V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
P-V60
3rd Gear member

EV70S schreef:Nieuwe styling...
Oef dat is mooi... Die velgen i.p.v. die Thia's :)
ZX10r
5th Gear member

bart simpson schreef:
ZX10r schreef:Gewoon een standaard summum, de D5 prijs is nog wel MY13 (maar dat heb ik al meerdere malen aangegeven dat het wachten is op de MY14 prijs)

V60 D5 Summum 158/215 Man-6 2) 33.213,64
Geartronic D5 met AWD Aut-6) 620,36

Tel bovenstaan op aub en vergelijk nogmaals, wel netto gebruiken want dit zijn Volvo kosten / opbrengsten BPM en BTW niet.
Je bent prima bezig maar als jij een onaanvaardbaar verschil suggereert maak jij ook de onderbouwing van die stelling, en dan één op één gelijk qua spec
Om het geheel in het juiste perspectief te houden:
BTW is nog een voutje PIH is 52.888,43 (Is dan ruim 50% meer), maar vergelijking met een D5 is niet op spec maar op de verlaging welke Volvo heeft toegepast op de V60 het is dus ff afwachten wat de MY14 doet ten opzicht van de MY13 om het geheel helder te krijgen.

Qua spec vergelijken is onzinnig, op basis van de PIH prijs van MY14 zou je verwachten dat de D5 ook een stuk duurder wordt. De D5 is immers de basis de PIH unit zal vergelijkbaar zijn met MY13, of Volvo communiceert niet goed en zijn er hier grote veranderingen welke het verschil rechtvaardigen.

Volvo heeft nu de schijn tegen, men lijkt misbruikt te maken van de situatie, maar wie weet en wordt de D5 in dezelfde config 6 k duurder tov MY13 (D5).

Voor de duidelijkheid ik gebruikt de prijzen van:
MY14 PIH
MY13 PIH (pure)
MY13 D5 juli (geldend op moment van bestellen)
MY14 D5 feb (laatste)
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Kortom, allemaal losse flodders....
Volvo for life
Jan Hagel
2nd Gear member

Ook ik was aanvankelijk enigszins teleurgesteld in de prijsverhoging per my2014 (we hebben allemaal gerekend op basis van my2013).
Nu we een paar dagen verder zijn begrijp ik Volvo eigenlijk ook wel; ik denk dat het überhaupt voor Volvo een hele toer is geweest en zal zijn om zoveel plug-ins voor dit jaar beschikbaar te krijgen (denk alleen al aan de toeleveranciers die ook moeten meewerken). Hiertoe was het eerste noodzaak voor Volvo om zekerheid te krijgen dat al die potentiële kopers ook zullen gaan kopen, eerste prioriteit was daarom het vastleggen van de voorinschrijvingen (ook om er zeker van te zijn dat ze straks niet met een hoop onverkoopbare auto's zouden blijvennzitten). Op basis hiervan kon Volvo gaan werken en ervoor zorgen dat my2014 ook voor iedereen daadwerkelijk beschikbaar zal zijn.
Nu de prijzen voor my 2014 bekend zijn blijkt dat we de auto nog steeds voor ongeveer dezelfde prijs kunnen krijgen, maar dat de uitrusting op enkele (m.i. minder belangrijke) punten is gekort.
Ik zie my2013 nu dan maar als een "intro edition" zoals die van elk nieuw model tijdelijk wordt aangeboden. Uiteindelijk krijgen we straks allemaal een prachtige, krachtige, wagen in een bomvolle Summum uitvoering, waar we voor my2014 bovendien nog geheel naar eigen keuze een paar leuke nieuwe opties aan kunnen toevoegen. Dat Volvo hier uiteindelijk zelf ook nog mogelijk iets extra kan verdienen vindt ik eigenlijk niet meer dan normaal; zij hebben het als een van de weinige autofabrikanten gepresteerd om een dergelijke prachtige auto met 0%bijtelling nog dit jaar te kunnen leveren. Alleen al die prestatie, in combinatie met de normale economische regels van vraag en aanbod, zorgt ervoor dat een en ander m.i. gerechtvaardigd is. Vergeet niet dat de marges op veel auto's tegenwoordig al flinterdun zijn. Ik zie uitsluitend een win-win situatie voor ons allen. Voor ons als kopers en voor Volvo als verkoper (ik gun het ze van harte...). Laten we nu de discussies hierover maar sluiten genieten van de leuke tijd die komen gaat: het samenstellen van de uiteindelijke uitvoering, het spannende wachten en vervolgens het moment supreme (het ophalen van onze mooie nieuwe auto's en het delen van de eerste rijervaringen.....)
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ Jan Hagel, vriend!
Volvo for life
Arnold
5th Gear member
Contacteer:

Duur of niet, laat maar komen die V60 PIH, afrekenen is een nodig, daarna 5 jaar genieten! ::roll:
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
ZX10r
5th Gear member

bart simpson schreef:Kortom, allemaal losse flodders....
Ik neem aan dat je het beter kan, laat maar zien zou ik zeggen. Anders heb ik liever dat je je ongefundeerde commentaar voor je houdt.

