Waarom een PIH?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
IkeV70
5th Gear member

De V60 PIH zelf is natuurlijk helemaal niet milieuvriendelijker en zal zeker geen kleinere CO2 footprint hebben dan een willekeurige andere V60. De enige milieureden die enigzins valide is is het stimuleren van een techniek die nu nog in de kinderschoenen staat, maar ooit wel daadwerkelijke verbeteringen moet gaan opleveren.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
volvosan
3rd Gear member

De PIH is zo milieuvriendelijk als de bestuurder die erin rijdt, simpel. En dan is het weldegelijk mogelijk milieuvriendelijker te rijden dan in een normale V60 D5.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
Zoefje
2nd Gear member

Volvoman schreef:100k is zeker een boel! Wie betaalt dat nu? Al die instellingen en organisaties waarop nu bezuinigd wordt?
Niemand betaalt dat! Het blijft alleen een aftrek van belasting. Dus als je geen of weinig belastig betaald heb je dit voordeel ook niet.

je gaat dus iets minder belasting betalen, meestal is dat nog een veelvoud van de mensen die zeuren dat dit eigenlijk niet moet kunnen.
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break
Heren,
de politiek en dus ook dit, laten we buiten het forum.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Zoefje schreef:
Volvoman schreef:100k is zeker een boel! Wie betaalt dat nu? Al die instellingen en organisaties waarop nu bezuinigd wordt?
Niemand betaalt dat! Het blijft alleen een aftrek van belasting. Dus als je geen of weinig belastig betaald heb je dit voordeel ook niet.
dus je bespaart 100K en niemand betaald dat? volgens mij is het toch ergens gemiste opbrengst
Volvo for life
Walter
Geartronic member
Contacteer:

tsja als je de aftrekpost niet hebt, is het toch geld wat naar de belasting zou gaan. Dus kost het de belasting geld. Ongeveer hetzelfde als jij je bedrijf 3 weken moet sluiten; je kosten gaan een stuk omlaag maar je haalt ook geen omzet cq winst op
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Bluemagics
4th Gear member

Ik kan mij iig goed vinden in de opmerking van Zoefje. Het "kost belasting geld" is niet helemaal waar, het brengt alleen minder belasting op. Technisch gezien is er een groot verschil. Het zou belastinggeld kosten wanneer het met geld van andere belastingebetalers gesubsideerd zou worden. Dat is niet het geval. Het brengt dus minder belasting op, maar maakt het wel mogelijk om innovatie te belonen. Door de extra opbrengsten is Volvo straks in staat om een nog zuinigere auto te produceren.

Als ZZPér betaal ik iig in mijn vriendenkring het meeste inkomstenbelasting van iedereen (ook na gebruik van de MIA/VAMIL regelingen), zonder recht te hebben op bijvoorbeeld WW.
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
IkeV70
5th Gear member

Vestzak - Broekzak

Het geld komt ergens vandaan, ongeacht of het nu in de vorm van directe subsidie of korting op belastingen gebeurt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dan vermoed ik dat je ook het meeste verdiend
Volvo for life
Superfunky
5th Gear member

Het is van beiden een beetje.

De aftrekpost (voor BV's) Investeringsaftrek geldt niet op auto's. Alleen voor EV's wordt een uitzondering gemaakt. Dit levert 25% VPB x € 15.470 op = € 3.860.
Hetzelfde geldt voor de MIA. Omdat dit een EV is mag je 36% als extra aftrekpost opvoeren. 25% x (36% x € 75k) = € 6.750.
Dit zijn dus aftrekposten die je alleen maar gegund worden omdat je een EV koopt en de aldus minder te betalen VPB is dus gewoon betaalt door de staat. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen (zoals Engeland) op iedere auto krijg je € 10k gestort op je rekening.

Voor de 0% bijtelling geldt dat het minder belastingopbrengsten zijn. De auto bestaat niet voor Inkomstenbelasting. Hetzelfde geldt overigens voor de BPM, ook voor de BPM (en wegenbelasting) bestaat de auto niet, dus ook dit zijn gemiste inkomsten.

Overigens is de gedachte achter de extra aftrekposten dat dit het prijsverschil van de meerprijs t.o.v. conventionele model moet overbruggen en dat doet het keurig.

Goed, bovenstaande laat zien waarom de PiH dus op een "gelijk speelveld" nooit een economisch te rechtvaardigen vervoermiddel kan zijn. In die benadering ben ik het met iedereen eens die dit een dubieus business model vindt. Het zijn net windmolens, stop de subsidie en ze zullen onmiddelijk afgebroken worden.
Sommige forum leden zullen dan zeggen: maar zou je dan zo'n auto moreel wel moeten willen kopen? Dat vind ik zelf eigenlijk ook en zonder de bak geld die je erbij krijgt en bespaart had ik er ook nooit eentje aangeschaft, MAAR......

