Haha, ik wist het...
Daar gaat een opmerking van komen.
XC60 tov V70
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Het vervangen van de dempers van het four c systeem is ook een kostbare aangelegenheid, stond meen ik laatst nog iets over op het forum dat het per twee moet. En had de d5 vanaf dat modeljaar niet twee zichtbare uitlaten?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ja het is mij bekend dat dergelijke systemen geld kosten bij vervangen.
Ik ga nooit over één nacht ijs bij dit soort aankopen, wellicht dat niveauregeling een betere optie is alhoewel ik wel heb begrepen dat het een prettige optie is als je op autobahnsnelheid richting de wintersport gaat.
Anderzijds wil ik juist een auto die minder uitdaagt :mrgreen:
Die 2 uitlaten gaat volgensmij vanaf de twinturbo(205pk) en dit betreft nog een oud type(185pk) D5.
Ik ga nooit over één nacht ijs bij dit soort aankopen, wellicht dat niveauregeling een betere optie is alhoewel ik wel heb begrepen dat het een prettige optie is als je op autobahnsnelheid richting de wintersport gaat.
Anderzijds wil ik juist een auto die minder uitdaagt :mrgreen:
Die 2 uitlaten gaat volgensmij vanaf de twinturbo(205pk) en dit betreft nog een oud type(185pk) D5.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik blijf een beetje rond kijken in de XC60/70 sferen.
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/ede ... ic/detail/
Deze auto volg ik al een tijdje waarbij ik zag dat hij ineens aanmerkelijk in prijs was verlaagd.
Ik heb de ad eens goed na gelezen en nu zie ik dat de prijs marketing technisch is verlaagd.
Eerst de prijs verlagen om vervolgens €1250 aan garantie, APK, en andere afleverkosten te vragen, zo kun je het ook verpakken.
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/ede ... ic/detail/
Deze auto volg ik al een tijdje waarbij ik zag dat hij ineens aanmerkelijk in prijs was verlaagd.
Ik heb de ad eens goed na gelezen en nu zie ik dat de prijs marketing technisch is verlaagd.
Eerst de prijs verlagen om vervolgens €1250 aan garantie, APK, en andere afleverkosten te vragen, zo kun je het ook verpakken.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Dat is veel geld voor 2009 XC60
Weinig km gemaakt?
Weinig km gemaakt?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Gemiddeld is de prijs 30900 volgens de app autoinformatie.Jeroen schreef:Dat is veel geld voor 2009 XC60
Weinig km gemaakt?
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1592
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Onder de 30K is al (helaas) genoeg te vinden.
Ik ga mijn 2009 XC zelf verkopen dus ben me aan het oriënteren wat ik zo'n beetje kan vragen en daar wordt je niet vrolijk van (als verkoper dan).
Ik ga mijn 2009 XC zelf verkopen dus ben me aan het oriënteren wat ik zo'n beetje kan vragen en daar wordt je niet vrolijk van (als verkoper dan).
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
37000 euro voor een auto van 2009 is inderdaad veel (in Belgie dan toch).
Ik heb maaar een habbekrats meer gegeven voor mijn 2011 D3 AWD summum +xenium pack met 20000km erop.
De 2009 D5 is volgens mij dan ook nog de oude D5 met enkele turbo
Ik heb maaar een habbekrats meer gegeven voor mijn 2011 D3 AWD summum +xenium pack met 20000km erop.
De 2009 D5 is volgens mij dan ook nog de oude D5 met enkele turbo
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De auto heeft 46k gelopen in summum trim met AWD.
Best wel geld idd maar ik wil alle lekkers zoals xenon, leer kortom een goed aangeklede XC met awd.
De één zoekt een jonge auto met veel km's ik ga liever een bouwjaar terug met weinig km's.
Het sensus systeem zal ongetwijfeld goed zijn maar met RTI heb ik nog nooit problemen gehad en indien er een ipod aansluiting is heb ik gewoon mijn classic die ik kan aansluiten.
Doe er overigens een jaar bij en dezelfde auto kost ineens 46k en dat wil ik niet aan een gebruikte auto spenderen.
