De winterbanden....wanneer mogen ze er bij jou weer onder?

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
The Volvoboy
7th Gear member

:lol:
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
OGA244
8th Gear member

heeft die snotneus een jongere auto als zijn pa.....
The Volvoboy
7th Gear member

O:)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Herbe089
2nd Gear member

Afgelopen dinsdag de Vredestein Snowtrac 2 eronder. Gewoon op stalen velgen met een originele Volvo wieldop. Zowel de stalen velgen (ook origineel Volvo en nieuw) als de wieldoppen voor een prikkie op MP gevonden, 80 euris voor 4 velgen 16 inch staal en 40 euris voor de wieldoppen. Ik moet zeggen dat het niet misstaat maar dat komt waarschijnlijk omdat de kleur van mijn auto ook zilvergrijs is :D Rondom op 2,8 bar. We kunnen er weer tegen aan, inclusief wintersport volgend jaar.....
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
veeeseventy
2nd Gear member

Nounounounounou :D , jullie Volvorijders (ehh, ik ben er ook een :bday: ) houden van HARD!
Hebben jullie dan geen last van dat stuiterende gevoel in de bvanden of heb ik gewoon vééél te comfy een passat 2.0TDI gereden?
Hoort een V70 gewoon wat rammelender en directer te zijn of probeer ik nu met de bandenspanning mijn slechte vering (die overigens getest is bij de euromaster) te compenseren?

Heeft iemand een idee of een setje stabilisatorstangetjes vervangen kan bijdragen aan een luxere rijbeleving?
Ik weet dat ze er zitten maar de exacte functie (jaja, stabiliseren) ontgaat me nog een beetje... Twee uiteinden van driehoeken van de ophanging aan elkaar vasthouden zodat de schokdemper beter zijn werk kan doen??
Komende donderdag zit ik bij de garage en laat ik deze rammelaartjes er gewoon onderuithalen.
Als dit superstil en comfy wordt, knetter ik de bandjes meteen weer op 2,5bar en stikkiestof :salute:
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!
DawnBlueED
5th Gear member

Een stabilisatorstang dient om overhangen bij zijdelingse bewegingen en de daarbij optredende instabiliteit tegen te gaan. Het ding bestaat bij jouw Volvo (V70?) uit drie hoofddelen, waarvan de eigenlijke stabilisatorstang dwars boven het subframe loopt en twee dunnere stangetje voor de verbinding met de veerpoten zorgen. Die twee verbindingsstangetjes willen nog wel eens rammelen. Ook aan de achterzijde zit een stabilisatiestang.

Het heeft dus helemaal niks met het tijdstip van winterbanden wisselen te maken. :P Verder moet je nog maar eens nadenken of je zo'n snelle sleutelaar wel in de buurt van je Volvo wil laten ....

Succes :)
veeeseventy
2nd Gear member

DawnBlueED schreef:Een stabilisatorstang dient om overhangen bij zijdelingse bewegingen en de daarbij optredende instabiliteit tegen te gaan. Het ding bestaat bij jouw Volvo (V70?) uit drie hoofddelen, waarvan de eigenlijke stabilisatorstang dwars boven het subframe loopt en twee dunnere stangetje voor de verbinding met de veerpoten zorgen. Die twee verbindingsstangetjes willen nog wel eens rammelen. Ook aan de achterzijde zit een stabilisatiestang.

Het heeft dus helemaal niks met het tijdstip van winterbanden wisselen te maken. :P Verder moet je nog maar eens nadenken of je zo'n snelle sleutelaar wel in de buurt van je Volvo wil laten ....

Succes :)
No sir No!
Uiteraard alleen een dealer die er kennis van heeft, in dit geval die waar ik hem van gekocht heb (even geen Volvo dealer maar wel capabel om mijn distributieriem netjes te vervangen). De rest gaat allemaal naar Henk Scholten Volvo dealer in Arnhem waar ik prima ervaringen mee heb. Goedkoop?, nee maar wel Goed, ook wat waard.
Blijft de vraag, stuiteren de bandjes gewoon onder een V70 of ben ik nu zo'n zeur?
DawnBlueED
5th Gear member

Jouw V70 is qua techniek van het onderstel vrijwel identiek aan de S60 D5 die ik had. Ik heb nooit last gehad van stuiterende banden. Qua merken heb ik met de S60 gereden op Pirelli Zero Nero, Michelin Primacy HP, Falken ZIEX ZE-912 en Uniroyal Rainexpert. De eerste 3 zijn High Performance, de laatste een regenband en alles in 16 inch. Bij hoge snelheden is er wel herrie, maar ik vind dat waardevolle informatie.

Je kan ook even een bandengeluid topic (her)openen. :)
DawnBlueED
5th Gear member

On topic: In de hoge gebieden van Sachsen staan inmiddels de meeste auto's op M+S banden. De laatste paar dagen is er flink gewisseld.
Kobayashi
3rd Gear member

Hier nog niet, elk jaar stel ik het maar uit. Tot het begint te sneeuwen en het eigenlijk te laat is :)
Fredhead
Geartronic member

OGA244 schreef:heeft die snotneus een jongere auto als zijn pa.....
Hier net zo :razz:
Grote verschil is alleen dat ik minimaal 6 keer zoveel kilometers per jaar maak dan mijn ouders.

