V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Blackflash
2nd Gear member

Mijn hemel zeg, de tankklep is rond!!!!!!!!
wat vindt je dan wel niet van de leeslampjes? lijkt hier wel een beetje een Libelle-kransje aan het worden. :flower:
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
The Saint
2nd Gear member

Blackflash schreef:Mijn hemel zeg, de tankklep is rond!!!!!!!!
wat vindt je dan wel niet van de leeslampjes? lijkt hier wel een beetje een Libelle-kransje aan het worden. :flower:
Het schijnt als je 10 ronde benzineklepjes inlevert, je een mooie theeset met 6 glazen cadeau krijgt!!
The world's a stage, and each must play a part
Jeroen C
3rd Gear member

Ronde benzineklep; dat is nou het laatste waar ik opgewonden van wordt :wink:

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
guidov
2nd Gear member

Poolrev schreef:
Quinternet schreef: * De regensensor moet bij iedere start opnieuw ingeschakeld worden, terwijl de knop op een lastig te bereiken plek zit. Het zou handiger zijn als deze ingeschakeld zou blijven

Daaraan kan je merken dat het een Zweedse auto is :wink: . Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit is omdat anders, als de ruitenwissers zitten vastgevroren of het heeft gesneeuwd, en je zet je auto aan, dan zal de ruitenwisser motor direct doorbranden. Omdat deze vanwege de regensensor direct z'n werk zou gaan willen doen in zo'n geval als je de auto start.
Is best lastig als hij gewoon aan staat. Ik heb een tijdje een skoda octavia gereden, maar daar gingen de ruitenwissers spontaan aan als je onder een viaduct door reed (terwijl het droog weer was). Ik kan je verzekeren, dan ervaar je een heel speciaal gevoel.

Maar goed alles is gewenning, evenzo het wachten op een belletje van de dealer om de auto in ontvangst te mogen nemen
ex-Mooseman
4th Gear member

BMW is een Duitse wagen, en daar moet je dat ook bij elke rit terug activeren.

Logica: als je op een onbewaakt moment de was/krasstraat binnen rijdt, en je sensor is geactiveerd, dan kunnen je plotseling wissende wisser vastrakende in de draaiende borstels, met alle gevolgen van dien.
djidee
2nd Gear member

ex-Mooseman schreef:BMW is een Duitse wagen, en daar moet je dat ook bij elke rit terug activeren.

Logica: als je op een onbewaakt moment de was/krasstraat binnen rijdt, en je sensor is geactiveerd, dan kunnen je plotseling wissende wisser vastrakende in de draaiende borstels, met alle gevolgen van dien.
Hehe, dat heb ik met de Fiesta al wel eens gehad, maar dan in de voorwas al...

Rutgerv40
2nd Gear member

guidov schreef:
Poolrev schreef:
Quinternet schreef: * De regensensor moet bij iedere start opnieuw ingeschakeld worden, terwijl de knop op een lastig te bereiken plek zit. Het zou handiger zijn als deze ingeschakeld zou blijven

Daaraan kan je merken dat het een Zweedse auto is :wink: . Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit is omdat anders, als de ruitenwissers zitten vastgevroren of het heeft gesneeuwd, en je zet je auto aan, dan zal de ruitenwisser motor direct doorbranden. Omdat deze vanwege de regensensor direct z'n werk zou gaan willen doen in zo'n geval als je de auto start.
Is best lastig als hij gewoon aan staat. Ik heb een tijdje een skoda octavia gereden, maar daar gingen de ruitenwissers spontaan aan als je onder een viaduct door reed (terwijl het droog weer was). Ik kan je verzekeren, dan ervaar je een heel speciaal gevoel.

Maar goed alles is gewenning, evenzo het wachten op een belletje van de dealer om de auto in ontvangst te mogen nemen
Lichtsensoren aangesloten op de ruitenwisser? :twisted:
Ging je verlichting aan als het regende? :oops:
ex-Mooseman
4th Gear member

Als het regent, is er meestal ook wel wat minder licht + bepaalde merken detecteren 1) de regen + 2) de snelheid van het voertuig. Overschrijden die twee een bepaalde waarde, dan floepen de lichten ook aan.
Door de lichtsensor besef je eigenlijk niet meer wanneer je lichten aan of uit staan.
Enkel bij sneeuw (door de reflectie is het licht toch nog redelijk fel) of bij mist moet je zelf nog actie ondernemen om je lichten aan te zetten.
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Gisteren ook mijn V40 opgehaald. De eerste bevindingen zijn super!
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Fietsventje
2nd Gear member

Vandaag naar 't noorden van Duitsland gereden met m'n D3. Na 2.5 uur rijden tussen Duisburg en Hamburg stond de gemiddelde snelheid op een nooit gezien niveau: 152 km/u ...

