
De winterbanden....wanneer mogen ze er bij jou weer onder?
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
O:)
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Herbe089
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11.10.2011 - 08:37
- Locatie: Maarssen, 1102 km ten ZW van Torslanda
Afgelopen dinsdag de Vredestein Snowtrac 2 eronder. Gewoon op stalen velgen met een originele Volvo wieldop. Zowel de stalen velgen (ook origineel Volvo en nieuw) als de wieldoppen voor een prikkie op MP gevonden, 80 euris voor 4 velgen 16 inch staal en 40 euris voor de wieldoppen. Ik moet zeggen dat het niet misstaat maar dat komt waarschijnlijk omdat de kleur van mijn auto ook zilvergrijs is
Rondom op 2,8 bar. We kunnen er weer tegen aan, inclusief wintersport volgend jaar.....

Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
- veeeseventy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 20.10.2012 - 10:01
- Locatie: Elst
Nounounounounou
, jullie Volvorijders (ehh, ik ben er ook een :bday: ) houden van HARD!
Hebben jullie dan geen last van dat stuiterende gevoel in de bvanden of heb ik gewoon vééél te comfy een passat 2.0TDI gereden?
Hoort een V70 gewoon wat rammelender en directer te zijn of probeer ik nu met de bandenspanning mijn slechte vering (die overigens getest is bij de euromaster) te compenseren?
Heeft iemand een idee of een setje stabilisatorstangetjes vervangen kan bijdragen aan een luxere rijbeleving?
Ik weet dat ze er zitten maar de exacte functie (jaja, stabiliseren) ontgaat me nog een beetje... Twee uiteinden van driehoeken van de ophanging aan elkaar vasthouden zodat de schokdemper beter zijn werk kan doen??
Komende donderdag zit ik bij de garage en laat ik deze rammelaartjes er gewoon onderuithalen.
Als dit superstil en comfy wordt, knetter ik de bandjes meteen weer op 2,5bar en stikkiestof :salute:

Hebben jullie dan geen last van dat stuiterende gevoel in de bvanden of heb ik gewoon vééél te comfy een passat 2.0TDI gereden?
Hoort een V70 gewoon wat rammelender en directer te zijn of probeer ik nu met de bandenspanning mijn slechte vering (die overigens getest is bij de euromaster) te compenseren?
Heeft iemand een idee of een setje stabilisatorstangetjes vervangen kan bijdragen aan een luxere rijbeleving?
Ik weet dat ze er zitten maar de exacte functie (jaja, stabiliseren) ontgaat me nog een beetje... Twee uiteinden van driehoeken van de ophanging aan elkaar vasthouden zodat de schokdemper beter zijn werk kan doen??
Komende donderdag zit ik bij de garage en laat ik deze rammelaartjes er gewoon onderuithalen.
Als dit superstil en comfy wordt, knetter ik de bandjes meteen weer op 2,5bar en stikkiestof :salute:
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Een stabilisatorstang dient om overhangen bij zijdelingse bewegingen en de daarbij optredende instabiliteit tegen te gaan. Het ding bestaat bij jouw Volvo (V70?) uit drie hoofddelen, waarvan de eigenlijke stabilisatorstang dwars boven het subframe loopt en twee dunnere stangetje voor de verbinding met de veerpoten zorgen. Die twee verbindingsstangetjes willen nog wel eens rammelen. Ook aan de achterzijde zit een stabilisatiestang.
Het heeft dus helemaal niks met het tijdstip van winterbanden wisselen te maken.
Verder moet je nog maar eens nadenken of je zo'n snelle sleutelaar wel in de buurt van je Volvo wil laten ....
Succes
Het heeft dus helemaal niks met het tijdstip van winterbanden wisselen te maken.

Succes

- veeeseventy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 20.10.2012 - 10:01
- Locatie: Elst
No sir No!DawnBlueED schreef:Een stabilisatorstang dient om overhangen bij zijdelingse bewegingen en de daarbij optredende instabiliteit tegen te gaan. Het ding bestaat bij jouw Volvo (V70?) uit drie hoofddelen, waarvan de eigenlijke stabilisatorstang dwars boven het subframe loopt en twee dunnere stangetje voor de verbinding met de veerpoten zorgen. Die twee verbindingsstangetjes willen nog wel eens rammelen. Ook aan de achterzijde zit een stabilisatiestang.
Het heeft dus helemaal niks met het tijdstip van winterbanden wisselen te maken.Verder moet je nog maar eens nadenken of je zo'n snelle sleutelaar wel in de buurt van je Volvo wil laten ....
Succes
Uiteraard alleen een dealer die er kennis van heeft, in dit geval die waar ik hem van gekocht heb (even geen Volvo dealer maar wel capabel om mijn distributieriem netjes te vervangen). De rest gaat allemaal naar Henk Scholten Volvo dealer in Arnhem waar ik prima ervaringen mee heb. Goedkoop?, nee maar wel Goed, ook wat waard.
Blijft de vraag, stuiteren de bandjes gewoon onder een V70 of ben ik nu zo'n zeur?
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Jouw V70 is qua techniek van het onderstel vrijwel identiek aan de S60 D5 die ik had. Ik heb nooit last gehad van stuiterende banden. Qua merken heb ik met de S60 gereden op Pirelli Zero Nero, Michelin Primacy HP, Falken ZIEX ZE-912 en Uniroyal Rainexpert. De eerste 3 zijn High Performance, de laatste een regenband en alles in 16 inch. Bij hoge snelheden is er wel herrie, maar ik vind dat waardevolle informatie.
Je kan ook even een bandengeluid topic (her)openen.
Je kan ook even een bandengeluid topic (her)openen.