On-topic: Hier gaan de winterbanden er op z'n vroegst eind van de maand onder.
Rijd het hele jaar op "regenbanden" en die doen het met het huidige weer dus een stukje beter dan de Nokian winterbanden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
DawnBlueED
5th Gear member

fredhead schreef: On-topic: Hier gaan de winterbanden er op z'n vroegst eind van de maand onder.
Rijd het hele jaar op "regenbanden" en die doen het met het huidige weer dus een stukje beter dan de Nokian winterbanden
Veilige keus :) :)
jaapburg
4th Gear member

Heb de winterbanden er net onder gezet tussen de buien door. Er zit een klein slingertje in 1 zomervelg, na montage van de winterbanden is het getril gelijk over!

Staat mooi de winterbanden, precies dezelfde velgen als de zomerwielen haha.
Kan ik mooi de zomervelgen op gaan knappen, richten en waarschijnlijk coaten of spuiten.
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
veeeseventy
2nd Gear member

w.stif schreef:2.2 bar???
Jeetje het is geen golf van 1100kg!
Mijn ruim 1600 kg wegende V heeft toch echt wel minimaal 2.5 nodig en dan nog zijn er mensen die me waarschuwen over de opbollende wangen.
Net gecontroleerd maar de wangetjes van mijn goodyears staan strak recht hoor :D . Waarom zou Volvo op het klepje van de tankopening deze banddrukken zetten, om me er niet aan te houden? :D
Bart
8th Gear member

Vandaag bij de dealer winterbanden laten monteren op de Superb. Zijn Michelin Alpins geworden, eerste indruk (ritje van 50km) prima, wel wat meer afrolgeluid...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
jaapburg
4th Gear member

veeeseventy schreef:
w.stif schreef:2.2 bar???
Jeetje het is geen golf van 1100kg!
Mijn ruim 1600 kg wegende V heeft toch echt wel minimaal 2.5 nodig en dan nog zijn er mensen die me waarschuwen over de opbollende wangen.
Net gecontroleerd maar de wangetjes van mijn goodyears staan strak recht hoor :D . Waarom zou Volvo op het klepje van de tankopening deze banddrukken zetten, om me er niet aan te houden? :D
Let wel op dat de waardes van Volvo bij koude banden zijn, als je lekker een stuk hebt gereden en je zet ze dan op 2.2 (warm)....'s ochtends zit er dan nog maar 1.7-1.8 in (koud). Dus als je warme banden hebt kun je er beter 0.4-0.5 bij optellen.

Daar zit dus een heel verschil tussen, koud of warm! Waarschijnlijk doen diegene die 2.7-2.8 erin pompen dat met warme banden ;-) dus per saldo heeft iedereen dezelfde spanning haha
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
veeeseventy
2nd Gear member

Was idd met koude banden :bounncy:
Morgen ga ik de stabi stangetjes laten vervangen door de garage, ben ik eindelijk van dat steeds irritatnter wordende geklonkedeklonk af wat wellicht de aandacht weer afleidt van alles wat met wielen te maken heeft.
tip
2nd Gear member

Morgen gaan ze er op, omdat het een droge dag is en ik niet langer wil wachten. Gewoon staal met Volvo wieldoppen op een zilvergrijze V70. Wel de voorbanden, die iets meer gesleten zijn, naar achteren. Bandenspanning 2.5 bar, dat is nog comfortabel en dweilt niet..
V70 2.5T 2008
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

tip schreef:Morgen gaan ze er op, omdat het een droge dag is en ik niet langer wil wachten. Gewoon staal met Volvo wieldoppen op een zilvergrijze V70. Wel de voorbanden, die iets meer gesleten zijn, naar achteren. Bandenspanning 2.5 bar, dat is nog comfortabel en dweilt niet..
de beste banden moet je achter monteren!
veeeseventy
2nd Gear member

ps-amazon schreef:
tip schreef:Morgen gaan ze er op, omdat het een droge dag is en ik niet langer wil wachten. Gewoon staal met Volvo wieldoppen op een zilvergrijze V70. Wel de voorbanden, die iets meer gesleten zijn, naar achteren. Bandenspanning 2.5 bar, dat is nog comfortabel en dweilt niet..
de beste banden moet je achter monteren!
+1!!
filosofie erachter is dat de achterkant lichter is en sneller zal gaan aquaplanen als hier monder profiel op zit terwijl de voorkant door het gewicht van de motor langer het water zal wegdrukken, althans dat is me ooit verteld.
Tegenstanders zeggen dat je beter de aangedreven kant het beste profiel moet meegeven en daartegenover staat weer dat je kont sneller zal wegglijden als hij zijn grip op de weg verliest.
Ik heb ze alle 4 gelijk op dit moment en zal doorrijden totdat de voorbandjes onder de 4 mm komen, daarna kun je ze altijd nog gebruiken om met 208pk en 465Nm te spelen in de zomer :P
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”