overdreven dieselgeluid

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MiniMe
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 04.07.2006 - 16:36

Mijn S40 2.0D uit 2010 (25.000km) startte altijd als een zonnetje waarna deze direct "zijdezacht" liep zonder amper een dieselklop te horen. Vanochtend echter startte ik de auto en schrok mij rot, het leek wel een heel oud tractortje, weg die zijdezachte loop. Een hoop herrie en het duurt ook lang voordat deze dieselratel is verdwenen, hoewel hij niet helemaal lijkt te verdwijnen.

Verder heb ik het gevoel dat hij een fractie minder "puf" heeft en lijkt hij op de boordcomputer een ruim grotere rest actieradius aan te geven (qua kilometers) dan gisteren.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Oliepeil te min?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
MiniMe
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 04.07.2006 - 16:36

dutchlimits schreef:Oliepeil te min?
Oliepeil is OK
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Buitentemperatuur maakt ook verschil!
Gebruikersavatar
MiniMe
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 04.07.2006 - 16:36

Ramon&Ramon schreef:Buitentemperatuur maakt ook verschil!
Klopt, maar die was dezelfde als afgelopen dagen. Het geluidsverschil is echt heel groot qua niveau en toon.
Gebruikersavatar
Volvootje C30
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18

Dieselpomp die niet meer op tijd staat?
En een diesel die zijdezacht loopt zonder amper een dieselklop lijkt mij ook niet gezond. Daarom denk ik aan de pomp die van tijd af is.
Austin Princess 2-2200 '83-'85
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Een commonrail is toch elektronisch geregeld? Die pomp kan je toch niet afstellen zoals bij de oude diesels? Of sla ik de bal nu mis?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die pomp kun je niet afstellen,het is een pomp die er voor zorgt dat er constant een hoge druk op de verstuiverrail staat,de electronica doet de rest!
Gebruikersavatar
Volvootje C30
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18

Oké, wellicht dan de timing van de nokkenas? Tja, ik ga niet helemaal met de tijd mee qua techniek zo nu blijkt!
Austin Princess 2-2200 '83-'85
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

hoe is dit opgelost/beantwoord?
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zo,n Ford diesel maakt nu eenmaal iets meer herrie koud!
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”