Peter248 schreef:
Ik rijd nu een V70 uit 2009, met zwart (offblack?) interieur. Voorheen had ik een blond interieur. Dan is zwart toch wel heel erg donker, vind ik. Ik kreeg de indruk dat de XC70 OR die ik zaterdag zag toch een iets lichtere kleur interieur had. Maar wellicht kwam dat door de lichtinval.
Je schrijft "De V70 wint met comfort." En toch koos je zelf voor een XC70? Ik had eerder gedacht dat de XC70 juist op comfort wint? Wat was jouw reden om dan toch voor een XC70 te kiezen?
Het
off-black is dus geen zwart, met licht erop wordt dat effect versterkt. Wilde eerst ook een licht interieur, moeilijk te vinden en toen toch maar een compromis gezocht. Moet zeggen dat het me nu wel bevalt, het is dus echt niet pikzwart.
En het comfort, tja, hoe definieer je dat....de V70 ligt beter op de weg, deint minder en is naar mijn smaak net iets beter afgeveerd. De XC70 is wat wolliger (deint wat meer in de bochten) en voelt wat harder op de korte oneffenheden.
Waarom dan toch een XC70:
1. Stoerder, en persoonlijk mooier (ja met dat plastic...)
2. AWD
3. Hogere instap en zit
4. Ziet 'm minder.....
EDIT: 5. Ik vind en vond dat ook van de vorige dat wollige wel lekker eerlijk gezegd. Het is net als je in de VS wordt rondgereden in die Limos. Zo'n Towncar... heerlijk, vooral op die heerlijk overdreven dikke leren bank.. moet je alleen geen bocht mee insturen.
Voor wat het comfort betreft heb ik nu mazzel, mijn recente aankoop heeft Four-C.... dus kan ik zelf bepalen wat ik lekker vind, meestal lekker in de Comfort stand.
Ik weet niet of je dat helpt.