Maar met VAMIL mag je maar 75% vrij afschrijven toch? Dus max 75% in eerste jaar. resterende 25% wel verdelen over 5 jaar.
Ik ben geen fiscalist, kan dus zijn dat ik het verkeerd heb hoor.

Helaas, je moet gewoon van de waarde in het economische verkeer uitgaan. Dat kan overigens wel fors lager zijn omdat de tweede eigenaar geen kia/mia nul bijtelling heeft en deze auto veel van zijn (fiscale) charme heeft verloren.ojee99 schreef:Als ik de auto na 1 jaar verkoop aan mezelf prive voor 25% (want al voor 75% afgeschreven), dan kan dat zonder boekwinst, toch? En als je vervolgens die auto prive met een goede meerwaarde bovenop die 25% verkoopt is dat mooi "in the pocket" toch?
Aan jezelf verkopen is opnieuw kiezen van keuze zakelijk/prive.Keuzemogelijkheden voor de inkomstenbelasting
Als u niet meer dan 500 kilometer per jaar met uw auto voor privédoeleinden rijdt, zullen wij de auto voor de inkomstenbelasting als een auto van uw onderneming zien. U kunt in dit geval niet zelf kiezen.
Rijdt u meer dan 500 kilometer per jaar voor privédoeleinden, dan kunt u zelf kiezen of u de auto als ondernemingsvermogen wilt aanmerken of als privévermogen. De keuze geldt per auto. Bij een nieuwe auto kunt u dus altijd opnieuw kiezen. U geeft uw keuze aan in de 1e digitale aangifte inkomstenbelasting die u als ondernemer instuurt. Als u eenmaal hebt gekozen, kunt u deze keuze alleen herzien zolang deze nog geen onherroepelijke gevolgen heeft gehad. Van een onherroepelijk gevolg is bijvoorbeeld sprake als u geen bezwaar meer kunt indienen tegen uw aanslag. Daarna kunt u alleen in uitzonderlijke gevallen opnieuw kiezen.