Ik heb een Volvo V50 1.8 benzine uit september 2008. Er is een klein probleempje met starten wat ik zo verder zal uitleggen en er zijn wat (plastic) onderdelen met schade waarvan ik mij afvraag of dat gebruikt te verkrijgen is en of moeilijk te vervangen.
Het startprobleem: de auto start soms niet lekker, er is dan een tweede poging nodig waarbij hij het altijd wel doet (al is het niet altijd helemaal van harte, beetje gas bijgeven enzo). In mijn idee is dit eigenlijk altijd na een kort ritje naar bijvoorbeeld de supermarkt in de buurt (1 km). Hiervoor is een aantal maanden geleden de software voor motormanagement ge-update. Het probleem is hierdoor wel minder erg geworden maar nooit helemaal verdwenen, voor de update was het nog wel eens dat de motor dan heel raar liep na het starten en het hele blok eigenlijk raar trilde. Dat laatste is nu nooit meer. Ik kwam ook dit topic tegen: www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53780, maar vind het moeilijk te bepalen of het bij mij ook een sensor kan zijn. Iemand enig idee?
De problemen met onderdelen: ik heb hiervoor wat foto's gemaakt omdat ik het anders nooit uitgelegd krijg. In de kofferbak zit bij de haak / ring (?) waar het slot van de achterklep in grijpt een stuk plastic wat los zit. Ik heb niet het idee dat dit hoort. Ik kan het ook niet meer bevestigen omdat ik het idee heb dat er wat stukjes plastic zijn afgebroken. Moet er om dit op te lossen een heel nieuw stuk plastic in, het deel wat om het "slot" zit? Is dit makkelijk verkrijgbaar en te vervangen? Is het een duur onderdeel en wel of niet de moeite? Ik heb ook geen idee hoe het onderdeel eigenlijk heet haha.
Er zit een scheur in het plastic bij de rechter zijspiegel, eigenlijk heb ik dezelfde vragen als voor de schade bij de kofferbak. Is dit makkelijk verkrijgbaar en te vervangen? En is het een duur onderdeel?
De foto's:
Kofferbak:

Spiegel:

Bedankt voor het lezen en eventuele antwoorden!
Groet,
Jorn