[quote="cego56"]Na lang twijfelen besloten om van V70 (2.0 D Momentum met RTI - MY 09) over te stappen naar XC 70 - D4 Geartronic.
Maandag naar de garage voor bestelling zodat waarbij ik eigenlijk nog twijfel tussen schakelbak of Geartronic. Heb nog nooit automaat gehad maar neem aan dat dit veel aangenamer rijdt, ook gezien het verkeer toch steeds trager wordt met al die files. Nadelen zijn wel iets hoger verbruik alsook dat fiscale aftrek iets lager ligt (70% ipv 75%). Wat zouden jullie doen. Zoals reeds gezegd, zal ik wagen na 2 j terug inruilen alsook doe ik maar 15 à 20 duizend km per jaar
van V70 naar XC70
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Als je eenmaal met een automaat gereden hebt, dan zijn alle handschakelbakauto's zielige Fred-Flintstoneauto's voor je. Dat eindeloze comfort mag best iets kosten en bovendien kan je je beter op de weg concentreren zonder al dat primitieve geruk aan die pook.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
hahaha, battlecruiser dat kun je niet menen???
File rijden dan heeeel graag automaat, stad misschien ook, maar gewoon snelweg/buiten stad veel liever handbak..
File rijden dan heeeel graag automaat, stad misschien ook, maar gewoon snelweg/buiten stad veel liever handbak..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Geartronic is minder snel met schakelen als je vermogen aanspreekt, en als je constante snelheid rijd schakel je ook niet
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nee ben het met battlecruiser eens..Marc Apeldoorn schreef:hahaha, battlecruiser dat kun je niet menen???
File rijden dan heeeel graag automaat, stad misschien ook, maar gewoon snelweg/buiten stad veel liever handbak..
Vermogen in NL aanspreken betekend dat je of op het circuit bent of je bent(hopelijk) buiten de bebouwde kom aan het sporten.
Van het circuit wil ik niks zeggen allemaal gelijk gestemden die hopelijk boven gemiddelde rijkunsten hebben, op de openbare weg heb je met maximums van 50, 60, 80, 100 en 120 km/h niet zo heel veel aan een handbak, alhoewel sommige Schumachers het niet met mij eens zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dat ben ik redelijk wel met je eens diesel01, maar op de snelweg zie ik geen voordeel voor gt, en als je dan eens wilt inhalen gaat dat toch lekkerder met een handbak
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Helaas is zelfs de nieuwste Geartronic zo matig dat je soms naar een handbak verlangt.
Een 8-traps ZF zoals bv. BMW en Jaguar leveren, idd, dan nimmer meer zelf schakelen! De GT van Volvo in z'n huidige vorm is helaas een bijzonder inefficiënte bak (verbruik/co2), daarom is 'ie ook zo duur..
Een 8-traps ZF zoals bv. BMW en Jaguar leveren, idd, dan nimmer meer zelf schakelen! De GT van Volvo in z'n huidige vorm is helaas een bijzonder inefficiënte bak (verbruik/co2), daarom is 'ie ook zo duur..
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tenzij je een gekieteld blok hebtMarc Apeldoorn schreef:Dat ben ik redelijk wel met je eens diesel01, maar op de snelweg zie ik geen voordeel voor gt, en als je dan eens wilt inhalen gaat dat toch lekkerder met een handbak
Mijn GT heeft zo langzamerhand in de gaten dat er koppel genoeg is..de BMW 320d van vanmiddag keek heel raar toen die XC60 bij hem weg liep die hij probeerde rechts te passeren

Hij lachte hoofdschuddend een rij tanden bloot.
Mijn GT begint steeds meer op koppel te trekken, pas als ik echt vermogen vraag schakelt hij terug.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
Ik wil ook niets anders dan GT meer.. Zalige luxe, de GT rijdt lekker op koppel en enkel bij flink het pedaal induwen wordt er teruggeschakeld, maar dat idoe je bij een handbak ook om eenzelfde acceleratie te hebben. Bovendien kan je hem ook handmatig schakelen indien gewenst (bv lekker op toeren houden in een verkeerswisselaar om zo op vol vermogen de bocht uit te komen -> geregeld plots noemand meer in de spiegels te zien :p )diesel01 schreef:Tenzij je een gekieteld blok hebtMarc Apeldoorn schreef:Dat ben ik redelijk wel met je eens diesel01, maar op de snelweg zie ik geen voordeel voor gt, en als je dan eens wilt inhalen gaat dat toch lekkerder met een handbak![]()
Mijn GT heeft zo langzamerhand in de gaten dat er koppel genoeg is..de BMW 320d van vanmiddag keek heel raar toen die XC60 bij hem weg liep die hij probeerde rechts te passeren![]()
Hij lachte hoofdschuddend een rij tanden bloot.
Mijn GT begint steeds meer op koppel te trekken, pas als ik echt vermogen vraag schakelt hij terug.
