Mijn hemel zeg, de tankklep is rond!!!!!!!!
wat vindt je dan wel niet van de leeslampjes? lijkt hier wel een beetje een Libelle-kransje aan het worden. :flower:
V40 - De ervaringen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 30.04.2007 - 20:11
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
- The Saint
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 19:01
- Locatie: Alkmaar
Het schijnt als je 10 ronde benzineklepjes inlevert, je een mooie theeset met 6 glazen cadeau krijgt!!Blackflash schreef:Mijn hemel zeg, de tankklep is rond!!!!!!!!
wat vindt je dan wel niet van de leeslampjes? lijkt hier wel een beetje een Libelle-kransje aan het worden. :flower:
The world's a stage, and each must play a part
- guidov
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 23.03.2013 - 18:57
- Locatie: oosten van het land
Poolrev schreef:Is best lastig als hij gewoon aan staat. Ik heb een tijdje een skoda octavia gereden, maar daar gingen de ruitenwissers spontaan aan als je onder een viaduct door reed (terwijl het droog weer was). Ik kan je verzekeren, dan ervaar je een heel speciaal gevoel.Quinternet schreef: * De regensensor moet bij iedere start opnieuw ingeschakeld worden, terwijl de knop op een lastig te bereiken plek zit. Het zou handiger zijn als deze ingeschakeld zou blijven
Daaraan kan je merken dat het een Zweedse auto is. Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit is omdat anders, als de ruitenwissers zitten vastgevroren of het heeft gesneeuwd, en je zet je auto aan, dan zal de ruitenwisser motor direct doorbranden. Omdat deze vanwege de regensensor direct z'n werk zou gaan willen doen in zo'n geval als je de auto start.
Maar goed alles is gewenning, evenzo het wachten op een belletje van de dealer om de auto in ontvangst te mogen nemen
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
BMW is een Duitse wagen, en daar moet je dat ook bij elke rit terug activeren.
Logica: als je op een onbewaakt moment de was/krasstraat binnen rijdt, en je sensor is geactiveerd, dan kunnen je plotseling wissende wisser vastrakende in de draaiende borstels, met alle gevolgen van dien.
Logica: als je op een onbewaakt moment de was/krasstraat binnen rijdt, en je sensor is geactiveerd, dan kunnen je plotseling wissende wisser vastrakende in de draaiende borstels, met alle gevolgen van dien.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Hehe, dat heb ik met de Fiesta al wel eens gehad, maar dan in de voorwas al...ex-Mooseman schreef:BMW is een Duitse wagen, en daar moet je dat ook bij elke rit terug activeren.
Logica: als je op een onbewaakt moment de was/krasstraat binnen rijdt, en je sensor is geactiveerd, dan kunnen je plotseling wissende wisser vastrakende in de draaiende borstels, met alle gevolgen van dien.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02.03.2013 - 16:04
guidov schreef:Lichtsensoren aangesloten op de ruitenwisser? :twisted:Poolrev schreef:Is best lastig als hij gewoon aan staat. Ik heb een tijdje een skoda octavia gereden, maar daar gingen de ruitenwissers spontaan aan als je onder een viaduct door reed (terwijl het droog weer was). Ik kan je verzekeren, dan ervaar je een heel speciaal gevoel.Quinternet schreef: * De regensensor moet bij iedere start opnieuw ingeschakeld worden, terwijl de knop op een lastig te bereiken plek zit. Het zou handiger zijn als deze ingeschakeld zou blijven
Daaraan kan je merken dat het een Zweedse auto is. Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit is omdat anders, als de ruitenwissers zitten vastgevroren of het heeft gesneeuwd, en je zet je auto aan, dan zal de ruitenwisser motor direct doorbranden. Omdat deze vanwege de regensensor direct z'n werk zou gaan willen doen in zo'n geval als je de auto start.
Maar goed alles is gewenning, evenzo het wachten op een belletje van de dealer om de auto in ontvangst te mogen nemen
Ging je verlichting aan als het regende? :oops:
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Als het regent, is er meestal ook wel wat minder licht + bepaalde merken detecteren 1) de regen + 2) de snelheid van het voertuig. Overschrijden die twee een bepaalde waarde, dan floepen de lichten ook aan.
Door de lichtsensor besef je eigenlijk niet meer wanneer je lichten aan of uit staan.
Enkel bij sneeuw (door de reflectie is het licht toch nog redelijk fel) of bij mist moet je zelf nog actie ondernemen om je lichten aan te zetten.
Door de lichtsensor besef je eigenlijk niet meer wanneer je lichten aan of uit staan.
Enkel bij sneeuw (door de reflectie is het licht toch nog redelijk fel) of bij mist moet je zelf nog actie ondernemen om je lichten aan te zetten.
- Denief
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 05.06.2012 - 13:13
- Locatie: Sint-Genesius-Rode
- Contacteer:
Gisteren ook mijn V40 opgehaald. De eerste bevindingen zijn super!
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Vandaag naar 't noorden van Duitsland gereden met m'n D3. Na 2.5 uur rijden tussen Duisburg en Hamburg stond de gemiddelde snelheid op een nooit gezien niveau: 152 km/u ...
Bij 170 à 180 km/u was de wagen erg stabiel en handelbaar. Een paar keer 'getest' bij snelheden daarboven, maar dan moest ik me overdreven concentreren en werd de wagen wat onstabiel. Mogelijks heeft dat ook te maken met de sterke Noordenwind die mijn topsnelheid trouwens ook tot 204 km/u op de teller beperkte.
Al bij al echt een heerlijke ervaring: 3 uur cruisen aan hoge snelheid, met de live opname van Pulse van Pink Floyd op de 'achtergrond' (ahum). Zelden zo van een auto genoten
Bij 170 à 180 km/u was de wagen erg stabiel en handelbaar. Een paar keer 'getest' bij snelheden daarboven, maar dan moest ik me overdreven concentreren en werd de wagen wat onstabiel. Mogelijks heeft dat ook te maken met de sterke Noordenwind die mijn topsnelheid trouwens ook tot 204 km/u op de teller beperkte.
Al bij al echt een heerlijke ervaring: 3 uur cruisen aan hoge snelheid, met de live opname van Pulse van Pink Floyd op de 'achtergrond' (ahum). Zelden zo van een auto genoten

