Zonder onderzoek is het nooit vast te stellen hoe lang de olie er in zit,broodje aap uit z,n mouw verhaal dus..Wout12 schreef:Ik vernam van de garagist waar ik mijn auto naar toe heb gebracht voor 'preventief'onderhoud, dat de olie in het blok minimaal 3 jaar niet is ververst en mogelijk al langer dan 3 jaar in het blok zit ! heeft 3x moeten spoelen.
De olie op de versnellingsbak was nog prima, en is gewoon vervangen. vanmiddag kan ik haar ophalen. ben erg benieuwd.
aankoop XC 70
-
- 7th Gear member
-
- 1st Gear member
Ben ik (deels) met je eens, maar als de olie er als teer uit komt, en er 2 nieuwe olie filters en 3 spoelbeurten met reinigingsmiddel nodig zijn, voor het enigzins weer in orde is, heeft het er naar de mening van menigeen veel langer dan voorgeschreven in gezeten
-
- 7th Gear member
Olie als teer zegt niets,dat krijg je namelijk ook als verschillende soorten door elkaar kiepert.
Ik mag aannemen dat je zelf weet hoe en wanneer verversingen zijn geweest?of geen historie erbij?
Ik mag aannemen dat je zelf weet hoe en wanneer verversingen zijn geweest?of geen historie erbij?
-
- 1st Gear member
Ik heb geen historie. Maar vanavond wel het filter gezien, en dat heeft er erg lang in gezeten. Als je verkeerde / verschilende olien door elkaar gooit verbrandt de olie. Hie was het een kleverige lijmachtige substantie geworden. Motor loopt mooi
-
- 2nd Gear member
Gewoon flushen met Forte motorflush. Dit werkt gewoon goed. Kijk maar eens op Google. Wel altijd het oliefilter vervangen.
-
- 1st Gear member
Hij is 2x geflushed en 3x schoongedraaid met verse olie en tot slot de volvo voorgeschreven olie er op en ze rijdt weer als een zonnetje super gedaan door hogebrin uit Enter
http://www.ezendam-service.nl/
http://www.ezendam-service.nl/
- lint
- Geartronic member
Keurig opgelost dus!
En zo te lezen heeft de motor er geen schade door opgelopen want loopt weer als een zonnetje.
En zo te lezen heeft de motor er geen schade door opgelopen want loopt weer als een zonnetje.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976