http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush.wmv
of
http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush.mp4
voor informatie:
www.powerflush.nl
Diesel EGR en motor reiniging
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- Bover
- 8th Gear member
wat een mooi filmpje het lijkt wel echt 
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
345,- (dat is inclusief de nieuwe olie, filter, etc)4wielen schreef:Ziet er goed uit! Maar hoe duur is zo'n reiniging nou?
-
- 5th Gear member
Dan is de vraag Obbe wanneer (bij welke km stand) is het verstandig dit preventief te doen?
En tevens vwbt de geartronic, bij welke m stand preventief GT olie vervangen (dus niet flushen)?
En tevens vwbt de geartronic, bij welke m stand preventief GT olie vervangen (dus niet flushen)?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Als je lange stukken rijdt, continue snelweg is de vervuiling veel minder als met korte stukjes.
Preventief zou dus zijn, controle !.
Hoe gaat dat ?
De aanzuigbuis loshalen en met de endoscoop of spiegel kijken hoe het ervoor staat, daarna kan je altijd besluiten wat te doen.
Als er alleen maar kleine stukken gereden is, is er veel aanslag, het kan zijn dat de egr zo vervuilt is dat die in het ultrasoon badje gaat.
Als er veel snelweg gereden is , zal het aanzienlijk schoner zijn en is een EGR-Powerflush reiniging voldoende.
Olie vervangen in de gear-tronic: vida geeft aan, dat als het een taxi is of als men met aanhangers onderweg is , dat het om de 60.000 km zou moeten.
Het blijft een berekening net als met het EGR reinigen verhaal.
Worden er korte stukjes gereden of zit men op de snelweg, ik zou zeggen : om de 100.000 is bij normaal gebruik voldoende.
Heb je een tuning en trek je graag hard en veel op ? doe het om de 75.000km (stay on the safe side
)
groet Obbe
Preventief zou dus zijn, controle !.
Hoe gaat dat ?
De aanzuigbuis loshalen en met de endoscoop of spiegel kijken hoe het ervoor staat, daarna kan je altijd besluiten wat te doen.
Als er alleen maar kleine stukken gereden is, is er veel aanslag, het kan zijn dat de egr zo vervuilt is dat die in het ultrasoon badje gaat.
Als er veel snelweg gereden is , zal het aanzienlijk schoner zijn en is een EGR-Powerflush reiniging voldoende.
Olie vervangen in de gear-tronic: vida geeft aan, dat als het een taxi is of als men met aanhangers onderweg is , dat het om de 60.000 km zou moeten.
Het blijft een berekening net als met het EGR reinigen verhaal.
Worden er korte stukjes gereden of zit men op de snelweg, ik zou zeggen : om de 100.000 is bij normaal gebruik voldoende.
Heb je een tuning en trek je graag hard en veel op ? doe het om de 75.000km (stay on the safe side

groet Obbe
-
- 3rd Gear member
Ok, filmpje lijkt me helder. Begrijp ik het goed dat er ook een additief wordt toegevoegd aan de motorolie om de hydraulische klepstoters e.d. te reinigen ?
Ik heb namelijk weer te horen gekregen vorige week toen ik een beurt liet uitvoeren dat mijn klepstoters te veel herrie maakten. Kosten 2200 €. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal meer geloof. Ik ben technisch onderlegd en het klinkt allemaal niet raar. Ik denk dat de werkplaats niet vol genoeg zit in deze slechtere tijden. (vergeet maar weer dat ik dat heb gezegd)
Maar toch ben ik benieuwd naar de resultaten van de reiniging en of jullie al hebben mogen constateren dat de klepstoters hiermee weer "open" gaan. Misschien een idee om eens een D5 te pakken waarvan zeker hoorbaar is dat de klepstoters vast zitten en die aan te pakken.
De EGR reiniging itself lijkt me ook goed. Ik volg dit topic dan ook met groeiende belangstelling. Goede olie erin ?
Ik heb namelijk weer te horen gekregen vorige week toen ik een beurt liet uitvoeren dat mijn klepstoters te veel herrie maakten. Kosten 2200 €. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal meer geloof. Ik ben technisch onderlegd en het klinkt allemaal niet raar. Ik denk dat de werkplaats niet vol genoeg zit in deze slechtere tijden. (vergeet maar weer dat ik dat heb gezegd)
Maar toch ben ik benieuwd naar de resultaten van de reiniging en of jullie al hebben mogen constateren dat de klepstoters hiermee weer "open" gaan. Misschien een idee om eens een D5 te pakken waarvan zeker hoorbaar is dat de klepstoters vast zitten en die aan te pakken.
De EGR reiniging itself lijkt me ook goed. Ik volg dit topic dan ook met groeiende belangstelling. Goede olie erin ?
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
V70D5AWD Edition sport 2007
- Bover
- 8th Gear member
JA hoor, gewoon olie met de passende specificaties. Wat ik heb gezien is dat er o.a. een busje motorreiniger ingaat bij de start van het proces.
Aan het einde vh proces wordt olie ververst en de olie filter. Dus die troep is er weer uit.
Nieuwe olie en filter en we kunnen weer vooruit.:signrandr:
Tja en die prijs, als je de olie verversen en olie eraf trekt, is het een redelijk bedrag voor bijna 2,5 uur werk en een schonere motor.
En tot mijn verrassing werd ook het DPF uitlaat filter gereinigd.
Nou ja een tevreden klant hier zeg maar.
Aan het einde vh proces wordt olie ververst en de olie filter. Dus die troep is er weer uit.
Nieuwe olie en filter en we kunnen weer vooruit.:signrandr:
Tja en die prijs, als je de olie verversen en olie eraf trekt, is het een redelijk bedrag voor bijna 2,5 uur werk en een schonere motor.
En tot mijn verrassing werd ook het DPF uitlaat filter gereinigd.
Nou ja een tevreden klant hier zeg maar.

- DJVL
- 1st Gear member
Wat doen ze dan voor de €2200,00.
Klepstoters en tuimelaars vervangen kost circa €1000,00
Gr DJ
Klepstoters en tuimelaars vervangen kost circa €1000,00
Gr DJ
V70-D5-Comforline-handgeschakeld-448000dkm-7-persoons-163 pk-340NM-HU-603-Nautic-blue-alarm-motorblok-288000km-minder-gedraaid.
-
- 6th Gear member
Raar verhaal inderdaad,maar ik denk,dat je dit zelfde verhaal wat je hier neerzet,ook bij je dealer moet vertellen en vragen om uitleg.V70D5AWD schreef:Ok, filmpje lijkt me helder. Begrijp ik het goed dat er ook een additief wordt toegevoegd aan de motorolie om de hydraulische klepstoters e.d. te reinigen ?
Het is een bak geld waar we het over hebben.
- Bover
- 8th Gear member
:? Wat bedoelt volvotune met "'Ultrsoon badje"volvotune schreef:
groet Obbe
Mijn EGR is toch niet in zo'n bad geweest of heb ik wat gemist? :shock:
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bover, bij jou was de vervuiling acceptabel doordat je veel snelweg km's maakt, dus met de standaard reiniging was alles schoon.
Bij meer vervuiling moet zo een actie gebeuren
http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush_ultrasoon.wmv
@Gouwe; de een houdt van Remia, een ander zweert bij Calve.
Bij meer vervuiling moet zo een actie gebeuren

http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush_ultrasoon.wmv
@Gouwe; de een houdt van Remia, een ander zweert bij Calve.
Bover schreef::? Wat bedoelt volvotune met "'Ultrsoon badje"volvotune schreef:
groet Obbe
Mijn EGR is toch niet in zo'n bad geweest of heb ik wat gemist? :shock:
Obbe, heb je die ook nog in een mp4 bestand?volvotune schreef:http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush_ultrasoon.wmv
Mijn ipad leest een wmv bestand niet.
- Bover
- 8th Gear member
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Denk dat Alex het ultrasoon-reinigen bedoelt, zal m even maken,
groet Obbe
- Bover
- 8th Gear member
[quote="volvotune"][quote="Bover"]http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush.mp4 @ Alex, zo beter?
[/
"Denk dat Alex het ultrasoon-reinigen bedoelt, zal m even maken,""
heb ik weer :oops:

"Denk dat Alex het ultrasoon-reinigen bedoelt, zal m even maken,""
heb ik weer :oops: