Mijn S40 2.0D uit 2010 (25.000km) startte altijd als een zonnetje waarna deze direct "zijdezacht" liep zonder amper een dieselklop te horen. Vanochtend echter startte ik de auto en schrok mij rot, het leek wel een heel oud tractortje, weg die zijdezachte loop. Een hoop herrie en het duurt ook lang voordat deze dieselratel is verdwenen, hoewel hij niet helemaal lijkt te verdwijnen.
Verder heb ik het gevoel dat hij een fractie minder "puf" heeft en lijkt hij op de boordcomputer een ruim grotere rest actieradius aan te geven (qua kilometers) dan gisteren.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
overdreven dieselgeluid
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Oliepeil te min?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Buitentemperatuur maakt ook verschil!
- Volvootje C30
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18
Dieselpomp die niet meer op tijd staat?
En een diesel die zijdezacht loopt zonder amper een dieselklop lijkt mij ook niet gezond. Daarom denk ik aan de pomp die van tijd af is.
En een diesel die zijdezacht loopt zonder amper een dieselklop lijkt mij ook niet gezond. Daarom denk ik aan de pomp die van tijd af is.
Austin Princess 2-2200 '83-'85
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Een commonrail is toch elektronisch geregeld? Die pomp kan je toch niet afstellen zoals bij de oude diesels? Of sla ik de bal nu mis?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die pomp kun je niet afstellen,het is een pomp die er voor zorgt dat er constant een hoge druk op de verstuiverrail staat,de electronica doet de rest!
- Volvootje C30
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 19.03.2012 - 20:18
Oké, wellicht dan de timing van de nokkenas? Tja, ik ga niet helemaal met de tijd mee qua techniek zo nu blijkt!
Austin Princess 2-2200 '83-'85
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
Rover 2600 '85-'89
Rover 3500 VandenPlas '89-'93
Audi 100 Avant 2.0 '93-'97
Peugeot 205 Diesel '97-'99
Peugeot 205 Diesel '99-2005
Nissan Almera 1.5 2005-2012
Volvo C30 1.8 Sport 2012-
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zo,n Ford diesel maakt nu eenmaal iets meer herrie koud!