Hoi, volgens de antwoorden op mijn vorige Topic moeten de kleppen van mijn V70 2.4 uit 2000 gesteld worden.
kan iemand mij daar iets over vertellen want de een zegt kleppen stellen en de andere zegt als je dat doet moet de nokkenas en de distributieriem eraf en de vraag is of ze gesteld moeten worden.
Vervolgens heb ik ook al het antwoord gekregen dat ze ondanks dat het geen hydrolische klepstoters zijn nooit gesteld moeten worden.
ik ben het spoor nu een beetje bijster.
Kleppen stellen Volvo V 70 2.4
-
ketron1960
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Bij dat bouwjaar zitten er controle gaatjes in de cil.kop waardoor de klepspeling is te meten.
Klepspeling instellen gebeurd dmv het uitwisselen van de stoterbussen, hiervoor moet idd de nokkenassen gedemonteerd worden en dus ook de distributieriem los.
Normaal gesproken zouden ze (op benzine) niet gesteld hoeven te worden, op gas is dat natuurlijk een ander verhaal, met flaslube en dergelijke bescherming middelen kan het kleppen stellen uitgesteld worden.
zie ook;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
en;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288
Klepspeling instellen gebeurd dmv het uitwisselen van de stoterbussen, hiervoor moet idd de nokkenassen gedemonteerd worden en dus ook de distributieriem los.
Normaal gesproken zouden ze (op benzine) niet gesteld hoeven te worden, op gas is dat natuurlijk een ander verhaal, met flaslube en dergelijke bescherming middelen kan het kleppen stellen uitgesteld worden.
zie ook;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
en;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
ketron1960
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
De auto is van 2000 maar de gasinstallatie zit er pas vanaf 2006 in.
In mijn vorige topic gaf ik aan dat het motormanagement lampje brandt, toen kwam het kleppenstel verhaal naar voren.
Maar als ik hem start dan brandt hij en als ik hem na 10 minuten uitzet en ik start hem weer gaat hij uit en kan dan de hele dag uitblijven ( ook op gas ) en gaat dan spontaan weer aan.
In mijn vorige topic gaf ik aan dat het motormanagement lampje brandt, toen kwam het kleppenstel verhaal naar voren.
Maar als ik hem start dan brandt hij en als ik hem na 10 minuten uitzet en ik start hem weer gaat hij uit en kan dan de hele dag uitblijven ( ook op gas ) en gaat dan spontaan weer aan.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
-
ketron1960
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29
Hoi een beetje late reactie maar het duurde even voordat ik de informatie had.
Bij ca 180.000 is de gasinstallatie ingebouwd, en hij heeft nu 382.000 km gelopen.
Bij 300.000 km zijn de kleppen gesteld.
de storing die aangegeven wordt is co2 te hoog, maar bij de keuring was de co2 meting van zowel gas als benzine goed.
Bij ca 180.000 is de gasinstallatie ingebouwd, en hij heeft nu 382.000 km gelopen.
Bij 300.000 km zijn de kleppen gesteld.
de storing die aangegeven wordt is co2 te hoog, maar bij de keuring was de co2 meting van zowel gas als benzine goed.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3
Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993















