Praktische tips en leuke dingetjes voor je Volvo S60/V60

Plaats reactie
Marius_S60
1st Gear member

Als je een andere auto in gebruikt neemt, is het altijd weer even zoeken naar praktische zaken zoals hoe laad ik mijn telefoon op, hoe speel ik mijn muziekcollectie af of waar berg ik mijn zonnebril op.

Het leek me aardig om praktische tips en leuke (hebbe)dingetjes met elkaar te delen, bij voorkeur met een foto en informatie hoe je eraan kunt komen.

Sleutelhanger
Op eBay heb ik een mooie sleutelhanger gevonden die qua kleur erg goed matcht met het bruine (Beechwood) lederen interieur. De sleutelhanger is te koop in bruin en zwart bij:
http://stores.ebay.com/customwerks
Afbeelding
Afbeelding

Paraplu
Als ik bij een klant voor de deur parkeer en het stroomt van de regen is het natuurlijk handig om een paraplu bij de hand te hebben. Ik vind zelf de Senz paraplu's erg leuk qua design en heb een Mini AO (automatisch open) aangeschaft. Deze paraplu kun je perfect opbergen in de uitsparing van de klep van het dashboardkastje.
http://www.senzumbrellas.com/collection/senz-mini-ao/
Afbeelding

Telefoonlader
Wanneer ik de auto verlaat, vind ik het fijn dat er geen spullen op het zicht liggen. Daarom sluit ik het schuifje van de middenconsole altijd af. Echter betekent dit in de praktijk dat je meestal je telefoonlader weer uit de aansluiting moet halen en later weer terug moet plaatsen. Ik heb nu een micro USB plug gevonden waar je twee apparaten op aan kunt sluiten van het merk Grifin. Deze is onder andere te koop op eBay via:
http://stores.ebay.nl/daydreamerstore
Afbeelding

Wanneer je gebruik maakt van de hierboven vermelde Grifin micro USB plug, kun je via eBay ook voor weinig USB kabeltjes kopen die een haakse stekker hebben. Ze zijn er ook in korte lengtes wat erg praktisch is als je je telefoon in de bekerhouder van de middenconsole plaatst.
Ze zijn onder andere te koop bij:
http://stores.ebay.nl/guiqing85
Afbeelding

Het resultaat!
Afbeelding
Afbeelding

Lifehammer
Vind je het ook zo een lelijk gezicht om lifehammers in je interieur te bevestigen? Van mijn dealer kreeg ik de tip om ze op te brengen in de voorvakjes van je stoelzitting. Zo zitten ze ook nog eens binnen handbereik!

Zonnebril
Helaas blijkt Volvo geen standaard opbergvakje te hebben voor een zonnebril. In de accessoireshop van Volvo is een houder te koop voor rond de 30 euro:
Afbeelding
Marius_S60
1st Gear member

USB stick
Als USB stick maak ik gebruik van een Sandisk Cruzer Fit 32GB. Hier kunnen >3.000 nummers op in de hoogste kwaliteit (320kbps)
http://www.sandisk.com/products/usb/dri ... acity=32GB
Afbeelding

Mocht je trouwens tegen het Sensus probleem aanlopen dat je mappen niet alfabetisch gesorteerd worden, kijk dan even op onderstaande link voor de oplossing:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53059
denjos
2nd Gear member

Als werknemer van Volvocars Gent konden we een paar weken geleden
Een USB 4g kopen in de vorm van een originele sleutel van Volvo.
Ff gegoogled en deze gevonden:
http://supertai.en.alibaba.com/product/ ... drive.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 1.6D MY2006 safari green
Volvo V50 1.6D MY2007 willow green
Volvo V50 1.6D MY2010 ice white
Volvo V60 D3 RD MY2013
Volvo V70 2.4D MY 2009
olson
3rd Gear member

Mooie lijst!. Die usb charger met haakse plug had ik al gekocht. kabel opgerold in 2e bekerhouder. Werkt perfect!
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
rinkel
2nd Gear member

Handig topic.
In een ander topic al gepost:
ProClip om je telefoonhouder te bevestigen zonder schroeven of plakken.
Ik had deze reeds in een ander topic gepost, maar kan hier ook prima.

Ik zal de foto eens updaten met een betere.
Afbeelding

Ook voor het laden van je telefoon icm bijvoorbeeld die griffin, maar dan met je eigen type kabel:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/9933 ... 0&ref=list

Afbeelding
Marius_S60
1st Gear member

Ik heb de fotos nog even geupdate :-)
2013 Volvo S60 D2 Powershift Momentum - Saville Grey & Beechwood - 18"; Ixion - Touring Chassis
Paul
Geartronic member

Dat is heel praktisch voor die Lumia! Top man! Ga mijn vader even blij maken!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Silver_R
6th Gear member

Na lang zoeken eindelijk een voor mij geschikte oplossing gevonden om de telefoon in de auto te plaatsen.
Steun is van Imagnet, zijn ook als kopie op Alibaba te bestellen. Origineel wel aan de prijs.

