
V60 PIH - Verbruikscijfers/rijstrategie
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24630
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Klopt. Maar onder de 120 rijdt je zo goed als volledig electrisch tenzij je plankgas geeft. En als de accucapaciteit daalt, komt het moment dat de auto overschakelt naar diesel ook snellerv60pih schreef:Stukje naar de A2 is dan ook maar 650 meter. Stationsweg uit, rechtsaf over het spoor en na het viaduct linksaf de A2 op.
Dat kan gewoon, dat was omdat het toevallig zo uitkwam en we na die stop de snelweg weer op gingenSuperfunky schreef:Walter, je schrijft dat je bij stops overschakelt naar een andere modus. Kun je niet rijdend wisselen? Dus als ik de snelweg verlaat in Hybrid, moet ik dan eerst stoppen om naar Pure te gaan of kan dat terwijl de auto in beweging is?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 24.12.2012 - 23:19
Okay Walter, dat geeft wel een goede indruk.
Thanks.
Thanks.
Walter schreef:nee, niet gemeten. We hebben dat stuk wisselend gereden; eerste stukje naar de A2 toe in Pure, toen over naar Hybrid en bij een tussenstop overgeschakeld naar Performance. Toen vol gas de snelweg weer op. Daarna weer Hybrid en bij de wisseling van chauffeur weer even op Performance. De rest in Hybrid en einde van de rit hadden we nog een kwart electra over. De Save-modus hebben we niet aangeraakt. Wel merkte ik dat je in de Hybrid-modus veel kan besparen door een juiste rijstijl. Hij geeft duidelijk aan wanneer hij electrisch of diesel aangedreven wordt en als je daarmee leert spelen, wordt het leuk. Ik zit te denken wat er op de boordcompu stond. Volgens mij iets van 6ltr/100km. En dan wordt er niet rustig gereden met die auto.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
- Locatie: West Friesland
heeft iemand al berekend wat het kost om een accu (helemaal) op te laden, wat ik lees is niet helemaal doorzichtig...:
Volgende van de newmotion site geplukt :
Volgende van de newmotion site geplukt :
- Type : Publiek en gedeeld
- Abbonement : geen abbonement
- Kosten : EUR 1,02 per uur (EUR 0,28 per kWh)
- Type : Snellader (landelijk)
- Abbonement : EUR 8,47 per maand
- Kosten : EUR 5,08 voor 10 minuten, EUR 8,13 voor 30 minuten
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Een snellader heeft geen zin, dat kan niet met de V60. Accu is 11,2 kWh dus daar reken ik mee totdat ik eigen ervaring opdoe met het laden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 04.12.2007 - 19:53
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb hem sinds 25 januari, inmiddels 7000 km gereden. Bij ca 120 km per dag en thuis en op het werk laden kom je uit op ca 1:30. Opvallend is dat de buitentemperatuur een enorme invloed heeft, vorige week bij 14 graden was het bereik met een volle accu meer dan 10% meer. In de mix, dus met langere afstanden tussendoor kom je denk ik niet verder dan 1:22.
Gr Bart
Gr Bart
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat leuk te horen!
Hoe bevalt hij verder?
Hoe bevalt hij verder?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 04.12.2007 - 19:53
- Locatie: Ulvenhout
Ik ben er blij mee, auto is zeer compleet, comfortabel, zeer snel als het moet / kan, en ook fiscaal aantrekkelijk. Met de koude van de laatste weken valt het bereik op alleen de accu wat tegen, buitentemperatuur maakt overigens een enorm verschil. 15 gr warmer (vorige week) is 15% meer bereik!
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dat vind ik erg nette verbruikscijfers
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 18:14
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
@badi: neem je in het verbruik nu ook het verbuik van de elektra mee of tel je alleen de diesel die je erin gooit ?
Verder mooie auto !
Verder mooie auto !
Volvo V70 D4 - 2015 -
Volvo 144 - 1968 -
Volvo 144 - 1968 -
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5286
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
@ zoefje uit locked topic; het gemiddeld verbruik op de bc hoeft niet overeen te komen met het gem verbruik van de laatste 1000 km zoals je schrijft. Je kunt in on call je rittenstaan eenvoudig exporteren in excel (een druk op de knop) en vervolgens de totale hoeveelheid diesel delen door de totale km's. je kunt dan eveneens de totale hoeveelheid kw's erbij vermelden waarbij je van kw vebruikt volgens mij kw geregeneerd af mag trekken.
Mij ervaring tot nu toe is dat de auto op korte ritten erg zuinig is (ook als je het e vebruik en het redement van een centrale meeneemt) ga je lange ritten maken of met lege accu starten dan stijgt het naar vebruik vooral op de snelweg waar je weinig regenereerd in de richting van "normale" D5 waarden, opzich ook logisch natuurlijk.
Mij ervaring tot nu toe is dat de auto op korte ritten erg zuinig is (ook als je het e vebruik en het redement van een centrale meeneemt) ga je lange ritten maken of met lege accu starten dan stijgt het naar vebruik vooral op de snelweg waar je weinig regenereerd in de richting van "normale" D5 waarden, opzich ook logisch natuurlijk.
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Stel je rit bestaat uit stadsverkeer-snelweg-stadsverkeer. Heb je dan het beeld dat je zo'n rit best geheel Hybrid kunt afleggen? Of beginnen met Pure, op de snelweg Hybrid en daarna weer Pure?NielsPHEV schreef:Mij ervaring tot nu toe is dat de auto op korte ritten erg zuinig is (ook als je het e vebruik en het redement van een centrale meeneemt) ga je lange ritten maken of met lege accu starten dan stijgt het naar vebruik vooral op de snelweg waar je weinig regenereerd in de richting van "normale" D5 waarden, opzich ook logisch natuurlijk.
Of is de accu leeg na een (redelijk) stuk snelweg? En zo ja, heeft het dan zin om op de snelweg de Save-stand te gebruiken? Want met de Save-stand kun je het laatste deel weer Pure rijden, maar is waarschijnlijk het snelweggedeelte minder zuinig omdat je dan meer diesel verbruikt.
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wat ik mij afvraag. Is het niet slecht voor de diesel motor om steeds aan en uit te gaan? Dat zal die niet zo lekker vinden denk ik. En al helemaal niet na een stevige acceleratie.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Deze vraag heb ik ook gesteld. Ik kreeg als antwoord dat de motor wel iets is aangepast op dit gebruik. Maar ik vraag het me ook nog steeds af. De motor start meestal als je ook aardig wat vermogen nodig hebt en dus zal de motor gelijk redelijk wat toeren moeten draaien.rsnhakan schreef:Wat ik mij afvraag. Is het niet slecht voor de diesel motor om steeds aan en uit te gaan? Dat zal die niet zo lekker vinden denk ik. En al helemaal niet na een stevige acceleratie.
Is er iemand van het forum dit weet hoe dit zit? (bart?)
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- Bluemagics
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
- Locatie: Den Haag
Misschien wordt de dieselmotor wel constant warm gehouden?
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Volgens mij is dat wel 1 van de aanpassingen, maar de olie kan toch nog niet op de temperatuur zijn? Of misschien laten ze het blok af en toe een slag maken.Bluemagics schreef:Misschien wordt de dieselmotor wel constant warm gehouden?
Ook iets zwaardere materialen. Maar dit zou betekenen dat het een ander blok is dan de normale D5 en dat lijkt mij ook weer sterk.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih