Neem dat verzekeren niet te licht op! Denk trouwens dat je dit soort vragen niet bij een Independer moet stellen. Dat is maar een doorgeefluik. Alles wat buiten standaardsituaties gaat is moeilijk dus is het antwoord al gauw nee.Autozoeker schreef:Ik heb even gebeld met idepender. die stellen het volgende:
eendagskenteken kan je dagverzekering voor afsluiten. dit is alleen WA. dus als je hem in de prak rijdt heb je een probleem (ritje van/naar RDW)
Men vertelde mij dat je direct naar keuring een kentekenbewijs zou krijgen en dan gelijk kan laten verzekeren. Dit is anders dan op de RDW site staat. Ik ga de RDW nog later op de dag even navragen.
Als dat daadwerkelijk zo is dat je meteen kentekenbewijs oid krijg waarmee je hem kan verzekeren, is het handiger om de auto bij het keuringsstation te laten bezorgen en meteen erna te verzekeren met het verkregen bewijs.
Dan ben je tenminste ook verzekerd als je hem in de prak rijdt.
Ik heb in 2008 een 1 jaar oude Golf uit D ingevoerd. Ik heb de auto op duits exportkenteken naar huis gereden (da's incl. WA dekking) maar vond dat ook te riskant (toch € 15.000 bij de duitse VW dealer afgetikt) op alleen WA. Uiteindelijk de auto op chassisnummer all risk kunnen verzekeren. De verzekeraar (ZLM) wilde dat toen ook niet direct toestaan maar na wat ruggespraak en mijn motivatie dat ik toch graag klant bij ze bleef was het toch mogelijk.
Denk daar ook aan als je de auto op een trailer gaat zetten of zo. Je zult maar een ongeluk krijgen en je €65.000 aan PIH valt van de trailer en gaat in de kreukels. Hoe zit het dan met ladingverzekering van de trailer? Het lijkt mij altijd veiliger de auto gewoon (na aflevering door de buitenlandse dealer want dan gaat het risico over op jou) zelf over de weg te rijden met een all risk dekking van je eigen verzekeringsmij.