Bemerkt sinds anderhalve maand een ratel recht voor bij mijn volvo V50 edition II uit 2008.
Deze is het beste te horen als ik in z'n drie of vier rijdt. Tijdens het schakelen is de ratel weg.
Ben al naar de garage geweest en die geven aan het wel te horen maar niet te kunnen vinden wat het kan zijn.
Het is een hoogst irritant geluid en hoop dat iemand weet wat het kan zijn.
Groet,
Ivo
Ratel recht voor volvo V50
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
bedoel je rechts voor? En dan vanuit de bestuurderstoel zittende rechts of voor de auto staand? In dat laatste geval zit aan die kant de versnellingsbak en de koppeling, daar zal iets niet helemaal goed zitten. Is het geluid ook weg als je stil staat en de koppeling intrapt? Of hoor je het alleen met rijden?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 7th Gear member
Toch iets fout gedaan vrees ik,anders was het probleem er niet,sensor vergeten aan te sluiten,krukassensor bijv?
Draad tussen de motor en de bak klem?
Draad tussen de motor en de bak klem?
-
- Starter
Het gaat om een ratel die rechts hoorbaar is vanuit de bestuurderstoel. De ratel is alleen te horen als ik aan het rijden ben en is weg als ik mijn koppeling in trap en als de auto stil staat. Heb tijdens het rijden de auto uit gezet en hem uit laten lopen en dan is de ratel ook weg. Zelf denk ik dat het in de homokinetische koppeling rechts voor zit. Zou dit mogelijk zijn en wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?Walter schreef:bedoel je rechts voor? En dan vanuit de bestuurderstoel zittende rechts of voor de auto staand? In dat laatste geval zit aan die kant de versnellingsbak en de koppeling, daar zal iets niet helemaal goed zitten. Is het geluid ook weg als je stil staat en de koppeling intrapt? Of hoor je het alleen met rijden?
Alvast dank voor uw reactie
-
- 2nd Gear member
Al opgelost?
Bubbasmith schreef:Het gaat om een ratel die rechts hoorbaar is vanuit de bestuurderstoel. De ratel is alleen te horen als ik aan het rijden ben en is weg als ik mijn koppeling in trap en als de auto stil staat. Heb tijdens het rijden de auto uit gezet en hem uit laten lopen en dan is de ratel ook weg. Zelf denk ik dat het in de homokinetische koppeling rechts voor zit. Zou dit mogelijk zijn en wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?Walter schreef:bedoel je rechts voor? En dan vanuit de bestuurderstoel zittende rechts of voor de auto staand? In dat laatste geval zit aan die kant de versnellingsbak en de koppeling, daar zal iets niet helemaal goed zitten. Is het geluid ook weg als je stil staat en de koppeling intrapt? Of hoor je het alleen met rijden?
Alvast dank voor uw reactie
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Lekker oud en dood topic weer....
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |