Geen 3e versnelling meer van geartronic
- ovwest
- 3rd Gear member
Nou ben ik helemaal benieuwd. Oppeens kan mijn bak ook een beurtje gebruiken
oeps! Tik ik nou echt in wat ik dacht?! Zonder grappen: hoop dat het dan toch nog goed komt. Tis wel een rot verhaal en alleen al in tijd heeft het al een berg gekost! Ik zou dus echt geen tijd hebben elke keer heen en weer te moeten en te bellen en weet ik veel wat nog meer!

Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- Bover
- 8th Gear member
betekent dat in ieder geval voldoende kennis aanwezig is in volvoland om bak problemen op te lossen.
Tja en die ster monteurs moeten maar eens in en lijstje
Tja en die ster monteurs moeten maar eens in en lijstje
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 1st Gear member
Heren,
gisteren de auto gehaald!! HIJ SCHAKELT WEER IN DE DERDE VERSNELLING!!
Resultaat: De automaat schakelt weer in alle versnellingen maar het lastig schakelen naar de derde versnelling zit er nog steeds in. Het valt me op dat dit probleem vaker voorkomt als de auto warm is! Dit ga ik oplossen via GS Power Flush!! Waarschijnlijk de drukcilinder (of zoiets) van de remband van de derde versnelling!
Komt goed!!
Het heeft even geduurd maar er zit nu wel kostenloos een nieuwe remband in de bak!!!
gisteren de auto gehaald!! HIJ SCHAKELT WEER IN DE DERDE VERSNELLING!!
Resultaat: De automaat schakelt weer in alle versnellingen maar het lastig schakelen naar de derde versnelling zit er nog steeds in. Het valt me op dat dit probleem vaker voorkomt als de auto warm is! Dit ga ik oplossen via GS Power Flush!! Waarschijnlijk de drukcilinder (of zoiets) van de remband van de derde versnelling!
Komt goed!!
Het heeft even geduurd maar er zit nu wel kostenloos een nieuwe remband in de bak!!!
- lint
- Geartronic member
Mooi dat de schade aan je bak is opgelost. Nu nog je primaire storing met het schakelen naar de 3e versnelling zien op te lossen met een powerflush.
We horen het resultaat graag van je.
We horen het resultaat graag van je.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Gouwe
- 7th Gear member
Maarten, zoals jij het omschrijft gaat een flush je niet helpen (je had toch al nieuwe olie?). Ik heb hetzelde euvel zo nu en dan.
Gewoon even doorrijden zodat de nieuwe olie zijn reinigende werking kan doen en mogelijk dat de automaat dan steeds beter gaat schakelen.
Trouwens, zijn de adaptieve waarden en olieteller van de bak ook gereset? Is een absolute must!
Ik zelf ervaar dat de auto na een 7K steeds beter schakelt en accepteer het feit dat hij nog heel af en toe schokt (mn bij file). Met beleid rijden kan hij gevoelsmatig zeker nog een 100K mee.
Je kunt ook je B4 stop laten controleren/ vervangen (kost een tientje of 5), je hebt een 2000 auto en is dus op dit punt verdacht. Mocht dit alles niet helpen dan heb je gewoon slijtage op je kleppenhuis. Revisie kost een 1100,- euro (incl. nieuwe olie).
Succes met je beslissing.
Gewoon even doorrijden zodat de nieuwe olie zijn reinigende werking kan doen en mogelijk dat de automaat dan steeds beter gaat schakelen.
Trouwens, zijn de adaptieve waarden en olieteller van de bak ook gereset? Is een absolute must!
Ik zelf ervaar dat de auto na een 7K steeds beter schakelt en accepteer het feit dat hij nog heel af en toe schokt (mn bij file). Met beleid rijden kan hij gevoelsmatig zeker nog een 100K mee.
Je kunt ook je B4 stop laten controleren/ vervangen (kost een tientje of 5), je hebt een 2000 auto en is dus op dit punt verdacht. Mocht dit alles niet helpen dan heb je gewoon slijtage op je kleppenhuis. Revisie kost een 1100,- euro (incl. nieuwe olie).
Succes met je beslissing.
-
- 1st Gear member
Dat B4 gebeuren en de waardes ga ik nog eens na laten kijken!! Bedankt!!
- Varioclean
- 2nd Gear member
- Contacteer:
@MaartenV70,
Advies van Gouwe, niets aan toe te voegen.
Als er wat gerepareerd wordt, en de bak schakelt weer beter, zorg dan wel dat je garantie houdt op de reparatie totdat het buiten weer 20 graden warmer is. Dan zal de oliedruk in de bak nl weer lager zijn , en dan is het maar de vraag of de koppelingsplaten van bv de 3e versnelling nog presteren, na alles wat er gebeurt is met je bak.
groet,
Advies van Gouwe, niets aan toe te voegen.
Als er wat gerepareerd wordt, en de bak schakelt weer beter, zorg dan wel dat je garantie houdt op de reparatie totdat het buiten weer 20 graden warmer is. Dan zal de oliedruk in de bak nl weer lager zijn , en dan is het maar de vraag of de koppelingsplaten van bv de 3e versnelling nog presteren, na alles wat er gebeurt is met je bak.
groet,