ik heb pas een volvo 145-135 station uit 1970 gekocht.
ook al zet ik de warm-koud schakelaar uit (koud dus),
er blijft warme lucht uit het dashboard stromen.
het trek-duwmechanisme wat door deze schakelaar via een kabel bediend wordt, werkt. zou er binnenin (in het ronde kokertje wat je onder de motorkap ziet met 2 slangen eraan) een klepje of zoiets niet zitten of niet werken?
gr. volvolientje
altijd warme lucht in de auto
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Hoi!
Ik had hetzelfde probleem. De bedieningskabel van de kachelkraan duwde de kraan niet ver genoeg dicht. Je kunt proberen om het hendeltje op de kraan met de hand verder dicht te duwen. Je kunt er onder het dashboard (bestuurderskant) gewoon bij. Als dit helpt is het probleem zoals ik beschreef.
Dan kun je de kabel losmaken uit het klemmetje en hem iets opschuiven als de bedieningsschijf op maximaal koud staat.
Zo niet, dan is je kachelkraan stuk en moet hij vervangen worden.
Groeten,
Tom.
Ik had hetzelfde probleem. De bedieningskabel van de kachelkraan duwde de kraan niet ver genoeg dicht. Je kunt proberen om het hendeltje op de kraan met de hand verder dicht te duwen. Je kunt er onder het dashboard (bestuurderskant) gewoon bij. Als dit helpt is het probleem zoals ik beschreef.
Dan kun je de kabel losmaken uit het klemmetje en hem iets opschuiven als de bedieningsschijf op maximaal koud staat.
Zo niet, dan is je kachelkraan stuk en moet hij vervangen worden.
Groeten,
Tom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/