1.6D of 2.0D (turboproblemen en verschil in verbruik)

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Frederik Welvaert
5th Gear member

edraket schreef:
ppFreddy schreef:Succes! En hou ons op de hoogte ;) Intussen is het euvel 'beperkt motorvermogen" bij vader z'n V70 1.6D opgelost: het bleek een verstopt dieselfilter. En eigenlijk had hij het moeten weten, want het is al 3x voorgevallen dat hij het filter vroegtijdig moest laten vervangen. De garage meldde dat ze het raar vinden dat de brandstoffilters van verschillende V70 DrivE's de voorgeschreven 60.000km niet halen en vaak tussentijds moeten gewisseld worden. Bij andere wagens met dezelfde motor hebben ze dat probleem niet...
Komt waarschijnlijk door tanken aan de goedkope pomp zoals tinq en dergelijke. Daar zit soms veel meer residu in de tanks dan bij de "grote merken".
Vader heeft een tankpas van Total en tankt altijd Excellium diesel, vroeger kreeg hij een van Shell, maar de firma besliste om naar Total te gaan.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
ericvd
2nd Gear member

360Degreez schreef:
ericvd schreef:Ik zal tzt laten weten wat het geworden is. De V40 draait voorlopig nog als een zonnetje en ik denk dat het pas noodzakelijk wordt in de tweede helft van het jaar. Als iemand nu nog een C30 2.0d in de lease heeft en er dan uit komt... Ik hou me aanbevolen...
Ik ben van een V40 1.9D (90pk) overgestapt op een 2.0D V50... Geen wereld van verschil, een geheel melkwegstelsel ;-)

Ik zou lekker voor de 2.0D rijden. De 1.6D zal alleen bij heel bejaard rijden economischer zijn dan de 2.0D. Bij normaal rijden is de 2.0D iets zuiniger zijn omdat 'ie minder zijn best hoeft te doen.
Dat is inderdaad de indruk die heb, mede door de zesbak...
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”