Volvo S60 V60 XC60 facelift
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41017
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Behalve JCF, die blijft (net als ik) in een oude auto rijden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 14.07.2009 - 12:38
Eens! Dit is geen gezicht. Of volledig digitaal óf de huidige set!rsnhakan schreef:Tellers zien er waarschijnlijk zo uit. Doe mij het "oude" design of de digitale tellers maar.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29538
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
+1Reader schreef:Eens! Dit is geen gezicht. Of volledig digitaal óf de huidige set!rsnhakan schreef:Tellers zien er waarschijnlijk zo uit. Doe mij het "oude" design of de digitale tellers maar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29
Inderdaad Volvo onwaardig. Dit is prima in een KIA of SsangYong maar mist elke vorm van Scandinavisch design. Hopelijk heeft Volvo de goede smaak dit zelfs niet in de S/V60 instapper aan te bieden.
Eens! Dit is geen gezicht. Of volledig digitaal óf de huidige set!
Wat is er trouwens mis met het huidige setje tellers ? Of te duur volgens de bloekhoudels ?
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Wat een onzin!dutch-v schreef: Inderdaad Volvo onwaardig. Dit is prima in een KIA of SsangYong maar mist elke vorm van Scandinavisch design. Hopelijk heeft Volvo de goede smaak dit zelfs niet in de S/V60 instapper aan te bieden.
Wat is er trouwens mis met het huidige setje tellers ? Of te duur volgens de bloekhoudels ?
- Nik0la
- 3rd Gear member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 03.03.2009 - 12:54
- Locatie: Barendrecht
Die tellers zijn echt no go.
Verder ben ik erg benieuwd naar de facelift. V40 neusje lijkt mij zeker geen probleem.
Verder ben ik erg benieuwd naar de facelift. V40 neusje lijkt mij zeker geen probleem.
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Tellers zijn gewoon die van de PIH
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Volgens mij niet bij de PIH zijn de tellers ook "omschakelbaar" in de perfromance stand heb je een toerenteller aan de rand en een digitale snelheidsmeter. Bij pure en hybrid heb je geen toerentellen volgens mij net als de V40Paul schreef:Tellers zijn gewoon die van de PIH
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee, sorry, die tellers die erin komen zijn gewoon die van de huidige PIH, netzoals de V40. Ga je voor die basic tellers dan zal het er wel wat simpel uitzien, maar ja... er moet toch wat te upgraden zijn...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
+1dutch-v schreef:Inderdaad Volvo onwaardig. Dit is prima in een KIA of SsangYong maar mist elke vorm van Scandinavisch design. Hopelijk heeft Volvo de goede smaak dit zelfs niet in de S/V60 instapper aan te bieden.
Eens! Dit is geen gezicht. Of volledig digitaal óf de huidige set!
Wat is er trouwens mis met het huidige setje tellers ? Of te duur volgens de bloekhoudels ?
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Je kan moeilijk 240's blijven maken.casper schreef:Volvo heeft nog nooit zo veel verkocht als de laatste jaren.JCF schreef:Pfff. Het (de S60) was een volstrekt gezichtsloze auto en het blijft een volstrekt gezichtsloze auto, welke neus je er ook op zet.
Wat mij betreft, als oude Volvo liefhebber, deze auto kan in feite alle merktekens op de neus geschroefd krijgen, geen enkele identiteit en al helemaal niet die van Volvo.
Stijlloos.
Het is te hopen dat onder Mr Horbury de koers gaat wijzigen, anders zie ik het somber in voor Volvo. De nieuwe klanten die hiermee gelokt moeten worden, verdwijnen over enkele jaren net zo makkelijk weer in één van de concurrenten. Dat is het gevaar van mainstream auto's bouwen.
Jouw visie raakt dus kant noch wal.
Het uitwendig design wordt anders goed gesmaakt en is de reden waarom meer mensen nu een Volvo overwegen, samen met de verbeterde kwaliteit natuurlijk.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Helemaal mee eens, de tijd van deuren van een meter dik en schuifjes om de kachel te regelen liggen nu echt wel ver achter ons. De S/V60 zijn prima moderne auto's, het zit ze alleen tegen omdat die 3 serie zo verrekte goed is en de A4 in de zakelijke markt wordt gedrukt met veel geweld door Pon cs.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Ik ben helemaal niet voor een soort aardsconservatisme, of een vasthouden aan een 240.
Ik zie gewoon in de huidige S60, en in iets mindere mate in de andere modellen weinig Volvo terug. Maar met name de S60 is een anonieme auto, die op geen enkele manier doet denken aan het goede ontwerp van de eerste S60 bijvoorbeeld. Als je het merk eraf haalt, is het echt raden welke fabrikant de auto maakt. Dat is dodelijk. Volvo drijft nog altijd voor een groot deel op een in decennia opgebouwd imago, een elitair imago, uit de tijd dat velen de auto's lelijk vonden, maar toen werd wel de basis gelegd voor de vele (klein)burgers die zich, rijdende in een Volvo, net iets beter voelen dan de buurman.
Ik zie nu een merk dat blijkbaar een totaal andere klantenkring probeert te vinden, waaronder de genoemde kleinburgers, maar waaronder ook zakelijke rijders die net zo makkelijk een 3-serie kiezen, of iets anders uit Duitsland.
