Goedendag,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn 2003 V70 T5 met 125k op de teller.
Sinds de zomer heb ik een vervelende storing; Soms, niet altijd, valt na ca een half uur de circulatie stil. Dus, de airco blijft koude lucht produceren, want dat voel je tussen de naden van het dashboard komen, maar de roosters staan van binnen opeens dicht. Hier komt dus geen lucht meer door! Welke stand je ook instelt.
Je hoort ook dat de geblazen lucht niet verder kan ergens onder het dashboard. Servo's zijn inmiddels gecalibreerd, maar dat heeft niiets geholpen.
Ook nu in de winter dook het probleem ook op: De warme lucht komt opeens niet meer uit de roosters....terwijl je de ventilator hoort loeien.
Stoppen en diverse malen knopjes indrukken helpt soms.
En ja, soms werkt het opeens wel weer.
Wie o wie kan mij helpen of doorverwijzen?
BVD!!
Vraag airco / circulatie V70 T5
Ik gok op de ECC, is die uitgelezen?
Is de sensor achter het roostertje goed schoon.
Wat ook nog kan is dat 1 van de slangetjes die het vocht van de airco moet afvoeren (bijna) dicht zit.
Ik weet dat er een probleem is geweest met de T aansluiting naar het uiteindelijke afvoerslangetje.
De slangetjes liggen onder de vloermat, volgens mij aan de rechterzijde, maar ben niet zeker.
Is de sensor achter het roostertje goed schoon.
Wat ook nog kan is dat 1 van de slangetjes die het vocht van de airco moet afvoeren (bijna) dicht zit.
Ik weet dat er een probleem is geweest met de T aansluiting naar het uiteindelijke afvoerslangetje.
De slangetjes liggen onder de vloermat, volgens mij aan de rechterzijde, maar ben niet zeker.
- Gouwe
- 7th Gear member
Klinkt als een bevriezende verdamper! Doordat de verdamper bevriest kan de lucht er niet meer door. Waarschijnlijk is je temperatuursensor bij de pedalen onder het dashboard defect. Zoek hier maar even op het forum, staat genoeg over geschreven. Paar minuten werk en het onderdeel kost een paar tientjes. NB! de dealer kan deze fout niet uitlezen!
Simpele test: Als het probleem zich voordoet dan je auto aan de kant zetten. Motor uit en 5-10 minuten wachten. Als er dan een grote plas water onder je auto ligt dan is het zeker weten je verdamper die bevriest vanwege een defecte temperatuursensor.
Laat je ons even weten wat het was?
Simpele test: Als het probleem zich voordoet dan je auto aan de kant zetten. Motor uit en 5-10 minuten wachten. Als er dan een grote plas water onder je auto ligt dan is het zeker weten je verdamper die bevriest vanwege een defecte temperatuursensor.
Laat je ons even weten wat het was?
- evert65
- 6th Gear member
wij zeggen altijd eerst goedemorgen
welkom, op het forum,
het zou leuk zijn als je je eens voorstelde.
en een fotootje van je wagen plaats
maar het lijkt me met de huidige buitentemperaturen erg moeilijk om een bevriezende verdamper te laten ontdooien
welkom, op het forum,
het zou leuk zijn als je je eens voorstelde.
en een fotootje van je wagen plaats
maar het lijkt me met de huidige buitentemperaturen erg moeilijk om een bevriezende verdamper te laten ontdooien

keep calm!, your randomizer is running
-
- 7th Gear member
Behalve als er een sensor stuk is of de lage druk schakelaar is defect,dan blijft de airco pomp constant draaien 4 graden buiten of niet!EVV schreef:En waardoor zou een verdamper bij deze temperaturen bevriezen als de airco bij 4 graden stopt met werken?
- Gouwe
- 7th Gear member
Precies. Om je compressor te beschermen niet te lang met dit probleem door blijven rijden, maar gauw iets aan doen.Ramon&Ramon schreef:Behalve als er een sensor stuk is of de lage druk schakelaar is defect,dan blijft de airco pomp constant draaien 4 graden buiten of niet!EVV schreef:En waardoor zou een verdamper bij deze temperaturen bevriezen als de airco bij 4 graden stopt met werken?
-
- 2nd Gear member
Zowieso even de airco uitzetten met dit weer lijkt me?
Volvo S60 2.4 140 PK uit 2001
+170k km. Alle opties behalve RTI & Telefoon.
+170k km. Alle opties behalve RTI & Telefoon.
-
- Starter
Thanks voor alle tips, maarre is er iemand die me kan helpen om dit op te lossen?? Tegen een vergoeding uiteraard.........?
Trouwens, als je de airco uitzet blijft de lucht circulatie uitstaan, ook als je switcht met de interne luchtstroom.....
Trouwens, als je de airco uitzet blijft de lucht circulatie uitstaan, ook als je switcht met de interne luchtstroom.....
- Andrew82
- 3rd Gear member