melding BC "accuspanning te laag"
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Hoi, was gisteren even de auto wassen met de radio aan, na een minuut of 5 zag ik de melding "accuspanning te laag" op de BC, betekent dit dat ik snel toe ben aan een nieuwe accu of moet ik dit ergens anders in zoeken?
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
als de echte kou er straks aankomt zal je het gaan merken . hou het maar in je achter hoofd dat er een nieuwe aan zit te komen .
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
- Roenie
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17.06.2010 - 11:48
- Locatie: Ergens in Noord-Holland
Zolang ik deze auto heb krijg ik die melding zodra het kouder begint te worden. Tot op heden heeft hij me nog nooit in de steek gelaten of is de accu vervangen. Denk dat Volvo die melding ietwat vroeg geeft :
VW Golf III TDI 145.000 tot 225.000
Volvo S80 Elite 2,4 aut. MY2002 190.000km
Volvo S80 Elite 2,4 aut. MY2002 190.000km
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Het rare is dat ik de dag ervoor 10 min met motor uit in de avond heb staan wachten met radio aan, geen melding. Gisteren na 5 min al melding terwijl ik daarvoor ook nog naar de wasstraat was gereden. Dus het heeft niet echt met de kou te maken. Bij alleen starten melding nog niet gezien. Wacht nog even af en anders gooi ik er wel een nieuwe accu in, dat liever dan stilstaan op een koude ochtend 😉Roenie schreef:Zolang ik deze auto heb krijg ik die melding zodra het kouder begint te worden. Tot op heden heeft hij me nog nooit in de steek gelaten of is de accu vervangen. Denk dat Volvo die melding ietwat vroeg geeft :
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Weet Iemand toevallig welke accu sterkte erin zit?
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Zal mijn schoonvader anders eens vragen. Bij mijn s70 moest de accu ook rond deze km stand vervangen worden dus kwa km stand niet heel onlogisch.lint schreef:Accu even laten testen. Kijk wel uit voor malafide zaken die elke accu afkeuren om de omzet van nieuwe exemplaren te verhogen.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kijk eerst eens de bekabeling, mn die van de massa, na op corrosie. Een slecht contact veroorzaakt door aanslag kan deze storing ook veroorzaken. Even de hele kabel nalopen vooral waar die op de carrosserie en motor zit aangesloten.
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Zou best willen maar ben zo technisch als mijn zoon van 2😱. Dus geen idee waar die draad zit.Iroll schreef:Kijk eerst eens de bekabeling, mn die van de massa, na op corrosie. Een slecht contact veroorzaakt door aanslag kan deze storing ook veroorzaken. Even de hele kabel nalopen vooral waar die op de carrosserie en motor zit aangesloten.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
'k Heb het ook een lange tijd gehad, zelf na het vervangen door een hele nieuwe accu. Wat bleek...de dynamo was langzaam aan het sterven. Dynamo laten reviseren, waarna het probleem bij mij was opgelost.
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Hopelijk is dat het niet, zal wel wat kosten denk ik zo. Net aircopomp laten vervangen a 800 euri.syswichers schreef:'k Heb het ook een lange tijd gehad, zelf na het vervangen door een hele nieuwe accu. Wat bleek...de dynamo was langzaam aan het sterven. Dynamo laten reviseren, waarna het probleem bij mij was opgelost.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
met mijn vorige volvo was ik 40,- euro goedkoper uit bij de dealer t.o.v brezan. exact dezelfde accu. kunnen ze gelijk de dynamo meten .....
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
Uit- en inbouwen van de dynamo is makkelijk zelf te doen. Het laten reviseren heeft mij als ik het goed herinner zo'n 100 euro gekost.