Het is geen verkeerde zuinigheid, maar ik vind het gewoon onzin om veel te vroeg al iets te vervangen. Een distributieriem KAN wel na 30000km breken, moet je em dan maar vast vervangen na 10000km om het te voorkomen? Ik denk dat Volvo niet voor niets roept dat pas bij 240000km de riem vervangen moet worden, terwijl bij veel merken het al na 90000km moet. Men heeft vertrouwen in het product blijkbaar, en dat zal heus ergens op gestoeld zijn.
Ik zei ook nog in mijn vorige reply dat je altijd je riem even kunt laten nakijken op uitdroging. Als zij zeggen dat ie er nog prima uitziet, en nog wel even meekan..... dan zou ik gewoon doorrijden voorlopig. Maar goed, ieder zijn eigen keuze.
Vervangen distributieriem
-
- 7th Gear member
Het gaat er ook niet om wat er in het boekje staat,het gaat om de ervaringen met distributieriemen in het algemeen.
Ze breken nu eenmaal wel is vroegtijdig en dat kun je beter voor zijn,tenzij je het geen probleem vindt om 3000 euro uit te geven om de boel weer op te lossen!
Ze breken nu eenmaal wel is vroegtijdig en dat kun je beter voor zijn,tenzij je het geen probleem vindt om 3000 euro uit te geven om de boel weer op te lossen!
-
- 3rd Gear member
zelf vind ik 240.000 km te veel
Ben met Ramon eens dat je ook op ervaringgegevens moet afgaan.
Als je het zelf doet (zoals ik) kost het aan riem, rollen en pomp zo'n €175,--
Elke 3 jaar wissel ik.
Ben met Ramon eens dat je ook op ervaringgegevens moet afgaan.
Als je het zelf doet (zoals ik) kost het aan riem, rollen en pomp zo'n €175,--
Elke 3 jaar wissel ik.