Ik ben ook van mening dat de motor hier door schoner blijft.
De reparatie is vrij goed te doen.
zie de foto,s
En deze bewering heeft niet toevallig betrekking op de dag van morgen?En uit mijn ervaring moeten de meeste 185pk motors bij 250 dkm nieuwe stoters of ze slaan de kleppen krom. Maar ik heb het bij mijn auto maar preventief vervangen. Er waren bij mij 9 van de 20 stoters minder.
Hij is van 2005 modeljaar 2006Thijs schreef:Welk bouwjaar?
Ik zou maar eens Google op D5 185PK 2005.V70/2.4D/2003 schreef:En deze bewering heeft niet toevallig betrekking op de dag van morgen?En uit mijn ervaring moeten de meeste 185pk motors bij 250 dkm nieuwe stoters of ze slaan de kleppen krom. Maar ik heb het bij mijn auto maar preventief vervangen. Er waren bij mij 9 van de 20 stoters minder.
Dat is voor het eerst dat ik kennis neem van dergelijke zaken ten aanzien van de 185 PK D5 en doe mij best wel de schrik om het hart slaan. En 9 van de 20 stoters die minder zijn is dan best wel weer veel maar, minder in welke mate? Hij had immers "al wel 180 dkm gelopen".
Beetje bizar allemaal, geldt dit overigens alleen voor de 185 Pk's of hebben andere D5-en daar ook last van, is daar nog iets met bouwjaren?
V70/2.4D/2003 schreef:Helder, logisch en verstandig. Drie woorden die jouw actie helemaal dekken lijkt mij zo.