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
On topic: In de hoge gebieden van Sachsen staan inmiddels de meeste auto's op M+S banden. De laatste paar dagen is er flink gewisseld.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27165
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hier net zo :razz:OGA244 schreef:heeft die snotneus een jongere auto als zijn pa.....
Grote verschil is alleen dat ik minimaal 6 keer zoveel kilometers per jaar maak dan mijn ouders.
On-topic: Hier gaan de winterbanden er op z'n vroegst eind van de maand onder.
Rijd het hele jaar op "regenbanden" en die doen het met het huidige weer dus een stukje beter dan de Nokian winterbanden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Veilige keusfredhead schreef: On-topic: Hier gaan de winterbanden er op z'n vroegst eind van de maand onder.
Rijd het hele jaar op "regenbanden" en die doen het met het huidige weer dus een stukje beter dan de Nokian winterbanden


- jaapburg
- 4th Gear member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
- Locatie: Alkmaar
Heb de winterbanden er net onder gezet tussen de buien door. Er zit een klein slingertje in 1 zomervelg, na montage van de winterbanden is het getril gelijk over!
Staat mooi de winterbanden, precies dezelfde velgen als de zomerwielen haha.
Kan ik mooi de zomervelgen op gaan knappen, richten en waarschijnlijk coaten of spuiten.
Staat mooi de winterbanden, precies dezelfde velgen als de zomerwielen haha.
Kan ik mooi de zomervelgen op gaan knappen, richten en waarschijnlijk coaten of spuiten.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
- veeeseventy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 20.10.2012 - 10:01
- Locatie: Elst
Net gecontroleerd maar de wangetjes van mijn goodyears staan strak recht hoorw.stif schreef:2.2 bar???
Jeetje het is geen golf van 1100kg!
Mijn ruim 1600 kg wegende V heeft toch echt wel minimaal 2.5 nodig en dan nog zijn er mensen die me waarschuwen over de opbollende wangen.


SMILE!!, You're driving a VOLVO!!
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12774
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Vandaag bij de dealer winterbanden laten monteren op de Superb. Zijn Michelin Alpins geworden, eerste indruk (ritje van 50km) prima, wel wat meer afrolgeluid...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- jaapburg
- 4th Gear member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
- Locatie: Alkmaar
Let wel op dat de waardes van Volvo bij koude banden zijn, als je lekker een stuk hebt gereden en je zet ze dan op 2.2 (warm)....'s ochtends zit er dan nog maar 1.7-1.8 in (koud). Dus als je warme banden hebt kun je er beter 0.4-0.5 bij optellen.veeeseventy schreef:Net gecontroleerd maar de wangetjes van mijn goodyears staan strak recht hoorw.stif schreef:2.2 bar???
Jeetje het is geen golf van 1100kg!
Mijn ruim 1600 kg wegende V heeft toch echt wel minimaal 2.5 nodig en dan nog zijn er mensen die me waarschuwen over de opbollende wangen.. Waarom zou Volvo op het klepje van de tankopening deze banddrukken zetten, om me er niet aan te houden?
Daar zit dus een heel verschil tussen, koud of warm! Waarschijnlijk doen diegene die 2.7-2.8 erin pompen dat met warme banden

Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
- veeeseventy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 20.10.2012 - 10:01
- Locatie: Elst
Was idd met koude banden :bounncy:
Morgen ga ik de stabi stangetjes laten vervangen door de garage, ben ik eindelijk van dat steeds irritatnter wordende geklonkedeklonk af wat wellicht de aandacht weer afleidt van alles wat met wielen te maken heeft.
Morgen ga ik de stabi stangetjes laten vervangen door de garage, ben ik eindelijk van dat steeds irritatnter wordende geklonkedeklonk af wat wellicht de aandacht weer afleidt van alles wat met wielen te maken heeft.
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 04.12.2011 - 16:11
- Locatie: Prov. Utrecht
Morgen gaan ze er op, omdat het een droge dag is en ik niet langer wil wachten. Gewoon staal met Volvo wieldoppen op een zilvergrijze V70. Wel de voorbanden, die iets meer gesleten zijn, naar achteren. Bandenspanning 2.5 bar, dat is nog comfortabel en dweilt niet..
V70 2.5T 2008
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
de beste banden moet je achter monteren!tip schreef:Morgen gaan ze er op, omdat het een droge dag is en ik niet langer wil wachten. Gewoon staal met Volvo wieldoppen op een zilvergrijze V70. Wel de voorbanden, die iets meer gesleten zijn, naar achteren. Bandenspanning 2.5 bar, dat is nog comfortabel en dweilt niet..
- veeeseventy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 20.10.2012 - 10:01
- Locatie: Elst
+1!!ps-amazon schreef:de beste banden moet je achter monteren!tip schreef:Morgen gaan ze er op, omdat het een droge dag is en ik niet langer wil wachten. Gewoon staal met Volvo wieldoppen op een zilvergrijze V70. Wel de voorbanden, die iets meer gesleten zijn, naar achteren. Bandenspanning 2.5 bar, dat is nog comfortabel en dweilt niet..
filosofie erachter is dat de achterkant lichter is en sneller zal gaan aquaplanen als hier monder profiel op zit terwijl de voorkant door het gewicht van de motor langer het water zal wegdrukken, althans dat is me ooit verteld.
Tegenstanders zeggen dat je beter de aangedreven kant het beste profiel moet meegeven en daartegenover staat weer dat je kont sneller zal wegglijden als hij zijn grip op de weg verliest.
Ik heb ze alle 4 gelijk op dit moment en zal doorrijden totdat de voorbandjes onder de 4 mm komen, daarna kun je ze altijd nog gebruiken om met 208pk en 465Nm te spelen in de zomer

SMILE!!, You're driving a VOLVO!!