Maargoed, Alfa gaat niet met een grotere auto komen en ik mag weer een andere auto kiezen, en ik rij het liefst een jong model. BMW vind ik imagotechnisch minder leuk, idem voor Mercedes. VAG heb ik een trauma van (alleen maar bij de garage, met de Alfa's is dat wel anders, die rijd ik probleemloos)
Zodoende: Volvo V40 en V60 proefgereden. Vind de V40 mooi, en de praktische extra ruimte in de V60 is nihil. (Heb bij de dealer getest met eigen kinderwagen en autostoeltjes). V40 is in de 20% bijtelling dus de keuze is gemaakt (Heb een hekel aan veel bijtelling betalen). Het wordt een V40.
Nu zit ik met een dillema. Mijn leasebudget is erg ruim. Ik wil echter dat de fiscale waarde van de auto niet boven de 35500 uitkomt.
Ik kan dan kiezen uit:
Summum + Driver Support Line + Intro line. Heb dan geen ruimte meer voor zaken zoals een automatisch dimmende binnenspiegel, IAQS enz.
Momentum + Driver Support Line + Intro line + Winter Line (voor xenon).
Kan er dan nog bij doen:
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- 12 V achterin.
- Armsteun voorin
- IAQS
- Clean Zone package
- Quick Heater function
Voor beide keuzes geld dat ik waarschijnlijk een spoiler + diffuser + leuke velgen er bij zou doen maar dat zijn Accessoires en dat maakt voor de bijtelling niet uit.
Ik kan ook nog kiezen voor een R-Design + Driver Support Line + Intro Line, het lijstje bij de Momentum kan ik er dan nog wel bij optellen maar dan heb ik geen Xenon.
Nu rijd ik altijd met halogeen maar ik zie graag veel in het donker en (rij veel in het donker) daarom het leek me een goed idee om Xenon te kiezen.
Al met al, lastig kiezen. Zelf ben ik geneigd om voor de Momemtum + extra's te kiezen omdat ik de R-Design gewoon veel geld vind voor een hoop optische dingen terwijl je binnen kariger zit. (Terwijl ik toch 99% van de tijd binnen zit) Dat optische vind ik makkelijk genoeg te realiseren met acessoires en dat kost mij niets.
Overigens zou ik, zodra dat beschikbaar komt ook Tuning door polestar van de T3 naar 180PK overwegen omdat de CO2 uitstoot gelijk blijft. Het vermogen dat ik nu heb (170PK) en de daarmee gepaard gaande souplesse, vind ik wel erg comfortabel. De T3 houd nu een beetje gekuntseld op met trekken vind ik.
Goed, een hoop statements en een hoop vragen. Wat vinden julllie.