Edit @blackcurrant klopt en daar zit ook het verschil, er komen in NL een paar belastingen om de hoek die in de prijs verweven zitten, een D3 met AWD(must) is in NL niet te verkrijgen en zit je vast aan een 2.4D of een D5.
Ik ben mij uiteraard bewust van het feit dat de nieuw koper in 2009 65á70k heeft gegeven
Best wel geld idd maar ik wil alle lekkers zoals xenon, leer kortom een goed aangeklede XC met awd.
De één zoekt een jonge auto met veel km's ik ga liever een bouwjaar terug met weinig km's.
Het sensus systeem zal ongetwijfeld goed zijn maar met RTI heb ik nog nooit problemen gehad en indien er een ipod aansluiting is heb ik gewoon mijn classic die ik kan aansluiten.
Doe er overigens een jaar bij en dezelfde auto kost ineens 46k en dat wil ik niet aan een gebruikte auto spenderen.
Edit @blackcurrant klopt en daar zit ook het verschil, er komen in NL een paar belastingen om de hoek die in de prijs verweven zitten, een D3 met AWD(must) is in NL niet te verkrijgen en zit je vast aan een 2.4D of een D5.
Ik ben mij uiteraard bewust van het feit dat de nieuw koper in 2009 65á70k heeft gegeven
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Behalve Advanced safety pack en standkachel zit er bij mij ook nagenoeg alles op en aan.
Ben erg te spreken over de D3 AWD bi turbo motor, zeker in combinatie met de sportstand gaat ie als de brandweer.
De achteruitrij camera kan ik warm aanbevelen, want je ziet geen moer achteruit, zeker niet in combinatie met de zwarte ramen
Ben erg te spreken over de D3 AWD bi turbo motor, zeker in combinatie met de sportstand gaat ie als de brandweer.
De achteruitrij camera kan ik warm aanbevelen, want je ziet geen moer achteruit, zeker niet in combinatie met de zwarte ramen
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Behalve Advanced safety pack en standkachel zit er bij mij ook nagenoeg alles op en aan.
Ben erg te spreken over de D3 AWD bi turbo motor, zeker in combinatie met de sportstand gaat ie als de brandweer.
De achteruitrij camera kan ik warm aanbevelen, want je ziet geen moer achteruit, zeker niet in combinatie met de zwarte ramen
Ben erg te spreken over de D3 AWD bi turbo motor, zeker in combinatie met de sportstand gaat ie als de brandweer.
De achteruitrij camera kan ik warm aanbevelen, want je ziet geen moer achteruit, zeker niet in combinatie met de zwarte ramen
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Wel eens bij onze oosterburen gekeken?
Bij Volvo dealers staan tig XC60's b.v deze, komt natuurlijk wel BPM bij. (4-5000 euro)
VOLVO Duitsland
Bij Volvo dealers staan tig XC60's b.v deze, komt natuurlijk wel BPM bij. (4-5000 euro)
VOLVO Duitsland
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb daar weleens over nagedacht en is mss best aantrekkelijk, bijkomend voordeel is dat Duitsers pietje precies zijn met hun auto's.bartv70 schreef:Wel eens bij onze oosterburen gekeken?
Bij Volvo dealers staan tig XC60's b.v deze, komt natuurlijk wel BPM bij. (4-5000 euro)
VOLVO Duitsland
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Met hun onderhoud (bij dealers) wel. Maar als ik die lui zo af en toe op de Autobahn bezig zie met hun "längere vollgas fahrten". Na ja, de motoren zijn wel los, dat scheelt en heeft ook wel voordeel ten opzichte van een filebak uit de Randstad.dat Duitsers pietje precies zijn met hun auto's.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
D5jes zijn niet gauw uit hun comfort zone te krijgen.
Wanneer wij terugkomen van vakantie staat de cruise vanaf Bottrop tot Meppen vast op 190km/h, blokje loopt dan prachtig als we bij Zwartemeer de grens over tuffen.
