T5 valt stil in Spanje
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Haha + 1 Omdat het kan en het straks afgelopen is.... Sooner or later!prometheus@v70 schreef:Omdat het kan!, maar even serieus;persoonlijk vind ik het erg gaaf om met een onopvallende station te sporten met auto's zoals Porsche Boxter, de snellere bmw's & Mercedessen enz..je zou de blikken van ongeloof moeten zien! En vergeet niet dat we over een x aantal jaar allemaal elektrisch rijden en dan is het feest over,dus ik geniet ervan nu het nog kan!
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Op het moment geen, heb een gewone automaat, dat scheelt misschien...prometheus@v70 schreef:@Josas1- Ja dat is zeker niet fijn en het vervelende was dat ik op het misschakelen en de trillingen na eigenlijk niet eens zoveel gemerkt heb.ik was echt in de veronderstelling dat ik nog wel even een paar duizend kilometer verder kon rijden maar ineens boem en stop.
evisie verschilt van geval tot geval maar in mijn geval moest elk onderdeel, dus kleppenhuis,frictieplaten,koppel omvormer, c1 as, busjes in de bak zelf moesten opnieuw gedraaid worden,intercooler reinigen (zat allemaal aluminium en metaal bezinksel in) dag inbouwen en dag uitbouwen, inleren van de computer enz.Voor deze totale revisie moest ik bij VarioClean 3000 euro incl BTW betalen.Dit is een hoop geld maar goedkoop in vergelijk met een bijvoorbeeld een dealer, deze rekent al snel 700 tot 1000 euro meer!
Daarvoor ook mijn tip om tijdig,bij mis schakelen en doorslippen van de automaat,langs een specialist te gaan.Want als je er op tijd bij bent kan je
erger voorkomen. Een nieuw kleppenhuis kost je 1000 euro en een flush misschien 300, dus beter preventief wat geld uitgeven dan in een keer 3000euro betalen.
Maar welke klachten heb jij precies?
maar ben gewoon nieuwsgierig

S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29.12.2012 - 21:13
Wel bijzonder, NA een powerflush problemen met de GT.
Hoe was de staat van de bak VOOR deze eerste powerflush, heb je preventief laten spoelen of waren er al problemen?
Ik vraag dit nav de vele discussies over het powerflushen, de drain&fill methode, helemaal niets aan je bak doen, etc.
Zo rondlezend krijg ik de indruk dat onze drukgestuurde bakken gevoelig zijn voor de staat van de olie en dus af en toe moet worden ververst.
Ook lees je dat dit niet geheel zonder risico is, vanwege het losweken van vuil dat vervolgens weer in het kleppenblok / brein kan gaan zitten.
Varioclean kijkt ook naar de kilometerstand van de auto en past hier de spoelprocedure op aan heb ik begrepen (hoge standen worden een keer extra gespoeld en tussendoor opnieuw ingeleerd). Ook kan er wel of geen cleaner worden toegepast.
Een onzalige gedachte bij het lezen van dit verhaal, was dat de problemen ook zou kunnen zijn ontstaan DOOR het powerflushen? Vandaar de vraag in de eerste regel...
Hoe was de staat van de bak VOOR deze eerste powerflush, heb je preventief laten spoelen of waren er al problemen?
Ik vraag dit nav de vele discussies over het powerflushen, de drain&fill methode, helemaal niets aan je bak doen, etc.
Zo rondlezend krijg ik de indruk dat onze drukgestuurde bakken gevoelig zijn voor de staat van de olie en dus af en toe moet worden ververst.
Ook lees je dat dit niet geheel zonder risico is, vanwege het losweken van vuil dat vervolgens weer in het kleppenblok / brein kan gaan zitten.
Varioclean kijkt ook naar de kilometerstand van de auto en past hier de spoelprocedure op aan heb ik begrepen (hoge standen worden een keer extra gespoeld en tussendoor opnieuw ingeleerd). Ook kan er wel of geen cleaner worden toegepast.
Een onzalige gedachte bij het lezen van dit verhaal, was dat de problemen ook zou kunnen zijn ontstaan DOOR het powerflushen? Vandaar de vraag in de eerste regel...
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ha Mekstra,
Ja dat is koffiedik kijken.Wellicht had de bak nog eerder de geest gegeven als ik hem niet had laten flushen en wellicht had de bak langer meegegaan als ik geen tuning had gehad.
Feit is dat bakken over het algemeen langer meegaan na een flush dan zonder, wellicht dat ik helaas de noodzakelijke uitzondering op die regel ben geweest.
Ik ben in ieder geval zeer content geweest met de service van Varioclean, zowel flush als revisie.En kan alleen maar hameren op het feit dat alle geartronic rijders een flush moeten doen om problemen zoals ik die heb ervaren te voorkomen.
Ja dat is koffiedik kijken.Wellicht had de bak nog eerder de geest gegeven als ik hem niet had laten flushen en wellicht had de bak langer meegegaan als ik geen tuning had gehad.
Feit is dat bakken over het algemeen langer meegaan na een flush dan zonder, wellicht dat ik helaas de noodzakelijke uitzondering op die regel ben geweest.
Ik ben in ieder geval zeer content geweest met de service van Varioclean, zowel flush als revisie.En kan alleen maar hameren op het feit dat alle geartronic rijders een flush moeten doen om problemen zoals ik die heb ervaren te voorkomen.
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
mijn verhaal met de geartronic ( 2X ) is al in dit forum aan de orde geweest. Ik werd overigens wel goed geholpen door de ANWB, alleen niet door de dealer van Volvo. Heb hier in Nederland nog een mail aan gewaagd naar importeur van Volvo, maar weinig respons. Hoort er in het buitenland bij is het antwoord
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
@OGA244, ja geen idee.Weet trouwens ook niet of een versnellingsbakoliewissel wel of niet deel uit maakt van het reguliere onderhoud.
Maar helaas ben ik nu zelf ervaringsdeskundige geworden en zijn er hier op het forum ook tal van voorbeelden die het uitvoeren van een versnellingsbak Flush of het tijdig vervangen van het kleppenhuis niet tot overbodige luxe maken.Doe daar je voordeel mee
Maar helaas ben ik nu zelf ervaringsdeskundige geworden en zijn er hier op het forum ook tal van voorbeelden die het uitvoeren van een versnellingsbak Flush of het tijdig vervangen van het kleppenhuis niet tot overbodige luxe maken.Doe daar je voordeel mee

V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29.12.2012 - 21:13
Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn bak ook voorzien van verse atf.prometheus@v70 schreef:Ha Mekstra,
Ja dat is koffiedik kijken.Wellicht had de bak nog eerder de geest gegeven als ik hem niet had laten flushen en wellicht had de bak langer meegegaan als ik geen tuning had gehad.
Feit is dat bakken over het algemeen langer meegaan na een flush dan zonder, wellicht dat ik helaas de noodzakelijke uitzondering op die regel ben geweest.
Ik ben in ieder geval zeer content geweest met de service van Varioclean, zowel flush als revisie.En kan alleen maar hameren op het feit dat alle geartronic rijders een flush moeten doen om problemen zoals ik die heb ervaren te voorkomen.
Ik had geen problemen, puur preventief bij 175k.
Wel ben ik heel benieuwd naar de staat van jou bak voor de eerste flush. Had je toen al problemen, of heb je preventief geflushed?
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Mekstra,
Heb de flush toen preventief laten uitvoeren,ik had echter sporadisch wel dat de bak even doorslipte bij overgang van 2 naar 3.
Verder had ik geen problemen,vandaar ook mijn verbazing/teleurstelling/frustratie dat de Geartronic toch kapot is gegaan
Heb de flush toen preventief laten uitvoeren,ik had echter sporadisch wel dat de bak even doorslipte bij overgang van 2 naar 3.
