Allereerst nog de beste wensen voor 2013!
Onze Volvo V50 start soms niet! Hij gaat wel gewoon op contact zodat alles werkt. Maar als ik dan de sleutel verder doordraai om te starten, gebeurt er soms niks. Soms doet ie het wel in één keer, maar in de meeste gevallen moet ik wel 5 a 6 keer de sleutel omdraaien voordat ie start!
Zelf denk ik dat het contactslot niet goed meer is, maar weet het niet zeker.
Mocht het de contactslot zijn, is deze dan zelf te vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee? En enig idee wat een contactslot kost?
Groet Albert
Startprobleem V50! Contactslot stuk?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat voor V50?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Draaien om te starten?
- bijlaard
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23.01.2012 - 17:24
- Locatie: Varsseveld
- Contacteer:
Krijg je "immobiliser probleem" in je schermpje op het dashboard ?
Wat je met een klik van je muis op het net wel niet kan leren 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30.06.2012 - 23:48
Nee ik krijg geen melding van een storing!
Het is wel zo dat het erger is geworden vanaf afgelopen maandag, want toen moest ik 'm overstarten omdat de accu leeg was. Daarvoor was het maar een enkele keer dat ik deze probleem had. Maar of het toevallig is?
Het is wel zo dat het erger is geworden vanaf afgelopen maandag, want toen moest ik 'm overstarten omdat de accu leeg was. Daarvoor was het maar een enkele keer dat ik deze probleem had. Maar of het toevallig is?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er is een modificatie geweest op die sloten,hij is denk ik stuk bij je auto.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan moet er een nieuwe in en ik weet niet hoe handig je bent?Maar erg spannend is het vervangen niet,
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30.06.2012 - 23:48
Dus erg moeilijk is het niet?
Is er ergens een handleiding voor te vinden?
Maar kan het ook zijn dat er een of andere relais stuk is? Soms hoor ik een klikje als ik 'm op contact zet en soms niet. En als ik het klikje hoor dan start ie vrijwel zeker.
Is er ergens een handleiding voor te vinden?
Maar kan het ook zijn dat er een of andere relais stuk is? Soms hoor ik een klikje als ik 'm op contact zet en soms niet. En als ik het klikje hoor dan start ie vrijwel zeker.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is het stuurslot wat je hoort,dat klopt.staat los van elkaar.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
In het begin zijn deze sloten vervangen bij de V50 diesels,mede door dit probleem.
Was toendertijd een modificatie!
De contactslotschakelaar is stuk vrees ik.
Was toendertijd een modificatie!
De contactslotschakelaar is stuk vrees ik.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30.06.2012 - 23:48
Weet je misschien ook wat zo'n contactslot kost? En dat het niet erg spannend is om het te vervangen, daar bedoel je dan mee dat het te doen is neem ik aan,
toch?
Maar moet zo'n slot dan ook ingelezen worden of iets dergelijks?
toch?
Maar moet zo'n slot dan ook ingelezen worden of iets dergelijks?
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Contact slot vervangen, zover als ik weet kan je daar niet eenvoudig bij.
In Uden ( werkplaats) staat een V50 van Powerflush uit 2009 met het contact slot los en het dashboard naar voren losgesleuteld.
In het contact slot zit een printplaat(je) met daarop de chip met de gegevens van de auto, die chip communiceerd weer met de CEM ,ECU, om de auto vrij te geven zodat je kan starten.
Zoals ik het kan zien zou je evt het printplaatje over kunnen zetten naar een kompleet slot van de sloop, de originele (ijzeren ) sleutel moet dan natuurlijk wel bij de auto blijven.
mvgr Obbe
In Uden ( werkplaats) staat een V50 van Powerflush uit 2009 met het contact slot los en het dashboard naar voren losgesleuteld.
In het contact slot zit een printplaat(je) met daarop de chip met de gegevens van de auto, die chip communiceerd weer met de CEM ,ECU, om de auto vrij te geven zodat je kan starten.
Zoals ik het kan zien zou je evt het printplaatje over kunnen zetten naar een kompleet slot van de sloop, de originele (ijzeren ) sleutel moet dan natuurlijk wel bij de auto blijven.
mvgr Obbe
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30.06.2012 - 23:48
Heb vanmiddag het onderste gedeelte onder de stuurkolom los gehad en het kapje achter de midden console (radio).
Je ziet het contactslot zitten via de onderkant, maar om hem via die weg eruit te krijgen zal niet gaan lukken!
Ik denk dat het gemakkelijker gaat worden als de midden console ook verwijderd is.
Alleen hoe krijg ik deze verwijderd? Heeft iemand hier ervaring mee?
Je ziet het contactslot zitten via de onderkant, maar om hem via die weg eruit te krijgen zal niet gaan lukken!
Ik denk dat het gemakkelijker gaat worden als de midden console ook verwijderd is.
Alleen hoe krijg ik deze verwijderd? Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30.06.2012 - 23:48
Ben bij de dealer geweest en ze hebben 'm uitgelezen.
Startschakelaar blijkt wel stuk te zijn.
Wie kan mij vertellen hoe ik het er het gemakkelijkst uit kan halen?
Volgens de dealer hoeft het niet ingeleerd of geprogrammeerd te worden.
Startschakelaar blijkt wel stuk te zijn.
Wie kan mij vertellen hoe ik het er het gemakkelijkst uit kan halen?
Volgens de dealer hoeft het niet ingeleerd of geprogrammeerd te worden.