Een V70 met wat problemen, wat nu?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gast

Bazz0847 schreef:Kleppen zijn bij mijn weten nooit gesteld, moet dit dan bij een 2.4T?
Mijn 850 hoefde nooit gesteld te worden, geloof ik!

Wat kost kleppen controleren/stellen ongeveer?
Tja, tijden veranderen en niet altijd ten goede. :cry:
De dealer zal ongeveer € 800,- rekenen voor het kleppen stellen.
Kan eerst gecontroleerd worden (indicatie).
Bazz0847
1st Gear member

800 euro, oeioei...
Komt nog eens 800 euro bij voor die ETM, dan moet ik om dat geluid weg te krijgen misschien nog ergens een rol van de distributie vervangen... bijna 2000 euro onderhoud :( Misschien verkoop ik 'm wel, dit is echt véél geld!
(Even omrekenen: 4500 gulden!!)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Bij normaal gebruik en zonder lpg is het stellen ook niet nodig, het zijn vrijwel altijd de gasauto's waar dit "probleem" speelt
Volvo for life
V70GT
2nd Gear member

Bij ongeveer 1200 RPM hoor je een heel vervelend geluid uit de motor komen, bij nadere inspectie leek het de multiriem die resoneerde. Riem vervangen, geen verschil. Iemand ideëen?
Het geluid klinkt van buitenaf alsof je wegrijdt met een diesel... Onder en boven dat toerental loopt de motor werkelijk als nieuw. Geen bijgeluiden, niets.

Ja, heb ik ook nog steeds. Klinkt een beetje als een diesel inderdaad (niet echt hard, maar het geluid is er) Zodra je iets meer gas geeft is het over. Door dealer helemaal laten controleren > niets kunnen vinden. Ik was bang voor lagers of andere dure ellende maar men verzekerde mij dat er geen reden voor ongerustheid is. Ben er mee op vakantie geweest en ook nu nog steeds dat geluid (wordt overigens niet harder of zo na meer kilometers) maar hij rijdt nog steeds als een beer. (V70 low pressure turbo met RICA tuning en Geartronic : wat een combinatie !!
Weer "thuis" in de V70 !
Gast

bart simpson schreef:Bij normaal gebruik en zonder lpg is het stellen ook niet nodig, het zijn vrijwel altijd de gasauto's waar dit "probleem" speelt
Waar, maar als er iets meer is als normaal gebruik, bijvoorbeeld tunen en/of veel caravan trekken, behoor je gauw tot de groep die gesteld moet worden.

Een indicatie controle hoeft niet zoveel te kosten.
Als een beetje handig bent, kan je dat zelf nog wel.
Gast

Bazz0847 schreef:800 euro, oeioei...
Komt nog eens 800 euro bij voor die ETM, dan moet ik om dat geluid weg te krijgen misschien nog ergens een rol van de distributie vervangen... bijna 2000 euro onderhoud :( Misschien verkoop ik 'm wel, dit is echt véél geld!
(Even omrekenen: 4500 gulden!!)
Laat nu eerst een goede diagnose stellen, voor dat je begint te huilen.
Omrekenen moet je zeker niet meer doen, want dan gaat huilen over in janken. :P
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:Bij normaal gebruik en zonder lpg is het stellen ook niet nodig, het zijn vrijwel altijd de gasauto's waar dit "probleem" speelt
Waar, maar als er iets meer is als normaal gebruik, bijvoorbeeld tunen en/of veel caravan trekken, behoor je gauw tot de groep die gesteld moet worden.
Ineens ook van mening dat tunen ongewenste neveneffecten kan hebben?
Bazz0847
1st Gear member

V70GT schreef:Bij ongeveer 1200 RPM hoor je een heel vervelend geluid uit de motor komen, bij nadere inspectie leek het de multiriem die resoneerde. Riem vervangen, geen verschil. Iemand ideëen?
Het geluid klinkt van buitenaf alsof je wegrijdt met een diesel... Onder en boven dat toerental loopt de motor werkelijk als nieuw. Geen bijgeluiden, niets.

Ja, heb ik ook nog steeds. Klinkt een beetje als een diesel inderdaad (niet echt hard, maar het geluid is er) Zodra je iets meer gas geeft is het over. Door dealer helemaal laten controleren > niets kunnen vinden. Ik was bang voor lagers of andere dure ellende maar men verzekerde mij dat er geen reden voor ongerustheid is. Ben er mee op vakantie geweest en ook nu nog steeds dat geluid (wordt overigens niet harder of zo na meer kilometers) maar hij rijdt nog steeds als een beer. (V70 low pressure turbo met RICA tuning en Geartronic : wat een combinatie !!

Ik rijd er ook al 20.000 km mee rond, en heeft mij ook nog geen problemen opgeleverd. Maar storend is het wel, vind ik.

Verder begrijp ik uit de reacties dat kleppen controleren niet zo duur is.
Kan iemand een prijsindicatie geven?

Dan laat ik misschien de ETM en de kleppen in één klap doen.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Gast

bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:
Ineens ook van mening dat tunen ongewenste neveneffecten kan hebben?
Ik niet gek, ik vliegtuig. :P

Ik zoeken....... of ik ooit iets positiefs of negatiefs over tunen heb gezegd op dit forum.
Niet gevonden, wel heb ik onderzocht of het tunen ook wat voor mij zou kunnen zijn.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &highlight

Misschien wordt ik dement, dus wijs mij op mijn "fouten" :lol:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het is geen fout, je legt ineens een verband dat niemand nog eerder gelegt heeft....
Volvo for life
Gast

bart simpson schreef:Het is geen fout, je legt ineens een verband dat niemand nog eerder gelegt heeft....
Daarom ben ik ook analist!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:Het is geen fout, je legt ineens een verband dat niemand nog eerder gelegt heeft....
Daarom ben ik ook analist!
Geef er maar een naam aan...
Cor-V70
Starter

Op de dynamo zit een zg vrijloop poelie, mijn D5 had hetzelfde probleem, de multibelt begint dan onbedaarlijk te klapperen(voornamelijk stationair) vervangen koste ca. 60,- bij een dynamo revisie bedrijf waar mijn Volvo dealer ook naartoe gaat.

Suc6

Cor
Bazz0847
1st Gear member

Hee, dat klinkt hetzelfde als mijn V70!
Dit weekend eens nader onderzoeken.

Bedankt mannen/(vrouwen)!
Bazz0847
1st Gear member

Daarnet even gekeken naar de dynamo; ik kan me vergissen, maar het ziet eruit als een normaal wieltje..??

Ik kan straks wel even proberen een foto te maken.
Bazz0847
1st Gear member

Plaatje:
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

maar daar zit wel een lagertje in...
Volvo for life
Gast

Cor-V70 schreef:Op de dynamo zit een zg vrijloop poelie, de multibelt begint dan onbedaarlijk te klapperen(voornamelijk stationair) vervangen koste ca. 60,- bij een dynamo revisie bedrijf waar mijn Volvo dealer ook naartoe gaat.
Dynamo met een vrijloop poulie?
Bedoel je misschien de aircopomp?
Ramon&Ramon
7th Gear member

je loopt achter Alex.:)
Gast

Ramon&Ramon schreef:je loopt achter Alex.:)
Ok, zal, maar hoe werkt dit dan? Doel?
Altijd bereid te leren. :P
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”