Bij 170 à 180 km/u was de wagen erg stabiel en handelbaar. Een paar keer 'getest' bij snelheden daarboven, maar dan moest ik me overdreven concentreren en werd de wagen wat onstabiel. Mogelijks heeft dat ook te maken met de sterke Noordenwind die mijn topsnelheid trouwens ook tot 204 km/u op de teller beperkte.

Al bij al echt een heerlijke ervaring: 3 uur cruisen aan hoge snelheid, met de live opname van Pulse van Pink Floyd op de 'achtergrond' (ahum). Zelden zo van een auto genoten :-)
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
Elsje
1st Gear member

Het ietwat "onstabiele" zal ongetwijfeld aan de felle zijwind liggen. Ik heb al 200 gereden waarbij de V40 als een blok op de weg lag. Zelfs bij bochten en hoogteverschillen bleef hij uiterst stabiel. Rapper dan 200 gaat mijn D2 echter niet...
djidee
2nd Gear member

Afgelopen dagen idd wat last van de wind gehad, maar daar heeft niet alleen de V40 last van :)

Mijn ervaring was ook bij 180-200 dat hij als een blok op de weg ligt, ook op de wat minder rechte en vlakke autobahnen (BAB7 rondom Kassel bv)
Fietsventje
2nd Gear member

Vandaag op de terugweg gemerkt dat het zonder felle tegenwind ook bij snelheden boven de 180 heel stabiel blijft. Ben tot 213 km/u op de teller geraakt, maar moest telkens weer gas lossen door trager verkeer. Da's het nadeel van overdag te moeten rijden ...

Maar goed, dat zoeken naar de topsnelheid is toch een beetje tricky. Het gewoon nachtelijk cruisen tegen 180 km/u was toch veel ontspannender ;-)
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Mijn collega (met nieuwe V40) kwam gister opgewonden vertellen dat ze haar eerste city-safety momentje had beleefd! Het werkt! Ze was wel geschrokken.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Rutgerv40
2nd Gear member

Volvoman schreef:Mijn collega (met nieuwe V40) kwam gister opgewonden vertellen dat ze haar eerste city-safety momentje had beleefd! Het werkt! Ze was wel geschrokken.
Collega van mij heeft er ook al 2 gehad, ik nog geeneen (ra-ra politiepet :twisted: ). Als je niet anticipeert schijnt hij regelmatig in te grijpen 8) :roll:
Alfist33
2nd Gear member

ik had het een tijdje geleden al gevraagd, maar volgens mij geen reacties op gehad.

Bij mij werkt het 'vermijden tolwegen' gewoon totaal niet.
Werd vandaag wéér langs de tol tunnel gestuurd, terwijl vermijden aanstaat.
Iemand anders ook ervaring mee?
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
The Saint
2nd Gear member

Klein puntje dat me gisteren opviel: er zit geen greep aan de onderkant/binnenkant van de achterklep om hem dicht te doen. Je moet dus je vingers op de (vieze) buitenkant zetten.

Jammer van je vingers, maar ook van de auto: beter egaal vies dan met vlekken.

The Saint, die nogal op zijn hygiëne gesteld is..
The Saint
2nd Gear member

Alfist33 schreef:ik had het een tijdje geleden al gevraagd, maar volgens mij geen reacties op gehad.

Bij mij werkt het 'vermijden tolwegen' gewoon totaal niet.
Werd vandaag wéér langs de tol tunnel gestuurd, terwijl vermijden aanstaat.
Iemand anders ook ervaring mee?
Er zullen nog weinig buitenlandse tripjes met de V40 gemaakt zijn. Nog een paar weken geduld dan is het meivakantie (ik ga zelf overigens naar Denemarken en kom dan volgens mij ook geen tolwegen tegen).
Jeroen C
3rd Gear member

Bij mij zit aan de binnenkant van de achterklep een richel waar ik de klep mee naar beneden zwiep.
Niet echt ergonomisch, maar geen vieze handen.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
nossy
4th Gear member

bij iedere V40 zitten langs de binnenzijde 2 inkepingen om de achterklep dicht te den???
Plaats reactie

Terug naar “V40”