C30 2.0 D motor loopt niet meer

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Appie64
Starter
Contacteer:

Hallo mede forummers en Volvo fanaten,

Ik zal mij zelf eerst even voorstellen, ik ben Albert Kleine, geboren in 1964, vandaar Appie64 :D

Mijn Volvo verleden ziet er als volgt uit,

240 sedan, 740 Diesel, 850 sedan, V40, 850 T5R, V70 RAWD en ben sinds kort in het bezit van een C30 2.0D (2008) en een V70 uit 2000.

Nu heb ik met de C30 het volgende probleem,

Afgelopen Vrijdag avond sloeg de motor "spontaan op hol" dat wil zeggen, ongecontroleerd hoog in de toeren, witte rook uit de uitlaat (nee heeft niets met een nieuwe Paus te maken) en nadat ik de motor z.s.m. met de contactsleutel uitgezet had bleef de motor nog een tijdje doorlopen... :shock:

De C30 staat hier inmiddels op de brug (we hebben gelukkig zelf de faciliteiten om aan auto's te sleutelen) en nu blijkt dat het olie pijl boven MAX. staat, dus waarschijnlijk via de retour diesel in de olie gekomen.

Gezien dat de motor doorliep (na het van het contact zetten) en sterk rookte, heeft tie waarschijnlijk op z'n eigen olie gelopen?

Vraag aan de (techneuten) onder jullie,

Kennen jullie 1 of meerdere van deze symptomen of hebben jullie iets vergelijkbaars meegemaakt, alle goede raad is welkom (voordat we er een ruilmotor in plaatsen).

Hoor/lees graag jullie reacties

Bijvoorbaat dank.

Groet,

Albert
Morgenstond
5th Gear member

Zie hier: http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=46513... :( Welkom op het forum trouwens.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Appie64
Starter
Contacteer:

Yep, dat is idd ook een opbeurend linkje....... :shock:

We hebben via de OBD de inlaat druk etc.gemeten, lijkt in orde, motor draait op de startmotor ook gewoon rond, geen probleem, start alleen niet.

Diagnose? iemand?

Albert
volvoovlov
1st Gear member

Ik denk dat we met een groot probleem zitten.
Ik heb net ook een andwoord geplaats bij het eerste topic van vandaag die van een oplopend oliepijl.
Ik wil je niet ontmoetdigen appie maar ik heb in het verleden er ook mee te kampen gehad.
Ik heb hem toen weggebracht bij de erkende volvo dealer maar ze weten van het probleem van het regeneren.
Zelfs een nieuwe motor is geen optie! Hwet probleem is software matig en ik heb toen ook meegemaakt bij mijn 2.0d er al een andere motor was in gegaan!
Succes!
volvoovlov
1st Gear member

volvoovlov schreef:Ik denk dat we met een groot probleem zitten.
Ik heb net ook een andwoord geplaats bij het eerste topic van vandaag die van een oplopend oliepijl.
Ik wil je niet ontmoetdigen appie maar ik heb in het verleden er ook mee te kampen gehad.
Ik heb hem toen weggebracht bij de erkende volvo dealer maar ze weten van het probleem van het regeneren.
Zelfs een nieuwe motor is geen optie! Hwet probleem is software matig en ik heb toen ook meegemaakt bij mijn 2.0d er al een andere motor was in gegaan!
Ik denk dat de drijfstangen ook krom zijn dat waren ze namelijk bij mij ook
De enige remedie is dus altijd bij een beurt gelijk het oliepeil controleren.
Als je dat niet doet zi je met de gebakken peren!!

!
Plaats reactie

Terug naar “C30”