Klepstoters D5 185pk

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

Ik heb toch maar mij motor voorzien van 20 nieuwe tuimelaars en stoters. Ik heb er nog niet heel veel problemen mee gehad, maar hij begon toch het bekende BOOT geluid te maken. Ik moet zeggen dat ie nu veeeeeeeel stiller is geworden. Ook vooraf nog even de motor gespoeld met motor flush van forte. de motor heeft nu 180 dkm gedraait en was toch zeer vervuild. Bij mij komt er nu gewoon elke 10 dkm nieuwe olie in 8) .
Ik ben ook van mening dat de motor hier door schoner blijft.
De reparatie is vrij goed te doen.

zie de foto,s
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 D5 185pk 6-Bak
Gebruikersavatar
mjeuring
3rd Gear member
Berichten: 494
Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56

Is dit iets wat bij alle 185PK D5's een keer moet gebeuren?
Mooie foto's trouwens!
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Welk bouwjaar?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Aan zijn profielfoto te zien, het oude model S60. Bovendien worden de 185 pk D5 motoren niet meer gemaakt.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ook gelijk even een nieuw oliefilter en brandstofleidingen gemonteerd? En als je toch bezig was en het zaakje los had liggen, de distributieriem en waterpomp?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Wat is de staat van de oude onderdelen, kun je slijtage waarnemen?
Dat dit al bij 180000 km moet gebeuren, is wel erg vroeg.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

Ik uiteraard ook olie en filter vervangen. Distributie was 10 dkm. Geleden al vervangen, maar ik heb nu nog ff de waterpomp vervangen. En uit mijn ervaring moeten de meeste 185pk motors bij 250 dkm nieuwe stoters of ze slaan de kleppen krom. Maar ik heb het bij mijn auto maar preventief vervangen. Er waren bij mij 9 van de 20 stoters minder.
S60 D5 185pk 6-Bak
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Pfff elke 250 dkm nieuwe stoters, waarom niet net als bij de benzine motoren vaste stoters, want kleppen slaan haast niet in bij een diesel.

Is dit ook te voorzien bij bijv. een D3 in een nieuwe V40?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

Ik heb nog ff naar de brandstof leidingen gekeken maar die zagen er prima uit😉
S60 D5 185pk 6-Bak
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

En uit mijn ervaring moeten de meeste 185pk motors bij 250 dkm nieuwe stoters of ze slaan de kleppen krom. Maar ik heb het bij mijn auto maar preventief vervangen. Er waren bij mij 9 van de 20 stoters minder.
En deze bewering heeft niet toevallig betrekking op de dag van morgen?
Dat is voor het eerst dat ik kennis neem van dergelijke zaken ten aanzien van de 185 PK D5 en doe mij best wel de schrik om het hart slaan. En 9 van de 20 stoters die minder zijn is dan best wel weer veel maar, minder in welke mate? Hij had immers "al wel 180 dkm gelopen".
Beetje bizar allemaal, geldt dit overigens alleen voor de 185 Pk's of hebben andere D5-en daar ook last van, is daar nog iets met bouwjaren?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

Ze zeggen bij Volvo dat de nieuwe stoters beter zouden zijn!
Ik heb er in ieder geval geen last meer van.
S60 D5 185pk 6-Bak
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

Thijs schreef:Welk bouwjaar?
Hij is van 2005 modeljaar 2006
S60 D5 185pk 6-Bak
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Nou ja zeg, dat riekt welhaast naar garantie-claims.
Lopen er hier meer met dat type motor en dito, kennelijk slechte, klepstoters?
Welk type motor hebben we het precies over?
Ramon&Ramon, MarioC70, kom er eens in.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Wel even in het goede topic plaatsen.
Moderater svp.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

V70/2.4D/2003 schreef:
En uit mijn ervaring moeten de meeste 185pk motors bij 250 dkm nieuwe stoters of ze slaan de kleppen krom. Maar ik heb het bij mijn auto maar preventief vervangen. Er waren bij mij 9 van de 20 stoters minder.
En deze bewering heeft niet toevallig betrekking op de dag van morgen?
Dat is voor het eerst dat ik kennis neem van dergelijke zaken ten aanzien van de 185 PK D5 en doe mij best wel de schrik om het hart slaan. En 9 van de 20 stoters die minder zijn is dan best wel weer veel maar, minder in welke mate? Hij had immers "al wel 180 dkm gelopen".
Beetje bizar allemaal, geldt dit overigens alleen voor de 185 Pk's of hebben andere D5-en daar ook last van, is daar nog iets met bouwjaren?
Ik zou maar eens Google op D5 185PK 2005.
Ik weet ook wat het probleem is EGR!
En de intervallen die Volvo voor schrijft 30 dkm met de zelfde olie.
En daarbij vervuilen de kleppen en bijven ze niet helemaal soepel, met als gevolg klepsteel krom en kop kapot.
En nog maals ik wilde deze ellende allemaal voorkomen.
Vandaar de reparatie ;)
S60 D5 185pk 6-Bak
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Helder, logisch en verstandig. Drie woorden die jouw actie helemaal dekken lijkt mij zo.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

Motor code is:D5244T4 er zijn bepaalde chassis nrs. Die toen een modificatie hadden. Dit was bij die van mij het geval. Ze hadden dit echte nooit uitgevoerd. Dus helaas geen coulance.
S60 D5 185pk 6-Bak
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

:wink:
V70/2.4D/2003 schreef:Helder, logisch en verstandig. Drie woorden die jouw actie helemaal dekken lijkt mij zo.
S60 D5 185pk 6-Bak
V70D5AWD
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 05.04.2011 - 08:33

Ja hoor, goede actie ! Mijn V70 uit 2007 zou het volgens de dealer ook hebben. Kmstand 160.000. De dealer rekent 2200 €. Daar zit dan distributie en waterpomp bij. Blijf het belachelijk veel geld vinden. Hoe kun je zien dat een klepstoter minder is ? Veert minder in of zo ?
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
erik brouwers
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.04.2012 - 21:24
Locatie: Heel

Dat is wel stevig geld voor deze ingreep😳
Maar goed dat is ook het dealer uurloon;)
Ik moet zeggen dat het een leuk werkje is, maar je moet er een beetje verstandig aan werken! ;)
S60 D5 185pk 6-Bak
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”