Vraag airco / circulatie V70 T5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
2003V70T5
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.12.2011 - 22:40

Goedendag,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn 2003 V70 T5 met 125k op de teller.
Sinds de zomer heb ik een vervelende storing; Soms, niet altijd, valt na ca een half uur de circulatie stil. Dus, de airco blijft koude lucht produceren, want dat voel je tussen de naden van het dashboard komen, maar de roosters staan van binnen opeens dicht. Hier komt dus geen lucht meer door! Welke stand je ook instelt.
Je hoort ook dat de geblazen lucht niet verder kan ergens onder het dashboard. Servo's zijn inmiddels gecalibreerd, maar dat heeft niiets geholpen.
Ook nu in de winter dook het probleem ook op: De warme lucht komt opeens niet meer uit de roosters....terwijl je de ventilator hoort loeien.

Stoppen en diverse malen knopjes indrukken helpt soms.

En ja, soms werkt het opeens wel weer.

Wie o wie kan mij helpen of doorverwijzen?

BVD!!
Gast

Ik gok op de ECC, is die uitgelezen?
Is de sensor achter het roostertje goed schoon.

Wat ook nog kan is dat 1 van de slangetjes die het vocht van de airco moet afvoeren (bijna) dicht zit.
Ik weet dat er een probleem is geweest met de T aansluiting naar het uiteindelijke afvoerslangetje.
De slangetjes liggen onder de vloermat, volgens mij aan de rechterzijde, maar ben niet zeker.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Klinkt als een bevriezende verdamper! Doordat de verdamper bevriest kan de lucht er niet meer door. Waarschijnlijk is je temperatuursensor bij de pedalen onder het dashboard defect. Zoek hier maar even op het forum, staat genoeg over geschreven. Paar minuten werk en het onderdeel kost een paar tientjes. NB! de dealer kan deze fout niet uitlezen!

Simpele test: Als het probleem zich voordoet dan je auto aan de kant zetten. Motor uit en 5-10 minuten wachten. Als er dan een grote plas water onder je auto ligt dan is het zeker weten je verdamper die bevriest vanwege een defecte temperatuursensor.
Laat je ons even weten wat het was?
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

wij zeggen altijd eerst goedemorgen
welkom, op het forum,
het zou leuk zijn als je je eens voorstelde.
en een fotootje van je wagen plaats
maar het lijkt me met de huidige buitentemperaturen erg moeilijk om een bevriezende verdamper te laten ontdooien :D
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

evert65 schreef:.............maar het lijkt me met de huidige buitentemperaturen erg moeilijk om een bevriezende verdamper te laten ontdooien :D
Dan parkeer je hem toch even in de woonkamer :D
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

En waardoor zou een verdamper bij deze temperaturen bevriezen als de airco bij 4 graden stopt met werken?
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

EVV schreef:En waardoor zou een verdamper bij deze temperaturen bevriezen als de airco bij 4 graden stopt met werken?
Behalve als er een sensor stuk is of de lage druk schakelaar is defect,dan blijft de airco pomp constant draaien 4 graden buiten of niet!
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ramon&Ramon schreef:
EVV schreef:En waardoor zou een verdamper bij deze temperaturen bevriezen als de airco bij 4 graden stopt met werken?
Behalve als er een sensor stuk is of de lage druk schakelaar is defect,dan blijft de airco pomp constant draaien 4 graden buiten of niet!
Precies. Om je compressor te beschermen niet te lang met dit probleem door blijven rijden, maar gauw iets aan doen.
Dentheman89
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 02.09.2012 - 16:22

Zowieso even de airco uitzetten met dit weer lijkt me?
Volvo S60 2.4 140 PK uit 2001
+170k km. Alle opties behalve RTI & Telefoon.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Als je ECC hebt is dat niet nodig, regelt het systeem automatisch (tenzij er dus iets kapot is....)
2003V70T5
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.12.2011 - 22:40

Thanks voor alle tips, maarre is er iemand die me kan helpen om dit op te lossen?? Tegen een vergoeding uiteraard.........?

Trouwens, als je de airco uitzet blijft de lucht circulatie uitstaan, ook als je switcht met de interne luchtstroom.....
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gewoon even langs de dealer gaan, onderdeel kost twee tientjes, 10 minuten werk. Kost je echt de kop niet. Hier op het forum kun je het betreffende onderdeel nummer in een eerder topic wel vinden.
Gebruikersavatar
Andrew82
3rd Gear member
Berichten: 377
Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
Locatie: Den Haag

440 1995 1.6 Deluxe
| S60 2001 2.4 Automaat 170PK | 446 Ash Gold Pearl | Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”