Verder had ik geen problemen,vandaar ook mijn verbazing/teleurstelling/frustratie dat de Geartronic toch kapot is gegaan

V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Voor mij een reden geweest om niet voor een automaat te kiezen. De V70 was 12 jaar oud en durfde een automaat van deze leeftijd niet meer aan.
Keuze was dus een handgeschakelde bak. Natuurlijk kan de altijd een drukgroep/plaat vervangen moeten worden maar altijd goedkoper dan een automatische bak.
Wel preventief de versnellingsbakolie vervangen, want 'longlife' is een ruim begrip.
Wist niet dat er zoveel problemen met de automaten waren.
Keuze was dus een handgeschakelde bak. Natuurlijk kan de altijd een drukgroep/plaat vervangen moeten worden maar altijd goedkoper dan een automatische bak.
Wel preventief de versnellingsbakolie vervangen, want 'longlife' is een ruim begrip.
Wist niet dat er zoveel problemen met de automaten waren.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
? Vind ik een beetje kort door de bocht en irrationeel beredeneerd. Ik maak uit je reactie op dat je schijnbaar liever een automaat had gehad, maar nu, vanwege een onderbuikgevoel, dan maar een handmatige transmissie hebt gekozen??Suijkerland schreef:Voor mij een reden geweest om niet voor een automaat te kiezen. De V70 was 12 jaar oud en durfde een automaat van deze leeftijd niet meer aan.
Hoeveel zijn dat er dan? Die tig hier op het forum die daadwerkelijk zodanige problemen hebben gehad die flink in de papieren zijn gaan lopen?Suijkerland schreef: Wist niet dat er zoveel problemen met de automaten waren.
Zet dat aantal eens af tegen alle verkochte automaten. Ik schat de verhouding MT/AT bij alle in NL verkochte V70's op minstens 50/50 maar wellicht meer. (Van alle 499 V70 occasions die op dit moment te koop staan op volvocars.nl zijn er 198 MT en 301 AT!). Dan valt het met de "problemen" denk ik reuze mee!
Onnodige bangmakerij n.m.m. indien redelijk normaal bereden en eventueel al dan niet geflushd doen AT's niet onder voor MT's.
Of er veel verschil zit in problemen tussen GT en MT weet ik niet, ook de verhouding GT/MT ben ik wel benieuwd naar. Ik denk dat GT de overhand heeft.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Edwin,
Wellicht had ik erbij moeten vermelden dat ik zelf al meer dan 25 jaar in de voertuigtechniek zit. Zelf sleutel ik ook nog met regelmaat. Automatische versnellingsbakken is vaak specialistisch werk en moet je de nodige gereedschappen voor hebben.
Voor mij een reden om voor een MT bak te kiezen aangezien ik dit zelf kan vervangen en alles mechanisch werkt in tegenstelling tot een AT.
Wel moet ik toegeven dat een AT soepel rijdt maar wanneer je er problemen mee krijgt al snel een paar duizend euro kwijt bent.
Gr Peter.
Wellicht had ik erbij moeten vermelden dat ik zelf al meer dan 25 jaar in de voertuigtechniek zit. Zelf sleutel ik ook nog met regelmaat. Automatische versnellingsbakken is vaak specialistisch werk en moet je de nodige gereedschappen voor hebben.
Voor mij een reden om voor een MT bak te kiezen aangezien ik dit zelf kan vervangen en alles mechanisch werkt in tegenstelling tot een AT.
Wel moet ik toegeven dat een AT soepel rijdt maar wanneer je er problemen mee krijgt al snel een paar duizend euro kwijt bent.
Gr Peter.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Hoi Peter,
Oke duidelijk verhaal, maar je hebt dus niet echt een ervaring of onderbouwing van jouw opmerking dat automaten zoveel problemen geven?
Ben nl. altijd wel benieuwd naar gebruikerservaringen of praktijkgevallen.
(Wellicht kwam mijn reactie wat nors over wat niet mijn bedoeling was overigens hoor, het nadeel van geschreven woord...)
