distibutiesnaar gebroken 940 hoe blok weer op tijd?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Ik heb al diverse malen een 'monteur' met een voorhoofd zo zwart als zijn handen voorover gebogen zien staan onder de motorkap onder het mompelen van "Hoe kan dat nou, ik snap het niet, hij liep toch altijd goed ..."

Een minimale tordering van de krukas en de loopkultuur is voorgoed verstoord, je krijgt dan nooit meer de kleptiming en ontsteking voor alle cilinders op orde.
Wielewagen
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24

Je hebt twee "tegenhouders" nodig.
1.) voor de poulie (bout eruithalen)
2.) voor de spanrol (opstellen v/d snaar)

Die tweede is een soort van lepelsleutel
Die eerste ken ik niet. Is daar een afbeelding van?

ps. bij Volvo hier begon het zweet al van de monteur zijn rug te lopen. En dat alleen al bij de herinnering aan het losmaken. Het is dus niet "even" gedaan.
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Er staat een afbeelding op de site van volvo-forum sponsor VOMD
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... cts_id=614

Timen Smit, nu en dan hier op het forum actief, kan een heel handig alternatief leveren. http://www.timensmit.nl/
Wielewagen
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 04.10.2012 - 19:24

Dank
ik ga gelijk kijken :-)

Fijne uitleg van Smit in Vaassen
http://www.timensmit.nl/zelfstl.php?sub ... m=&ucat=2&
Ik vraag me alleen wel af hoe ik een dop door het oog van het zelfgemaakte speciaalgereedschap krijg. Ik kan me herinneren dat het een +/-24 is. Maar dat weten jullie beter.
De prijzen ontlopen mekaar niet echt. Bij Volvo zijn ze in ieder geval coulant in de prijs, voor mij.
TonTux
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 27.06.2012 - 13:47

En is het gelukt wladimir2?
Volvo 740
2.0 turbo intercooler
1988
ex ███

www.740-Turbo.webs.com under construction


Renault Twingo
1.2 16v ECO2
Januari 2011
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”