Ongeveer een jaar geleden lekte mijn stuurbekrachtingsreservoir bij de dop, de dealer heeft een nieuwe dop gemonteerd. Probleem opgelost.
Nu heb ik laatst het niveau van de vloeistof gecontroleerd, alles in orde. Maar daarop is het zelfde verschijnsel weer teruggekomen, direct nadat de dop eraf is geweest. Na twee ritten is het reservoir al weer goed nat, terwijl de dop schijnbaar goed gemonteerd zit.
Wat doe ik fout, ik kan mij niet voorstellen dat ik na een jaar alweer een nieuwe dop nodig heb..?
Stuurbekrachtinging vloeistof dop
-
- 7th Gear member
Lekt de dikke slang niet ?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik heb mijn tankje vervangen. Het oude model gaat lekken bij de naad die rondom loopt. Het nieuwe model reservoir is beter gedicht en gaat niet meer lekken.
Misschien is dat het? Ik had de olie overal zitten omdat de multiriem het oppikt en rond slingert.
Misschien is dat het? Ik had de olie overal zitten omdat de multiriem het oppikt en rond slingert.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

-
- 2nd Gear member
Ik heb de dop nu wat minder strak gedraaid, op een gegeven moment voel je een soort van klik, daar ben ik nu gestopt. Zal morgen kijken of dat het gewenste effect heeft.
Als je na een rit kijkt, is het hele schroefdraad aan de buitenkant nat van het reservoir. De rest is droog nadat ik het weer heb schoon gemaakt. Dus ik durf de slang en reservoir zelf wel uit te sluiten. Vooral omdat het precies is gebeurd nadat ik de dop eraf heb gehad..
Als je na een rit kijkt, is het hele schroefdraad aan de buitenkant nat van het reservoir. De rest is droog nadat ik het weer heb schoon gemaakt. Dus ik durf de slang en reservoir zelf wel uit te sluiten. Vooral omdat het precies is gebeurd nadat ik de dop eraf heb gehad..
Vandaag de auto voorzien van de witerslofjes en even een goede wintercheck uitgevoerd. En jawel hoor: sporen van lekkage bij het betreffende tankje.JeroenSpock schreef:Ik heb mijn tankje vervangen. Het oude model gaat lekken bij de naad die rondom loopt. Het nieuwe model reservoir is beter gedicht en gaat niet meer lekken.
Wat zijn de kosten voor het gemodificeerde tankje?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Alleen de tank zit op 41 euro inc. Maar ze willen je er graag een stuk slang bij doen van 51 ex en een liter servo olie van 20 euro.
Er gaat 600ml in als ik het goed heb, ik heb mijn 'oude' olie weer gebruikt.
Er gaat 600ml in als ik het goed heb, ik heb mijn 'oude' olie weer gebruikt.
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII

-
- 2nd Gear member
Toevallig was mijn tankje laatst ook vochtig langs de naad
. Ik had dat ding al vervangen, slechts een paar maanden geleden maar nu was ie weer vochtig. Nu heeft de Volvo dat ding schoongemaakt met remreiniger (hoefde niks af te rekenen) en nu moet ik hem gewoon in de gaten houden; tot nu toe nog droog.
Misschien kun je dat ook eens proberen? Volvo gaf trouwens te kennen dat die reservoirtjes nooit lekten.....in your dreams. Als het weer vochtig werd zouden ze hem onder garantie vervangen.

Misschien kun je dat ook eens proberen? Volvo gaf trouwens te kennen dat die reservoirtjes nooit lekten.....in your dreams. Als het weer vochtig werd zouden ze hem onder garantie vervangen.
-
- 2nd Gear member
Tijd voor een update; ongelovelijk maar waar, nadat ik de dop niet volledig vast heb gedraaid is het lekken weer gestopt en het tankje alweer sinds maandag mooi droog.
Ik zag laatst bij een S60 uit 2007 dat Volvo een iets ander tankje en dop heeft gebruikt, ik snap nu waarom..
Ik zag laatst bij een S60 uit 2007 dat Volvo een iets ander tankje en dop heeft gebruikt, ik snap nu waarom..

-
- 1st Gear member
Kun je aangeven waar dit gaatje precies in de dop is geboord en hoe groot het is?wvamst schreef:zoals eerder aangegeven een klein gaatje buren in de dop doet wonderen !!!
Ik zou het namelijk ook wel eens willen proberen vanwege hetzelfde probleem.
-
- 7th Gear member
Als er een overdrukprobleem is,dan is er duidelijk iets mis met de vloeistofpot of er zijn twee soorten olie door elkaar gebruikt,ATF dus,wat er niet in mag.
Gaatje boren is dus niet de goeie oplossing..
Gaatje boren is dus niet de goeie oplossing..
- laheije
- 4th Gear member
Welke olie is dan het beste om er in te doen?Ramon&Ramon schreef:Als er een overdrukprobleem is,dan is er duidelijk iets mis met de vloeistofpot of er zijn twee soorten olie door elkaar gebruikt,ATF dus,wat er niet in mag.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik kreeg van de dealer een flesje servo olie.
Gaatje boren in de dop zou ik niet doen, dan zouden ze dat in de fabriek wel doen.
Gaatje boren in de dop zou ik niet doen, dan zouden ze dat in de fabriek wel doen.

-
- 7th Gear member
laheije schreef:Welke olie is dan het beste om er in te doen?Ramon&Ramon schreef:Als er een overdrukprobleem is,dan is er duidelijk iets mis met de vloeistofpot of er zijn twee soorten olie door elkaar gebruikt,ATF dus,wat er niet in mag.
Huub
Dat verkoopt de dealer.
En niet alle groene stuurolie is hetzelfde,citroen en vag olie is verschillend ten opzichte van de volvo olie..