Maar je hebt gelijk, ik probeerde op de terugweg vanuit Frankfurt in oktober aan te haken bij een Duitse XC60 D5 R-design.
Mooi dat deze man bij mij weg reed in de lange doordraaiers en "ik ben niet gauw te bange" het zal de evolutie wel zijn geweest tussen een auto uit 2007 en 2012 ook het R-Design schijnt mooi strak afgeveerd te zijn..
Wanneer wij terugkomen van vakantie staat de cruise vanaf Bottrop tot Meppen vast op 190km/h, blokje loopt dan prachtig als we bij Zwartemeer de grens over tuffen.
Maar je hebt gelijk, ik probeerde op de terugweg vanuit Frankfurt in oktober aan te haken bij een Duitse XC60 D5 R-design.
Mooi dat deze man bij mij weg reed in de lange doordraaiers en "ik ben niet gauw te bange" het zal de evolutie wel zijn geweest tussen een auto uit 2007 en 2012 ook het R-Design schijnt mooi strak afgeveerd te zijn..
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
En ligt iets lager minder windweerstand of misschien gechipped.diesel01 schreef:D5jes zijn niet gauw uit hun comfort zone te krijgen.
Wanneer wij terugkomen van vakantie staat de cruise vanaf Bottrop tot Meppen vast op 190km/h, blokje loopt dan prachtig als we bij Zwartemeer de grens over tuffen.
Maar je hebt gelijk, ik probeerde op de terugweg vanuit Frankfurt in oktober aan te haken bij een Duitse XC60 D5 R-design.
Mooi dat deze man bij mij weg reed in de lange doordraaiers en "ik ben niet gauw te bange" het zal de evolutie wel zijn geweest tussen een auto uit 2007 en 2012 ook het R-Design schijnt mooi strak afgeveerd te zijn..
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dat een XC60 sneller door de bocht kan dan een V70N kan ik zeker bevestigen, een XC60 geeft echt geen krimp, zelfs zonder R design.
Het interieur is ook merkelijk stiller, alleen het motorgeluid bij optrekken vind ik minder.
Mijn V70N 24D 163pk maakte een soort turbine geluid als ik aan een verkeerslicht optrok, de XC60 D3 AWD, ook een 2400cc, geeft een diesel brom.
Het interieur is ook merkelijk stiller, alleen het motorgeluid bij optrekken vind ik minder.
Mijn V70N 24D 163pk maakte een soort turbine geluid als ik aan een verkeerslicht optrok, de XC60 D3 AWD, ook een 2400cc, geeft een diesel brom.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
:shock: dan wordt het ook geen XC60 want ik zoek juist een auto die minder uitdaagtBlackcurrantV70 schreef:Dat een XC60 sneller door de bocht kan dan een V70N kan ik zeker bevestigen, een XC60 geeft echt geen krimp, zelfs zonder R design.Het interieur is ook merkelijk stiller, alleen het motorgeluid bij optrekken vind ik minder.
Mijn V70N 24D 163pk maakte een soort turbine geluid als ik aan een verkeerslicht optrok, de XC60 D3 AWD, ook een 2400cc, geeft een diesel brom.

Nee hoor alle gekheid op een stokje we gaan binnenkort eens rijden met zowel de 60 als de 70.
Ik heb nu nog steeds een voorkeur voor een D5 uit NL, indien ik iets bij de oosterburen importeer moet ik zelf mijn auto verkopen.
Ik heb eerder een Corsa proberen kwijt te raken via MP en heb veel verschillend volk om het huis gehad uiteindelijk is hij naar een knaap van 18 gegaan die hem als eerste auto heeft gekocht.
Mijn V70 is, denk ik, geschikt voor een relatief kleine doelgroep, een dikke (dorstige, is overigens beter geworden door de flush) D5 met GT is niet een allemans vriend in de kosten.
Ik zit er niet op te wachten dat ik 2 auto's van dergelijk kaliber op naam heb.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Het is natuurlijk een kwestie van afwegen, misschien eens peilen wat
De ANWB voor jouw auto "overheeft"
De ANWB voor jouw auto "overheeft"
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd