Hallo Volvo Riders,
Heb een vraag over mijn Volvo V40 T4 bj 98.
Er komt witte rook uit de uitlaat best wel veel ook bij warme motor.
dacht eerst koppakking maar koelvloeistof blijft op niveau en helder en geen extreem olieverbruik.Ik zie ook geen lekkages bij turbo of scheurtjes in slangen iemand ervaring hiermee? Tips en suggesties welkom en alvast bedankt
witte rook uit uitlaat
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
- Locatie: zwolle
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21159
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dan is er een nieuwe Paus bekend.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
- Locatie: zwolle
Waar heb jij over dan met je pausje! chappi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
- Locatie: zwolle
Tja joh
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
- Locatie: zwolle
Hahah ja man dankje vooe je tip
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21159
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Maar goed.
Witte rook duidt in de meeste gevallen toch wel op een lekke koppakking en dat er koelvloeistof lekt. Maar hoe rij jij meestal? Korte stukken of toch langere stukken met goed warme motor? Condens in je uitlaat moet namelijk ook uitdampen.
Witte rook duidt in de meeste gevallen toch wel op een lekke koppakking en dat er koelvloeistof lekt. Maar hoe rij jij meestal? Korte stukken of toch langere stukken met goed warme motor? Condens in je uitlaat moet namelijk ook uitdampen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
In het geval dat het een uitlaat betreft zou het best eens kunnen betekenen dat je koppaking is afgetreden.
Witte rook komt in dat geval doordat de koelvloeistof de cilinders inloopt en ongewenst deel word van het verbrandingsproces.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat je de T4 met een koude motor de sporen gegeven hebt.
Met een beetje mazzel is alleen je koppakking te barsten, met een beetje pech is de kop krom.
Kijk voor de zekerheid even onder je oliedop. Als er een "mayonaise-achtige" substantie te vinden is het mis.
In het vervolg de auto altijd normaal warm rijden en stoplichtsprintjes vermijden
Witte rook komt in dat geval doordat de koelvloeistof de cilinders inloopt en ongewenst deel word van het verbrandingsproces.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat je de T4 met een koude motor de sporen gegeven hebt.
Met een beetje mazzel is alleen je koppakking te barsten, met een beetje pech is de kop krom.
Kijk voor de zekerheid even onder je oliedop. Als er een "mayonaise-achtige" substantie te vinden is het mis.
In het vervolg de auto altijd normaal warm rijden en stoplichtsprintjes vermijden

-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
- Locatie: zwolle
Heb deze t4 al week ongeveer rij meestal korte stukken. Merk wel dat er water druppels uit de uitlaat lek. Heb geen ervaring met t4 had hiervoor 7 jaar S70 r gehad.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
- Locatie: zwolle
Heb geen smurrie bij olievuldop.
- Bas1982
- 3rd Gear member
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
- Locatie: Duiven
Als het kvs op niveau blijft en geen drap erin en ook in de olie geen sludge, is het misschien toch gewoon vocht in de uitlaat. Je zou voor de zekerheid nog een compressietest kunnen laten uitvoeren...
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Ik zou eerst eens een flink stuk gaan rijden om zeker te weten dat er geen vocht in je uitlaat zit !
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
witte rook = waterdamp
blauwe rook = olie
zwarte rook = roet
roze rook = carnaval
Gezien je vooral korte endjes rijdt, en er af en toe waterdruppels uit de uitlaat lekken, denk ik dat het inderdaad condenswater in je uitlaat is. Door het koude weer gaat de witte rook extra opvallen.
Flinke brok gaan sturen...
blauwe rook = olie
zwarte rook = roet
roze rook = carnaval
Gezien je vooral korte endjes rijdt, en er af en toe waterdruppels uit de uitlaat lekken, denk ik dat het inderdaad condenswater in je uitlaat is. Door het koude weer gaat de witte rook extra opvallen.
Flinke brok gaan sturen...
Komt de levensduur van je uitlaat ook ten goedeex-Mooseman schreef: Flinke brok gaan sturen...