-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:05
Het ietwat "onstabiele" zal ongetwijfeld aan de felle zijwind liggen. Ik heb al 200 gereden waarbij de V40 als een blok op de weg lag. Zelfs bij bochten en hoogteverschillen bleef hij uiterst stabiel. Rapper dan 200 gaat mijn D2 echter niet...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 29.06.2012 - 09:40
Afgelopen dagen idd wat last van de wind gehad, maar daar heeft niet alleen de V40 last van 
Mijn ervaring was ook bij 180-200 dat hij als een blok op de weg ligt, ook op de wat minder rechte en vlakke autobahnen (BAB7 rondom Kassel bv)

Mijn ervaring was ook bij 180-200 dat hij als een blok op de weg ligt, ook op de wat minder rechte en vlakke autobahnen (BAB7 rondom Kassel bv)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Vandaag op de terugweg gemerkt dat het zonder felle tegenwind ook bij snelheden boven de 180 heel stabiel blijft. Ben tot 213 km/u op de teller geraakt, maar moest telkens weer gas lossen door trager verkeer. Da's het nadeel van overdag te moeten rijden ...
Maar goed, dat zoeken naar de topsnelheid is toch een beetje tricky. Het gewoon nachtelijk cruisen tegen 180 km/u was toch veel ontspannender
Maar goed, dat zoeken naar de topsnelheid is toch een beetje tricky. Het gewoon nachtelijk cruisen tegen 180 km/u was toch veel ontspannender

- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7755
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Mijn collega (met nieuwe V40) kwam gister opgewonden vertellen dat ze haar eerste city-safety momentje had beleefd! Het werkt! Ze was wel geschrokken.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02.03.2013 - 16:04
Collega van mij heeft er ook al 2 gehad, ik nog geeneen (ra-ra politiepet :twisted: ). Als je niet anticipeert schijnt hij regelmatig in te grijpenVolvoman schreef:Mijn collega (met nieuwe V40) kwam gister opgewonden vertellen dat ze haar eerste city-safety momentje had beleefd! Het werkt! Ze was wel geschrokken.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 07.05.2012 - 11:09
- Locatie: Den Haag
ik had het een tijdje geleden al gevraagd, maar volgens mij geen reacties op gehad.
Bij mij werkt het 'vermijden tolwegen' gewoon totaal niet.
Werd vandaag wéér langs de tol tunnel gestuurd, terwijl vermijden aanstaat.
Iemand anders ook ervaring mee?
Bij mij werkt het 'vermijden tolwegen' gewoon totaal niet.
Werd vandaag wéér langs de tol tunnel gestuurd, terwijl vermijden aanstaat.
Iemand anders ook ervaring mee?
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
- The Saint
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 19:01
- Locatie: Alkmaar
Klein puntje dat me gisteren opviel: er zit geen greep aan de onderkant/binnenkant van de achterklep om hem dicht te doen. Je moet dus je vingers op de (vieze) buitenkant zetten.
Jammer van je vingers, maar ook van de auto: beter egaal vies dan met vlekken.
The Saint, die nogal op zijn hygiëne gesteld is..
Jammer van je vingers, maar ook van de auto: beter egaal vies dan met vlekken.
The Saint, die nogal op zijn hygiëne gesteld is..
The world's a stage, and each must play a part
- The Saint
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 19:01
- Locatie: Alkmaar
Er zullen nog weinig buitenlandse tripjes met de V40 gemaakt zijn. Nog een paar weken geduld dan is het meivakantie (ik ga zelf overigens naar Denemarken en kom dan volgens mij ook geen tolwegen tegen).Alfist33 schreef:ik had het een tijdje geleden al gevraagd, maar volgens mij geen reacties op gehad.
Bij mij werkt het 'vermijden tolwegen' gewoon totaal niet.
Werd vandaag wéér langs de tol tunnel gestuurd, terwijl vermijden aanstaat.
Iemand anders ook ervaring mee?
The world's a stage, and each must play a part
- Jeroen C
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02.12.2012 - 13:35
- Locatie: Kopvanoverijssel
Bij mij zit aan de binnenkant van de achterklep een richel waar ik de klep mee naar beneden zwiep.
Niet echt ergonomisch, maar geen vieze handen.
Niet echt ergonomisch, maar geen vieze handen.
V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis