Wat ik, net als velen, nog steeds niet begrijp is waarom je deze zaak aan wilt spannen. Ik was zelf lekker achterover gaan leunen en wachten tot de dealer actie onderneemt, zij moeten immers geld van jou hebben. Grote kans zelfs dat je nooit weer iets had gehoord, aangezien de dealer die V40 zo weer aan iemand anders verkoopt. Stuk minder ellende en iedereen tevreden lijkt mij dan.
Die kosten voor taxi en huurauto zijn misschien wel schadeposten, maar ik vraag me af of een rechter dit gaat toekennen. Volgens mij kan dit alleen wanneer zwart op wit staat dat de dealer voor datum X de auto levert en je anders een schadevergoeding kunt eisen. Het lijkt me sterk dat een dealer dit doet, dus volgens mij trek je hier al heel snel aan het kortste eind. Psychische schade ga je sowieso nooit winnen, zeker niet in zo'n geval.
Maar ik ben benieuwd naar de uitspraak. Iedereen kan hier van alles roepen en je kunt 100x vinden dat je in je recht staat, maar de beslissing van de rechter zul je het uiteindelijk mee moeten doen. Ik denk alleen dat eerst overleggen met de dealer hier wel beter was geweest. Met normaal onderling overleg bereik je vaak meer dan met een onmiddellijke gang naar de rechter