bart simpson schreef:ZX10r schreef:Gewoon een standaard summum, de D5 prijs is nog wel MY13 (maar dat heb ik al meerdere malen aangegeven dat het wachten is op de MY14 prijs)
V60 D5 Summum 158/215 Man-6 2) 33.213,64
Geartronic D5 met AWD Aut-6) 620,36
Tel bovenstaan op aub en vergelijk nogmaals, wel netto gebruiken want dit zijn Volvo kosten / opbrengsten BPM en BTW niet.
Je bent prima bezig maar als jij een onaanvaardbaar verschil suggereert maak
jij ook de onderbouwing van die stelling, en dan één op één gelijk qua spec
Om het geheel in het juiste perspectief te houden:
BTW is nog een voutje PIH is 52.888,43 (Is dan ruim 50% meer), maar vergelijking met een D5 is niet op spec maar op de verlaging welke Volvo heeft toegepast op de V60 het is dus ff afwachten wat de MY14 doet ten opzicht van de MY13 om het geheel helder te krijgen.
Qua spec vergelijken is onzinnig, op basis van de PIH prijs van MY14 zou je verwachten dat de D5 ook een stuk duurder wordt. De D5 is immers de basis de PIH unit zal vergelijkbaar zijn met MY13, of Volvo communiceert niet goed en zijn er hier grote veranderingen welke het verschil rechtvaardigen.
Volvo heeft nu de schijn tegen, men lijkt misbruikt te maken van de situatie, maar wie weet en wordt de D5 in dezelfde config 6 k duurder tov MY13 (D5).
Voor de duidelijkheid ik gebruikt de prijzen van:
MY14 PIH
MY13 PIH (pure)
MY13 D5 juli (geldend op moment van bestellen)
MY14 D5 feb (laatste)