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.02.2013 - 12:27
- Locatie: Antwerpen
Vandaag XC70 besteld (met GT maar zonder schuifdak) met levering rond 15.04 ...lees net dat er vandaag een mega facelift is aangekondigd, hopelijk valt mijn XC70 daar ook onder... Best even navragen bij de dealer.
V70 MY 2010
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 19.06.2011 - 23:37
fijne aankoop , je zal je dit niet beklagen.
hebben intussen 55.000km met xc 70 d3 my2012.
* Schuifdak : nooit iets gemerkt van geruis bijngesloten stand .
* 18' velgen , Zephyrus is best wel mooi , de auto zwalpt wel beetje . Als je uit V70 komt vorig model of vaak met de xc60 rijdt merk je dit wel . Een Four C optie ware een aanrader geweest.
* de automaat op zich in de V70 was heerlijk ( helaas in BE op dat ogenblik fiskaal niet interessant , maar met de 6-bak van de d3 nu d4 is niks mis . er zijn momenteel wel betere types automatische bakken maar een XC 70 koop je niet voor het smijtwerk en gooiwerk . en hoewel ik een vlotte rijstijl heb het is een heerlijke auto om km te bollen, te blijven bollen .
verbruik is hoger dan ik dacht , maar goed , na aankoop van XC 70 met vijfcylinder hoor je wel graag eens de heerlijke sound , niet ?
* gps nu Sensus dinges :ik ben er nog steeds niet kapo van: veel te langzaam, te duur , er bestaat echt wel beter.
hebben intussen 55.000km met xc 70 d3 my2012.
* Schuifdak : nooit iets gemerkt van geruis bijngesloten stand .
* 18' velgen , Zephyrus is best wel mooi , de auto zwalpt wel beetje . Als je uit V70 komt vorig model of vaak met de xc60 rijdt merk je dit wel . Een Four C optie ware een aanrader geweest.
* de automaat op zich in de V70 was heerlijk ( helaas in BE op dat ogenblik fiskaal niet interessant , maar met de 6-bak van de d3 nu d4 is niks mis . er zijn momenteel wel betere types automatische bakken maar een XC 70 koop je niet voor het smijtwerk en gooiwerk . en hoewel ik een vlotte rijstijl heb het is een heerlijke auto om km te bollen, te blijven bollen .
verbruik is hoger dan ik dacht , maar goed , na aankoop van XC 70 met vijfcylinder hoor je wel graag eens de heerlijke sound , niet ?
* gps nu Sensus dinges :ik ben er nog steeds niet kapo van: veel te langzaam, te duur , er bestaat echt wel beter.
XC90 2015 D5 Inscription Mag Blue , Blond interieur , Xenium Line, Four C ... gestolen
XC70 D3 MY2012 (Be Editon)Summum-Xenium+Family Line , Black Saphire- Beige leather en nog beetje van alles gestolen en weg
XC60 D3 DrivE My2012, , Summum, Xenium Line, RSE, V50 2010 1,6D Start Stop Summum ( Belgian Edition) 149PK KIT , 2009 Mini Clubman D
V70 2007 D5, Momentum GT , Black , in 2009 met 0 km ( Be Edition) BMW 320d 2006Touring 2004 Bmw 320d Touring ,
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.02.2013 - 12:27
- Locatie: Antwerpen
gezien aangekondigde XC70 MY 2014 (enkele uren na mijn bestelling) heb ik bestelling on hold gezet...even afwachten wat de prijs gaat zijn van dezelfde versie in MY 2014 en dan finaal beslissen, afhankelijk van hoogte meerprijs....
V70 MY 2010
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.02.2013 - 12:27
- Locatie: Antwerpen
Hopelijk zijn deze week de Belgische prijzen bekend van de XC70, zodat ik kan bestellen (MY 2013 of MY 2014). Nog even zitten kijken op configurator en eigenlijk vind ik interieur antraciet zwart-blond wel mooi ipv klassiek offblack. Zou dat ook goed combineren met Twilight Bronze, en met inleg cross avenue?cego56 schreef:gezien aangekondigde XC70 MY 2014 (enkele uren na mijn bestelling) heb ik bestelling on hold gezet...even afwachten wat de prijs gaat zijn van dezelfde versie in MY 2014 en dan finaal beslissen, afhankelijk van hoogte meerprijs....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ja, met met de modeljaar 2012 update destijds was dat precies de combinatie die Volvo voor persfoto's gebruikte. Het mooie van Cross Avenue is namelijk dat je dan een chique soort chroomrandje onder de lijsten in de deuren en rondom de ventilatieroosters krijgt. Ik zou dan ook het driespaaks sportstuur bestellen, is het helemaal af
!

-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.02.2013 - 12:27
- Locatie: Antwerpen
Volgens dealer is MY 2013 uitverkocht in België zodat enkel MY 2014 kan besteld worden van zodra prijzen van de XC 70 bekend zijn. Wil dit dan zeggen dat levering begin juni mogelijk is? Andere dealer beweert dan weer dat pas kan geleverd worden vanaf juli. Iemand die het weet?
V70 MY 2010
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016