Opnieuw een T5-je
-
- 2nd Gear member
Dealer gesproken vandaag...die zegt dat de brede RTI DVD pas vanaf 2002 werd geleverd en dus kan het in de 2001 niet ingebouwd worden....er is dan geen software voor. Kan het haast niet geloven.....
Iemand nog ideeen?
Iemand nog ideeen?
- Bakboord1
- 4th Gear member
Specifieke software van een 2002 inlezen?
Als het puur de aansturing is dan zou de gok kunnen wagen met software voor enkel de RTI en radio. Geen idee alleen of dit ook bestaat.
Ik ken deze truc alleen om stoelverwarming werkend te krijgen. Daarbij wordt andere software geinstalleerd.
Als het puur de aansturing is dan zou de gok kunnen wagen met software voor enkel de RTI en radio. Geen idee alleen of dit ook bestaat.
Ik ken deze truc alleen om stoelverwarming werkend te krijgen. Daarbij wordt andere software geinstalleerd.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 2nd Gear member
De stoelen heb ik ook uit dezelfde auto in het leer met stoelverwarming. Ik had al wel stoelverwarming... gaat dat dan dus ook problemen opleveren?
De HU803 werkt al..was geen software voor nodig. De RTI schijnt een ander verhaal te zijn. Bij wie heb je dat laten doen voor de stoelen wellicht weet die ook iets van de RTI.
Ter info alle RTI spullen incluis radio komen dus allemaal uit dezelfde auto. Ik kan mij ook haast niet voorstellen dat dat niet zou gaan werken.... het is wat je zegt alleen aansturing van software en geen hardware componenten.
De HU803 werkt al..was geen software voor nodig. De RTI schijnt een ander verhaal te zijn. Bij wie heb je dat laten doen voor de stoelen wellicht weet die ook iets van de RTI.
Ter info alle RTI spullen incluis radio komen dus allemaal uit dezelfde auto. Ik kan mij ook haast niet voorstellen dat dat niet zou gaan werken.... het is wat je zegt alleen aansturing van software en geen hardware componenten.
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
Werkt de verlichting van de HU-803 ook?
Heb je wellicht nog een speakerkabel tussen de HU-803 en de centerspeaker over?
Ik heb ook alles liggen voor de ombouw van 603 naar 803, mis alleen die kabel nog.
Heb je wellicht nog een speakerkabel tussen de HU-803 en de centerspeaker over?
Ik heb ook alles liggen voor de ombouw van 603 naar 803, mis alleen die kabel nog.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
-
- 2nd Gear member
Speaker kabel heb ik niet over... die ligt er al. Heb je al oonder je grilletje gekeken. Hij zit aan de passagierskant aan de speakerhouder vast. Kleine grijze stekker.
Grappig dat je dat zegt want mijn verlichting doet het niet...daar kwam ik net dus achter. Het geluid is wel fenomenaal verbeterd. Ben er erg blij mee...wat weet jij over de verlichting? Morgen even langs de dealer om de software te laden en foutmeldingen te wissen.
LCD doet het wel de verlichting op de knoppen niet...
edit; ik lees dat de software update dat probleem oplost. Aangezien ik nu stuurwielbediening heb moest dat toch gebeuren.
Grappig dat je dat zegt want mijn verlichting doet het niet...daar kwam ik net dus achter. Het geluid is wel fenomenaal verbeterd. Ben er erg blij mee...wat weet jij over de verlichting? Morgen even langs de dealer om de software te laden en foutmeldingen te wissen.
LCD doet het wel de verlichting op de knoppen niet...
edit; ik lees dat de software update dat probleem oplost. Aangezien ik nu stuurwielbediening heb moest dat toch gebeuren.
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
Is niet grappig, is een veelvuldig voorkomend probleem. Volvo is nogal kieskeurig wat bouwjaar van auto en radio betreft. Dat moet eigenlijk overeenkomen.
Werkt de verlichting niet, dan werkt ook de stuurbediening vaak niet.
Helaas is ook het inleren van de software niet altijd succesvol.
Foutmeldingen wissen? Je hebt toch geen airbaglampje branden?
Niet de accupool losgehaald bij het vervangen van de radio?
op het forum staat exact hoe je dat moet en en welke stappen je niet moet vergeten.
Of de kabel er ligt, hangt van het model af. Als je ook niet standaard een voedingskabel voor de PA hebt liggen, en dus ook geen zekering 17 bedraad, dan is de kans zeer gering dat deze kabel er ligt.
Maar ik heb nog niet gekeken.
Heb inmiddels alles in huis voor de metamorfose. Alleen tijd en mooi weer heb ik nog nodig.
Werkt de verlichting niet, dan werkt ook de stuurbediening vaak niet.
Helaas is ook het inleren van de software niet altijd succesvol.
Foutmeldingen wissen? Je hebt toch geen airbaglampje branden?
Niet de accupool losgehaald bij het vervangen van de radio?
op het forum staat exact hoe je dat moet en en welke stappen je niet moet vergeten.
Of de kabel er ligt, hangt van het model af. Als je ook niet standaard een voedingskabel voor de PA hebt liggen, en dus ook geen zekering 17 bedraad, dan is de kans zeer gering dat deze kabel er ligt.
Maar ik heb nog niet gekeken.
Heb inmiddels alles in huis voor de metamorfose. Alleen tijd en mooi weer heb ik nog nodig.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
-
- 2nd Gear member
Tja... we zullen het morgen zien...verlichting stuurwiel bediening doet het wel al. Ik heb alles volgende de regels gedaan en dus ook de min pool eraf gehad.
Ja ik heb wel een airbag melding. Wat wel apart is dat de ramen het niet doen.... snap ik ook nog niet. Eerst de dealer maar eens afwachten.
Ja ik heb wel een airbag melding. Wat wel apart is dat de ramen het niet doen.... snap ik ook nog niet. Eerst de dealer maar eens afwachten.
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
Ik ben benieuwd morgen.
Doet de stuurwielbediening het ook, kun je nu met het stuur de radio bedienen qua volume en voorkeur, vooruit/achteruit etc.
Volvo is zeer precies in de volgorde van handelingen.
Zo moet soms het contact in een bepaalde stand staan als het contact met de accu hersteld wordt.
Gelukkig staat dat op het forum allemaal duidelijk uitgelegd, dus als je ooit nog eens wat moet vervangen, dan zou ik even op het forum de handleiding opzoeken.
Doet de stuurwielbediening het ook, kun je nu met het stuur de radio bedienen qua volume en voorkeur, vooruit/achteruit etc.
Volvo is zeer precies in de volgorde van handelingen.
Zo moet soms het contact in een bepaalde stand staan als het contact met de accu hersteld wordt.
Gelukkig staat dat op het forum allemaal duidelijk uitgelegd, dus als je ooit nog eens wat moet vervangen, dan zou ik even op het forum de handleiding opzoeken.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
Die kun je delen op het forum, er zijn je tig lotgenoten voorgegaan.
En je zult niet de laatste zijn.
Ik houd daarom mijn HU-603 nog even achter de hand.
Het geluid is leuk, maar als ik in het donker de knoppen niet kan zien, dan heb je daar ook niets aan.
En een HU-603 met PA klinkt ook al beter dan een zonder PA.
En een HU-603 kan ook een centerspeaker gebruiken, alleen niet in surround mode.
En je zult niet de laatste zijn.
Ik houd daarom mijn HU-603 nog even achter de hand.
Het geluid is leuk, maar als ik in het donker de knoppen niet kan zien, dan heb je daar ook niets aan.
En een HU-603 met PA klinkt ook al beter dan een zonder PA.
En een HU-603 kan ook een centerspeaker gebruiken, alleen niet in surround mode.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Eerst maar eens met je sleutel in contact (standje 2) de massa van de accu er een frisse 10 minuten even af.
Weer aankoppelen met de sleutel in contact standje 2.
Dan gaan je ramen het weer doen gok ik zo.
HU-803 -> Kijk eens op de radio zelf. Als daar het modeljaar/maand van begin 2002 is lukt het denk ik wel om software te laden.
(let op; datum staat op de HU omgekeerd geschreven, eerst de maand, dan het jaar).
Is de HU van na de 6e maand, dan kun je het denk ik vergeten om de verlichting van de knoppen aan de praat te krijgen, zoals ook de stuurwiel bediening, al zou die laatste het KUNNEN doen zonder software.
RTI -> Gaat niet lukken om die aan de praat te krijgen met snelheids info en stuurwiel bediening.
Met een originele afstandsbediening gaat het echter PRIMA werken.
Je bent dan alleen wel afhankelijk van de GPS ontvanger voor al je info qua snelheid etc.
Wat ook nog een ding kan zijn is dat het schakelen van de helderheid van je beeld niet werkt trouwens...
Vergeet je niet met name de GRIJZE video kabel uit de sloper te halen?
Die is het duurste...
Verder MOET de Melbus aangesloten zijn (ronde din) en natuurlijk minimaal ook spanning en als het even can de kan. Euhhh als het even kan de can.
Ennu, die Melbus kabel loopt al naar je HU vanuit je CD-RTI computer.
PA200 -> Software laden niet nodig, al blijft VIDA wel rapporteren dat er iets niet goed zit, maar functioneel geen problemen te verwachten.
Speakers, gewoon high performance speakers installeren.
Met name de achterdeuren zijn bij normale audio ERG slecht...
Center speaker; kleintje nemen als je grote RTI scherm wil plaatsen!
(ookal is zo'n dikke joekel audio-wise mooier en beter, die past dan niet meer!)
Commercieel;
- afstandsbediening voor RTI hebben we voor je
- kleine center speaker hebben we ook
Groet!
Weer aankoppelen met de sleutel in contact standje 2.
Dan gaan je ramen het weer doen gok ik zo.
HU-803 -> Kijk eens op de radio zelf. Als daar het modeljaar/maand van begin 2002 is lukt het denk ik wel om software te laden.
(let op; datum staat op de HU omgekeerd geschreven, eerst de maand, dan het jaar).
Is de HU van na de 6e maand, dan kun je het denk ik vergeten om de verlichting van de knoppen aan de praat te krijgen, zoals ook de stuurwiel bediening, al zou die laatste het KUNNEN doen zonder software.
RTI -> Gaat niet lukken om die aan de praat te krijgen met snelheids info en stuurwiel bediening.
Met een originele afstandsbediening gaat het echter PRIMA werken.
Je bent dan alleen wel afhankelijk van de GPS ontvanger voor al je info qua snelheid etc.
Wat ook nog een ding kan zijn is dat het schakelen van de helderheid van je beeld niet werkt trouwens...
Vergeet je niet met name de GRIJZE video kabel uit de sloper te halen?
Die is het duurste...
Verder MOET de Melbus aangesloten zijn (ronde din) en natuurlijk minimaal ook spanning en als het even can de kan. Euhhh als het even kan de can.
Ennu, die Melbus kabel loopt al naar je HU vanuit je CD-RTI computer.
PA200 -> Software laden niet nodig, al blijft VIDA wel rapporteren dat er iets niet goed zit, maar functioneel geen problemen te verwachten.
Speakers, gewoon high performance speakers installeren.
Met name de achterdeuren zijn bij normale audio ERG slecht...
Center speaker; kleintje nemen als je grote RTI scherm wil plaatsen!
(ookal is zo'n dikke joekel audio-wise mooier en beter, die past dan niet meer!)
Commercieel;
- afstandsbediening voor RTI hebben we voor je
- kleine center speaker hebben we ook
Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 2nd Gear member
Bam....heldere info..dank!
On a side note....Ik 2001 donor 2002 en ik had in zijn geheel geen RTI. Dealer zegt tegen mij gaat niet werken geen software voor. Jij zegt gaat prima werken ook al had je geen RTI maar dan wel zonder de genoemde functies. Correct?
On a side note....Ik 2001 donor 2002 en ik had in zijn geheel geen RTI. Dealer zegt tegen mij gaat niet werken geen software voor. Jij zegt gaat prima werken ook al had je geen RTI maar dan wel zonder de genoemde functies. Correct?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
100% Correct.
Nog sterker, wij hebben alles op de werkbank 90% functioneel
(er zit nog net geen auto aan, maar hele RTI systeem werkt feilloos zonder auto, je mist alleen snelheids info vanuit de Canbus, Stuurwiel bediening en misschien de helderheids regeling van je scherm...)
Nog sterker, wij hebben alles op de werkbank 90% functioneel

(er zit nog net geen auto aan, maar hele RTI systeem werkt feilloos zonder auto, je mist alleen snelheids info vanuit de Canbus, Stuurwiel bediening en misschien de helderheids regeling van je scherm...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- MarcoHollaar
- 3rd Gear member
Ik heb die ombouw ook overwogen.
Kon voor weinig geld een set kopen, maar durfde het niet aan.
Tomtom werkt ook prima, kost minder en kan mee in de auto van mijn vrouw, maar dat zijn allemaal tegenargumenten,
Het is wel mooi als het er in zit, en als je het zelf werkend hebt gekregen nog extra.
Kon voor weinig geld een set kopen, maar durfde het niet aan.
Tomtom werkt ook prima, kost minder en kan mee in de auto van mijn vrouw, maar dat zijn allemaal tegenargumenten,
Het is wel mooi als het er in zit, en als je het zelf werkend hebt gekregen nog extra.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)