Voordeel is dat je de telefoon er zo op plaatst, via een magneet. Nadeel, er zit een magneet plaatje op de achterkant van je telefoon.
Bij modellen als de Galaxy S2 t/m de S5 kun je dit plaatje onder de cover plaatsen maar bij de S6 helaas niet meer. Echter weegt dat nadeel niet op tegen de voordelen, dat de telefoon niet meer door de auto slingert bij een keer gas geven. Steun is ook weer te verwijderen aangezien deze met een zuignap vast zit.
Laden gaat ook makkelijk.
toppie71
2nd Gear member

Leuk topic!
Wilde alleen even melden dat je je telefoon ook gewoon met beschreven kabeltje via de usb aansluiting kan opladen, je hoeft dus niet perse zo'n telefoonlader/usb charger te kopen.
Je telefoon past ook gemakkelijk in het kastje onder de armsteun waar de usb aansluiting zit.
Volvo S60 D3 5 cilinder Geartronic bj.2012
ex-Mooseman
4th Gear member

maar dan kan je daar niet meer fulltime een iPod aankoppelen, bijvoorbeeld...
ibo
2nd Gear member

ex-Mooseman schreef: maar dan kan je daar niet meer fulltime een iPod aankoppelen, bijvoorbeeld...
Eh, dan zet je je muziek toch op de iPhone?
Volvo S60 2.0T
Toyota Supra 1JZ-GTE-VVTI (270pk)
Peugeot 406
Peugerot 405
Opel Kadet
Citroen GS
Peugeot 204
Fredraket
4th Gear member

Ik heb voor mijn telefoon (Samsung Galaxy Note 4) een houder laten inbouwen waarin hij ook wordt opgeladen.
Zie foto's. Werkt perfect, ook qua bediening van de telefoon.
Afbeelding
Afbeelding
De houder zit geklemd tussen de delen van het dashboard. Er hoeft dus niet geboord te worden. En de passagier heeft er geen last van.
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Bugfix
2nd Gear member

Omdat ik me zo stoorde aan de "brede" bekerhouders daardoor steeds omvallende spa flesjes dacht ik: dit moet handiger kunnen. Ik gebruik sinds kort een bidon (flesje wat wielrenners normaal op hun racefiets gebruiken) werkt perfect en voor slechts €3,- te koop bij vrijwel iedere fietsenzaak.
VOLVO V60 T3 RICA Stage 1 PASSION RED

Hiervoor:
Ford Focus II 2.0TDCI 5-Deurs
Volvo V40 1.9D Europa
Ford Focus I SW 1.8TDCI
Volkswagen Bora 1.9 TDI
Jimmy104
2nd Gear member

Silver_R schreef: Na lang zoeken eindelijk een voor mij geschikte oplossing gevonden om de telefoon in de auto te plaatsen.
Steun is van Imagnet, zijn ook als kopie op Alibaba te bestellen. Origineel wel aan de prijs.

Voordeel is dat je de telefoon er zo op plaatst, via een magneet. Nadeel, er zit een magneet plaatje op de achterkant van je telefoon.
Bij modellen als de Galaxy S2 t/m de S5 kun je dit plaatje onder de cover plaatsen maar bij de S6 helaas niet meer. Echter weegt dat nadeel niet op tegen de voordelen, dat de telefoon niet meer door de auto slingert bij een keer gas geven. Steun is ook weer te verwijderen aangezien deze met een zuignap vast zit.
Laden gaat ook makkelijk.
Hoi Silver_R .. zit deze steun niet in de weg als je het dashboard kastje wil openen? ..
V60 D3 MY12 Caspian Blue
Silver_R
6th Gear member

Jawel. Maar hoef niet zo vaak in dat kastje te zijn. En toch wel, dan is de steun zo weg.
ex-Mooseman
4th Gear member

Sinds kort hangt mijn telefoon op met een magnetische drager die je op een ventilatiemond schuift.
In de cover van de telefoon zit een metalen plaatje, net als in die van de telefoon van mijn ega.
Toestel hangt mooi stabiel, zowel in portrait als in landscape, trilt noch rammelt, en is nog niet naar beneden getuimeld.
Kostprijs: 6,95 euro via een welbekende Chinese webshop - Where has it been all my life ?
Laatst gewijzigd door ex-Mooseman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”