Ik kan ook niet ontkennen dat ik van alle "groene" initiatieven, deze auto een kloppend concept vind hebben (en geloof mij, ik ben echt anti-groen, ik vind het de grootste onzin die de mensheid ooit bedacht heeft en het meest kan ik mij nog opwinden over de CO2 leugen).
Over wat Volvo hier bedacht heeft kan ik enthousiast worden. Het concept klopt. Deze auto zal je automatisch aanzetten tot elektrisch rijden waar dat logisch en zinvol is. Zodra je van de snelweg de stad inrijdt, druk je op die Pure knop. Waarom zou je het niet doen? Daarnaast gebruikt de auto de elektrische aandrijving daar waar het oplevert, namelijk bij het optrekken. Daarnaast zijn al die typisch Nederlandse korte ritten prima elektrisch te doen. Dus dit is gewoon een kloppend verhaal dat de kans moet krijgen.
Dit laat onverlet dat dit alleen een zijstap kan zijn. Elektro en conventionele aandrijving zullen als één aandrijving gebouwd moeten gaan worden. We moeten hopen op een ander, minder kostbaar en zwaar accu concept (al zit daar het grote probleem, want die ontwikkeling staat al 10 jaar stil) en uiteindelijk moeten we dan auto's krijgen die de helft wegen van de huidige, die 1:100 lopen en die qua kostprijs vergelijkbaar zijn met huidige vervoermiddelen.

Wat mij betreft wringt hier de schoen. Overheden zouden geen miljarden moeten wegspoelen in EV's, windmolens en andere rommel. Ze zouden de miljarden rechtstreeks moeten injecteren in de Automotive industrie. We weten heel goed waar we naar toe willen en moeten. Laat de auto industrie dat dan als een groot, gezamelijk project opzetten en pomp daar als maatschappij het geld rechtstreeks in. 30 miljard op tafel en moet je eens opletten hoe snel de auto van de toekomst er staat. Aangezien politici echter altijd kruideniers zullen blijven, gaan we door met dit soort onzin en ja, dan sta ik vooraan om het geld van straat op te rapen. Ik ben wel goed, maar niet gek!

Zo, ik ben het kwijt! :bday:
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Contacteer:

Superfunky schreef:Het is van beiden een beetje.

De aftrekpost (voor BV's) Investeringsaftrek geldt niet op auto's. Alleen voor EV's wordt een uitzondering gemaakt. Dit levert 25% VPB x € 15.470 op = € 3.860.
Hetzelfde geldt voor de MIA. Omdat dit een EV is mag je 36% als extra aftrekpost opvoeren. 25% x (36% x € 75k) = € 6.750.
Dit zijn dus aftrekposten die je alleen maar gegund worden omdat je een EV koopt en de aldus minder te betalen VPB is dus gewoon betaalt door de staat. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen (zoals Engeland) op iedere auto krijg je € 10k gestort op je rekening.

Voor de 0% bijtelling geldt dat het minder belastingopbrengsten zijn. De auto bestaat niet voor Inkomstenbelasting. Hetzelfde geldt overigens voor de BPM, ook voor de BPM (en wegenbelasting) bestaat de auto niet, dus ook dit zijn gemiste inkomsten.

Overigens is de gedachte achter de extra aftrekposten dat dit het prijsverschil van de meerprijs t.o.v. conventionele model moet overbruggen en dat doet het keurig.

Goed, bovenstaande laat zien waarom de PiH dus op een "gelijk speelveld" nooit een economisch te rechtvaardigen vervoermiddel kan zijn. In die benadering ben ik het met iedereen eens die dit een dubieus business model vindt. Het zijn net windmolens, stop de subsidie en ze zullen onmiddelijk afgebroken worden.
Sommige forum leden zullen dan zeggen: maar zou je dan zo'n auto moreel wel moeten willen kopen? Dat vind ik zelf eigenlijk ook en zonder de bak geld die je erbij krijgt en bespaart had ik er ook nooit eentje aangeschaft, MAAR......

Ik kan ook niet ontkennen dat ik van alle "groene" initiatieven, deze auto een kloppend concept vind hebben (en geloof mij, ik ben echt anti-groen, ik vind het de grootste onzin die de mensheid ooit bedacht heeft en het meest kan ik mij nog opwinden over de CO2 leugen).
Over wat Volvo hier bedacht heeft kan ik enthousiast worden. Het concept klopt. Deze auto zal je automatisch aanzetten tot elektrisch rijden waar dat logisch en zinvol is. Zodra je van de snelweg de stad inrijdt, druk je op die Pure knop. Waarom zou je het niet doen? Daarnaast gebruikt de auto de elektrische aandrijving daar waar het oplevert, namelijk bij het optrekken. Daarnaast zijn al die typisch Nederlandse korte ritten prima elektrisch te doen. Dus dit is gewoon een kloppend verhaal dat de kans moet krijgen.
Dit laat onverlet dat dit alleen een zijstap kan zijn. Elektro en conventionele aandrijving zullen als één aandrijving gebouwd moeten gaan worden. We moeten hopen op een ander, minder kostbaar en zwaar accu concept (al zit daar het grote probleem, want die ontwikkeling staat al 10 jaar stil) en uiteindelijk moeten we dan auto's krijgen die de helft wegen van de huidige, die 1:100 lopen en die qua kostprijs vergelijkbaar zijn met huidige vervoermiddelen.

Wat mij betreft wringt hier de schoen. Overheden zouden geen miljarden moeten wegspoelen in EV's, windmolens en andere rommel. Ze zouden de miljarden rechtstreeks moeten injecteren in de Automotive industrie. We weten heel goed waar we naar toe willen en moeten. Laat de auto industrie dat dan als een groot, gezamelijk project opzetten en pomp daar als maatschappij het geld rechtstreeks in. 30 miljard op tafel en moet je eens opletten hoe snel de auto van de toekomst er staat. Aangezien politici echter altijd kruideniers zullen blijven, gaan we door met dit soort onzin en ja, dan sta ik vooraan om het geld van straat op te rapen. Ik ben wel goed, maar niet gek!

Dat had ik kunnen schrijven :-)
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
V480-S60
Geartronic member

Ik heb al eerder gezegd: Het is de techniek die me boeit. Ik zou deze auto als particulier echter van zijn never nooit niet kunnen kopen.
Als ik ondernemer zou zijn. Gaat voor mij het verhaal van Superfunky voor een heel groot gedeelte op.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
J83
Starter

Laat ik nou gewoon eerlijk zijn: geld (0%) i.c.m. de automaat & luxe.

Ik rij nu in een BMW 3-serie en heb al twee ritjes gehad in de Volvo en moet zeggen dat de Volvo niet slecht rijdt.

Nu word ik door de BMW redelijk vaak " uitgedaagd" even terug te schakelen en lekker scherp door de bocht te gaan en ik ben benieuwd in hoeverre de Volvo mij ook op deze manier kan gaan behagen. Ik vond in ieder geval de twee proefritjes te kort om hier iets van te vinden.
2007: Volkswagen Polo 1.3 diesel - Donkerblauw
2008: Seat Leon 1.9 TDi - Geel (ja, geel)!
2010: Seat Exeo ST 2.0 TDi | Business Edition High - Wit
2012: BMW 320 EDE Touring | High Executive - Wit

2013: Volvo V60 D6 MY14 | Crystal White
Hybrid Technology Line | Winter Line | Artic Night Wood | Premium Sound | Getint glas vanaf B stijl | Hemelbekleding & Sport Leder Offblack
Moose1975
1st Gear member

volvosan schreef:Ik beschouw mij verre van zielig als ik in zo'n dik aangeklede V60 mag/kan rijden, maar laten we eerlijk zijn, het hart en de portemonee gaan nu eenmaal niet altijd dezelfde richting uit...
Bovendien is niet iedereen in de financiele situatie om dat zomaar wel te doen. Wie is hier nu zielig...
+1
Pimmetje
1st Gear member

volvosan schreef:Ik beschouw mij verre van zielig als ik in zo'n dik aangeklede V60 mag/kan rijden, maar laten we eerlijk zijn, het hart en de portemonee gaan nu eenmaal niet altijd dezelfde richting uit...
Bovendien is niet iedereen in de financiele situatie om dat zomaar wel te doen. Wie is hier nu zielig...
Mee eens. Zonder fiscale maatregelen was ik deze (voor mij veel te) dure auto niet gaan rijden. Milieu vind ik een prettige bijkomstigheid en ik zal zeker mijn best doen om zo 'groen' :alien: mogelijk te rijden.
tomtom
3rd Gear member

Superfunky schreef:Het is van beiden een beetje.

+1 :P 8) !!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Fazioli
1st Gear member

allereerst "de techniek"
verder de bedrijfsmatige uitstraling of imago
de bijtelling maakt de keuze eenvoudig
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Moeilijke keuze. Eigen voor alle drie maar als ik heel eerlijk ben stond geld bovenaan. Net in Juli 2012 een nieuwe Megane op de zaak gekocht na afscheid te hebben genomen van mijn (prive) BMW 745.

V60 altijd een hele mooie auto gevonden. In mijn wijk wonen 2 volvo verkopers dus toen ik een zwarte V60 met beachwood bekleding zag staan was ik verkocht. Maar ik had net een nieuwe auto gekocht dus ik wist wat ik de komende 5j moest rijden. Dus vergeet die mooie auto nou maar..... tot dat de Hybride mij ter oren kwam.. Groen rijden, met power, stijl en voor minder als de megane!!

5 Dec 'in de blind' getekend. Kosten waren niet 100%, levertijden?, rijgedrag en kleur?? Gelukkig allemaal goed gekomen.. nu alleen nog wachten.. en wachten..
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
RichieB
6th Gear member

Welkom Jeroen. Waar staat PHID eigenlijk voor? Met Plug-In Hybrid kom ik wat letters te kort..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
JeroenV60PHID
3rd Gear member

RichieB schreef:Welkom Jeroen. Waar staat PHID eigenlijk voor? Met Plug-In Hybrid kom ik wat letters te kort..
Thanx.. Voorbeeld van te snel typen.. Moest PIHD zijn. Maar ik had wat problemen met registreren.. Volgens mij kan je wachtwoord geen vreemde tekens bevatten.. Kreeg rare foutmeldingen.. Toen het eindelijk lukte bleek dat het iets overhaast gedaan was.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”