Dat wordt eentje om naar en voor uit te kijken :) .
Kudzu
1st Gear member

Cavallino schreef:Mijn Collision Warning Systeem werkt niet meer, evenals de adaptieve cruise control :-(

De BC geeft de melding: 'sensor alignment incomplete'. Wordt een ritje naar de dealer denk ik.
Wat vevelend! Laat maar ff weten wat er uit komt als je wilt.
Vince1985
2nd Gear member

Kudzu schreef:
Vince1985 schreef:Ja ik ook!!
www.heico.nl

De link aangepast en ff gekeken. Dat is een mooie combi, lekker laag! + Power to match! Dat wordt eentje om naar en voor uit te kijken :) .
bedankt man! ben erg benieuwd.. hoop dat het niet een stuiterbal wordt door die verlaging.. zal volgende week zaterdag in ieder geval fotos maken!

groeten,
Volvo V60 D6 R Design
Timmy
3rd Gear member

Vandaag mijn V40 opgehaald. Binnenkort, als ik wat meer gereden heb, zal ik mijn ervaringen hier delen maar een aantal dingen vielen mij al op.

- De navigatie is flink wennen en niet altijd correct;
- De vering is comfortabel. Alleen lange hobbels zijn even wennen;
- Wat een stilte in de cabine;
- Voortreffelijke stoelen;
- Premium media systeem bevalt prima (nog even stoeien met de instellingen om er nog meer uit te halen);
- ACC is een verademing;
- Veel positieve reacties op de weg en parkeerplaats :-)

Mijn configuratie:
Biaritz blauw
Vasa Leder Charcoal/Blond
Summum
Intro Line
Premium Sound
Driver Support Line
Afneembare Trekhaak
Automatisch Dimmende Binnenspiegel
Exterior Styling Kit
Getint Glas
Keyless Entry
Laadvloer met 2 Levels
Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen
Verwarmbare Voorstoelen
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
xdirkx
1st Gear member

Welke motor is het?
V40 D4 Momentum, black sapphire metallic, Intro Line, Dynamic Line, 18 Midir Light grey, LED drl, Verlichtingspack 2, zonder motor en type aanduiding
Plaats reactie

Terug naar “V40”