V70 classic of liever de generatie vanaf 2000?

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

The Volvoboy schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Dus toch een Classic en geen "N"? Nou, vooruit dan maar: Van harte gefeliciteerd :D
Ja hij heeft de goede keus gemaakt :twisted:
Koen kap nou eens met die opmerkingen, man. Er zijn meer auto's dan alleen maar een V70 classic :roll:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1447
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

elianmars schreef:
The Volvoboy schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Dus toch een Classic en geen "N"? Nou, vooruit dan maar: Van harte gefeliciteerd :D
Ja hij heeft de goede keus gemaakt :twisted:
Koen kap nou eens met die opmerkingen, man. Er zijn meer auto's dan alleen maar een V70 classic :roll:
Hij is inderdaad wel heel erg zijn eigen keuze aan het verdedigen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ikzelf vind een V70/285 (ook) niet te prefereren boven een V70/875 van 2000, de eerste kende zeker meer problemen als de laatste en je treft van 2000 meer goed uitgeruste V70/875 dan V70/285's, denk daarbij b.v. aan een europa exclusive model met stoelverwarming achter en leer.
Zelfs een kale V70/875 had in 2000 een airco standaard, een V70/285 had dat niet
Volvo for life
bernhardv 70
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25.11.2012 - 09:13
Locatie: De Krim

Ja me t een v70 n heb ik helaas nog geen ervaring maar met een 940 500.000 km gereden en met mijn v70 classic ook bijna 500.000 km zit nu in twijfel om een xc70 of een xc60 te zoeken
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

elianmars schreef:
The Volvoboy schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Dus toch een Classic en geen "N"? Nou, vooruit dan maar: Van harte gefeliciteerd :D
Ja hij heeft de goede keus gemaakt :twisted:
Koen kap nou eens met die opmerkingen, man. Er zijn meer auto's dan alleen maar een V70 classic :roll:
goh zijn er toch meer die het zien...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
The Saint
2nd Gear member
Berichten: 245
Lid geworden op: 10.02.2006 - 19:01
Locatie: Alkmaar

Ik draai bij veel classics echt mijn nek. Zal ik voor een N nooit doen. Kwestie van smaak toch? De classic is ook echt een classic nmm. Model is tijdloos. De snelle versies worden voor mijn gevoel ook helemaal niet oud. De look is nog steeds 'snel'.
The world's a stage, and each must play a part
Gebruikersavatar
waver
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20

Ik rij zelf een v70 classic luxury line dark olive pearl uit 97 met bijna 400000 km op gas Vialle LPI. Ik hoop er nog een paar ton bij te rijden. :P
En ik snap dat je bent gevallen voor deze auto. Super mooie stoere tijdloze auto met enorm comfort en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ruimte

Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt Remco (of was het nou Remko)


Als je zo'n auto koopt weet je dat je geen nieuwe koopt maar onderdelen zijn ruimschoots voorradig op marktplaat, Volvo850forum en diverse internet autoonderdelen shops.
Aandachtspunten zijn de airco en dat was het eigenlijk wel ;-). De v70 classic heeft het liefst originele volvo bougies en ook de ontsteking is de moeite om goed na te kijken. Bougiekabels, verdelerkap, rotor, bobinekabel. Het is een heerlijke auto waar goed zelf aan te sleutelen is. Zelf kunnen sleutelen is wel erg handig bij een auto van deze leeftijd.
Kun je dit niet dan zijn er altijd medeforummers (volvo-forum en volvo850forum) die je willen helpen.

Ik zou gaan voor een v70classic met G3 en de 2.5 10v of 20v onverwoestbare blokken die erg goed zijn op gas.

succes
Waver V70 classic 2.5 20V '97, Vialle LPI, 481.000km V70 D5 2003, 440000km Volvo v50 T5 2004, 361000km
voogle
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.02.2013 - 12:49

Kijk eens naar onderdelen prijzen verschil, tussen een N en een Classic, en een Classic zit wat mijn gevoel betreft beter in elkaar met meer kwaltiteits onderdelen, ik wist niet dat een N een niet RVS uitlaat had, om maar iets op te noemen!!. Heb slecht 1 jaar in een N gereden, maar ben blij weer een Classic te rijden.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”