Om op de S60 terug te komen; het is mij een raadsel hoe zo'n model door Volvo uitgebracht kan worden. Is men blind? Heeft men de verkeerde ontwerpers ingehuurd?
Het hoeft niet ouderwets, of conservatief, maar modern en hip is ook bepaald anders. Het zal toch voor iedereen duidelijk zijn dat deze auto de klassiekerstatus nooit gaat bereiken?
Los van het feit dat het technisch een prima auto kan zijn, dat kan ik verder niet beoordelen.
Kijk eens naar FIAT met de prachtige en succesvolle 500, welsiwaar een andere klasse, maar wel een ontwerp dat staat, ieder kind herkent hem. Kom daar met deze suffe S60 eens om...
Ik zie gewoon in de huidige S60, en in iets mindere mate in de andere modellen weinig Volvo terug. Maar met name de S60 is een anonieme auto, die op geen enkele manier doet denken aan het goede ontwerp van de eerste S60 bijvoorbeeld. Als je het merk eraf haalt, is het echt raden welke fabrikant de auto maakt. Dat is dodelijk. Volvo drijft nog altijd voor een groot deel op een in decennia opgebouwd imago, een elitair imago, uit de tijd dat velen de auto's lelijk vonden, maar toen werd wel de basis gelegd voor de vele (klein)burgers die zich, rijdende in een Volvo, net iets beter voelen dan de buurman.
Ik zie nu een merk dat blijkbaar een totaal andere klantenkring probeert te vinden, waaronder de genoemde kleinburgers, maar waaronder ook zakelijke rijders die net zo makkelijk een 3-serie kiezen, of iets anders uit Duitsland.
Om op de S60 terug te komen; het is mij een raadsel hoe zo'n model door Volvo uitgebracht kan worden. Is men blind? Heeft men de verkeerde ontwerpers ingehuurd?
Het hoeft niet ouderwets, of conservatief, maar modern en hip is ook bepaald anders. Het zal toch voor iedereen duidelijk zijn dat deze auto de klassiekerstatus nooit gaat bereiken?
Los van het feit dat het technisch een prima auto kan zijn, dat kan ik verder niet beoordelen.
Kijk eens naar FIAT met de prachtige en succesvolle 500, welsiwaar een andere klasse, maar wel een ontwerp dat staat, ieder kind herkent hem. Kom daar met deze suffe S60 eens om...
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat is een mening die ik met je deel (dat stuk dat de Fiat 500 een goed ontwerp is, de rest ben ik voor 0% met je eens). Maar het is jouw mening en dat mag
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Mr. Horbury is niet meer de chief-designer van Volvo, dat is Thomas Ingenlath.JCF schreef: Het is te hopen dat onder Mr Horbury de koers gaat wijzigen, anders zie ik het somber in voor Volvo.
Voor de rest ben ik het eveneens volstrekt met je oneens.
Als je de evolutie van Volvo bekijkt van begin tot nu dan moet je toch toegeven dat Volvo vele evoluties in design heeft doorgemaakt. Van klassiek naar bol, naar hoekig, etc... Toen destijds de nu legendarische P1800 door Volvo werd gelanceerd kon je ook zeggen : zet er een ander logo op en je hebt geen Volvo want het past niet in de designtaal.
Dat Volvo geen identiteit zou refelecteren is allerminst juist, want dan begrijp je niets van designtaal.
En wat is een klassiekerstatus? Welke auto die status zou bereiken kan je nu toch helemaal niet zeggen, dat konden ze vroeger trouwens ook niet voorspellen, en by the way: moet een auto een klassiekerstatus nastreven ? Nee toch.
Maar respect voor ieders gedacht.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
@JCF indien ik om mij heen kijk zie ik relatief weinig Volvo's en jouw relaas over dat een Volvo voor een ieder is deel ik niet.
Overigens in deze tijd moet het allemaal klein en zuinig, voor een C30/V40 gaat het mss op maar de Volvo's die ik heb gehad(zeker de laatste 3) rijdt je niet voor een paar centen.
Mijn huidige Volvo is stukken beter dan de vorige V70 imo zijn ze wel op de goede weg, gewoon meegaan met de tijd.
Het kan soms moeilijk zijn..
Overigens in deze tijd moet het allemaal klein en zuinig, voor een C30/V40 gaat het mss op maar de Volvo's die ik heb gehad(zeker de laatste 3) rijdt je niet voor een paar centen.
Mijn huidige Volvo is stukken beter dan de vorige V70 imo zijn ze wel op de goede weg, gewoon meegaan met de tijd.
Het kan soms moeilijk zijn..
-
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
Jammer dat die lelijke achterlichten blijven 

Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Er moet geld verdiend worden en dat gaat nu eenmaal lastiger als je vast blijft houden aan het oude. Ik vind het op de koplampen en deurgrepen na op en top een Volvo. Probeer in het segment van de S/V60 bijvoorbeeld maar eens zulke fantastische stoelen te krijgen (zonder forse meerprijs). Ook achterin is het zitcomfort ongeëvenaard. Sensus vind ik qua ergonomie Volvo onwaardig, maar dat is een logisch gevolg van de beperkte(re) middelen van de R&D afdeling (tov de 'Duitse Drie').