Paar vraagjes:
Bij mijn V70 van 2002 werkt de koplamphoogteverstelling niet meer. Uitlezen geeft inderdaad een storingsmelding, maar geen oorzaak. Het probleem lijkt LV te zitten omdat deze lamp te laag staat en daar handmatig ook niet meer omhoog gesteld kan worden, wel naar beneden.
Volgens de monteur is dit APK afkeur.
- klopt deze bewering van de monteur? Ik neem aan van wel....
- Heeft iemand een handleiding hoe deze motoren kunnen worden verwijderd?
- Zijn deze motoren mogelijk te repareren?
- Is er iemand met een soortgelijk probleem geweest (ik kan het met de zoekfunctie i.i.g. niet vinden)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Christiaan
Stelmotoren koplampen
-
- 7th Gear member
Is APK afkeur,die stelmotor kun je los vervangen,denk dat er in de koplamp iets is afgebroken,die setjes zijn ook los te koop!
- piotrV70
- 5th Gear member
- Gouwe
- 7th Gear member
[quote="piotrV70"]@Gouwe: drukken en draaien, het is simpeler dan een een lampje vervangen. Ik heb het bij mijn vorige V70 ook gehad, APK afkeur op een defecte stelmotor. Ik heb voor 2 tientjes eentje van de sloop gehaald.[/quote]
OK, drukken en draaien bedoel je bij montage neem ik aan?
Demontage is dus draaien en rukken?
Of gewoon flink kracht zetten richting motorblok?
OK, drukken en draaien bedoel je bij montage neem ik aan?
Demontage is dus draaien en rukken?
Of gewoon flink kracht zetten richting motorblok?
- piotrV70
- 5th Gear member
- Gouwe
- 7th Gear member
Heb er één zojuist losgehad en open gehaald. Kan er verder weinig aan ontdekken. Leek mechanisch wel OK. Ingespoten met een teflon spray met citrus olie toevoeging (werkt als kruipolie en smeert). Daarna weer gemonteerd. Volgens mij kan de lamp nu wel handmatig weer hoger worden afgesteld, maar de electrische verstelling doet het nog steeds niet.
Ik neem aan dat de foutcode niet eerst hoeft te worden gewist, toch?
Even over het demonteren. Er zitten een drietal nokjes op de regelunit. Je moet de unit dus plm. 33 graden draaien (naar links, van bovenaf gezien, staande voor de auto). Daarna de unit lostrekken (ik heb er even een grote schroevendraaier tussen gezet voor wat moment en omdat de ruimte erg krap is). Montage uiteraard in omgekeerde volgorde.
Ik neem aan dat de foutcode niet eerst hoeft te worden gewist, toch?
Even over het demonteren. Er zitten een drietal nokjes op de regelunit. Je moet de unit dus plm. 33 graden draaien (naar links, van bovenaf gezien, staande voor de auto). Daarna de unit lostrekken (ik heb er even een grote schroevendraaier tussen gezet voor wat moment en omdat de ruimte erg krap is). Montage uiteraard in omgekeerde volgorde.
- hugha002
- 2nd Gear member
Ik heb de mijne laten vervangen bij Lokhorst in Kampen. Kostte € 15,00 excl. BTW voor het onderdeel. En het is inderdaad APK afkeur als dit niet goed functioneert.Gouwe schreef:Hele late update, maar ik heb inmiddels een paar maanden geleden via Rima een gebruikt exemplaar op de kop getikt. Installeren volgens bovenstaande methode en werken als een tierelier. Koste 35,- euro.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line