Het enige wat mist is de MY14 prijslijst de rest zijn feiten gebaseerd op prijslijsten.
Out XC 70 D5 full option
NielsPHEV
7th Gear member

bart simpson schreef:
friend schreef:Laten we even het beestje bij de naam noemen. Als je de prijzen vergelijkt met Duitsland en België kan je wel stellen dat een behoorlijk bedrag van de BPM-'besparing' in de zakken van de importeur verdwijnt, daar is geen andere uitleg voor te geven
De Europese verkoopprijzen worden in Zweden bepaald, niet door de individuele importeurs
dat kan en zal niet zo zijn
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik zal ze dat melden.... (van wie dacht je overigens dat de europese importeurs eigendom zijn?)
Volvo for life
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ZX10r schreef:
bart simpson schreef:Kortom, allemaal losse flodders....
Ik neem aan dat je het beter kan, laat maar zien zou ik zeggen. Anders heb ik liever dat je je ongefundeerde commentaar voor je houdt.

Het enige wat mist is de MY14 prijslijst de rest zijn feiten gebaseerd op prijslijsten.
verdedig je eigen stelling even lekker zelf, een eén op één vergelijking vind je onzin, wat kan ik dan nog toevoegen aan die misvatting?
Volvo for life
NielsPHEV
7th Gear member

beste bart ik heb ook aandelen shell en akzo dacht je nu echt dat ik enige invloed heb op de prijs van een liter diesel of een leuk verfje, je haalt de rol van aandeelhouder en bestuurder door elkaar. De diverse importeurs hebben weldegelijk hun eigen winkel, om on topic te blijven verklaar mij anders eens waarom de MY13 PIH in Duitsland zo'n 5 k goedkoper was (en leverbaar)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Vraag dat aan de Europese salescompany van Volvo (die niet een paar aandelen bezit maar het volledige eigendom van de verschillende importeurs heeft) bij mij in Torslanda en stop Volvo NL van "zakkenvullen" te beschuldigen.
De verschillende landen kennen ook verschillende std. specs, inherent daaraan ook al verschillende prijzen.
Volvo for life
NielsPHEV
7th Gear member

ik heb volvo nl nooit van zakkenvullen beschuldigd en zal dat zeker niet niet doen, het zijn ondernemers. Overigens spreek je jezelf tegen in je laatse mail het was toch allemaal Volvo AB
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

En Volvo AB is gesitueerd waar?
Volvo for life
Jan Hagel
2nd Gear member

Prijslijsten vergelijken is sowieso vaak lastig; de netto-prijzen worden vaak mede bepaald op basis van wat het uiteindelijke bruto-resultaat (lees: de verkoopprijs aan de klant) zal zijn. Zo heb ik gezien dat in bepaalde gevallen de netto-prijs van een volvo met geartronic lager is dan diezelfde auto met handbak, puur om ervoor te zorgen dat de uiteindelijke brutoprijs van een dergelijke geartronic exact 2.500 of 2.800 euro is dan de handbak. Zo zijn er wel vaker op een nieuwe prijslijst prijsverhogingen of -verlagingen geweest die aanvankelijk vreemd overkwamen, maar dan toch vaak een logische verklaring hebben (vaak is er ook nog sprake van kruissubsidiering tussen verschillende modellen).
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
ZX10r
5th Gear member

Of je je commentaar voor je kan houden, nogmaals de PIH prijslijsten en configs van MY13 en MY14 zijn hier beschikbaar.

Is gewoon Volvo info, als jij info hebt dat die niet klopt of niet te vergelijken is met elkaar deel dat dan met ons! Anders worden we verkeerd voorgelicht, of trekken de verkeerde conclusies, ik maak graag gebruik van de juist info. Dus deel maar!
Out XC 70 D5 full option
alexmem
2nd Gear member

Even een vraagje over die nieuwe stoelen. Meer steun zegt het persbericht. Je zit steviger op je plek. Zou dat betekenen dat hij voor de wat gezette(re) mensen onder ons wel eens wat krap zou kunnen worden, of zou dat geen probleem op (kunnen) leveren?
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ja (maar die nw stoelen zijn wel optioneel)
Volvo for life
alexmem
2nd Gear member

Ja, daarom de vraag. Je kan het als optie kiezen, het ziet er mooi uit en het is niet erg duur. Voor mij zou het een mooie toevoeging kunnen zijn, maar als een iets stevigere passagier er daardoor niet fatsoenlijk in kan zitten, dan is de lol er snel af ;-)
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je hebt ook een achterbank :lol:
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”