Gr. Edwin.
Oke duidelijk verhaal, maar je hebt dus niet echt een ervaring of onderbouwing van jouw opmerking dat automaten zoveel problemen geven?
Ben nl. altijd wel benieuwd naar gebruikerservaringen of praktijkgevallen.
(Wellicht kwam mijn reactie wat nors over wat niet mijn bedoeling was overigens hoor, het nadeel van geschreven woord...)
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Tijdens een testrit met een V70 XC kreeg ik bij gas loslaten voor een verkeerslicht een schok in de aandrijflijn, naar mijn idee de AT. De auto was schitterend met Full options maar durfde het niet aan. In het verleden wel automaten gereden maar ook daarmee problemen gehad(kleppenblok). Waren geen Volvo's.
Ook op dit forum is er met regelmaat over AT geschreven.
Om je antwoord te geven. MT kan ik zelf aan sleutelen en AT op het afstellen van de druk na en het vervangen van een filter kan ik er niet veel mee en moet ik het aan de specialist overlaten.
Wanneer ik een nieuwe Volvo zou kopen en elke 5 jaar zou inruilen durf ik een AT zeker aan.
Gr Peter
Ook op dit forum is er met regelmaat over AT geschreven.
Om je antwoord te geven. MT kan ik zelf aan sleutelen en AT op het afstellen van de druk na en het vervangen van een filter kan ik er niet veel mee en moet ik het aan de specialist overlaten.
Wanneer ik een nieuwe Volvo zou kopen en elke 5 jaar zou inruilen durf ik een AT zeker aan.
Gr Peter
Ik zit al meer dan 25 jaar in de techniek en deze opmerkingen verbazen mij (behalve dat er meer problemen zouden zijn met aut. niet dus)Suijkerland schreef:MT kan ik zelf aan sleutelen en AT op het afstellen van de druk na en het vervangen van een filter kan ik er niet veel mee en moet ik het aan de specialist overlaten.
Wanneer ik een nieuwe Volvo zou kopen en elke 5 jaar zou inruilen durf ik een AT zeker aan.
Gr Peter
Ik heb in deze jaren een aardig netwerk opgebouwd en daar kan ik een revisie aan een aut. uit laten voeren die minder kost als een complete koppeling (dus incl. dualmassvliegwiel).
Ik wil ook niet alles kunnen......

- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik blijf het mager en overhaastig geconcludeerd vinden hoor, op basis van één schok bij één testrit en info van een, relatief beperkt aantal, forumgevallen...Suijkerland schreef:Tijdens een testrit met een V70 XC kreeg ik bij gas loslaten voor een verkeerslicht een schok in de aandrijflijn, naar mijn idee de AT. De auto was schitterend met Full options maar durfde het niet aan. In het verleden wel automaten gereden maar ook daarmee problemen gehad(kleppenblok). Waren geen Volvo's.
Ook op dit forum is er met regelmaat over AT geschreven.
Gr Peter
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Och, de één wil pertinent een automaat, de ander juist niet. Om wat voor reden dan ook. De volgende heeft 'geen goed gevoel' bij een geïmporteerde auto, de ander kijkt vooral naar de kloppende documentatie en waardeert een evt. prijsvoordeel.
Voor een deel gebaseerd op valide argumenten, voor de rest op buikgevoel. Maar daar gaat het juist om: je koopt voor een bak geld een auto en dan moet het 'gevoel' passen bij het bedrag wat je spendeert. Dan namelijk zit je lekker achter het stuur. Ieder het zijne!
Marc
Voor een deel gebaseerd op valide argumenten, voor de rest op buikgevoel. Maar daar gaat het juist om: je koopt voor een bak geld een auto en dan moet het 'gevoel' passen bij het bedrag wat je spendeert. Dan namelijk zit je lekker achter het stuur. Ieder het zijne!
Marc
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29.12.2012 - 21:13
Tsja, en dan dus de koffiedik-vraag: Ondanks, of Door de flush.....prometheus@v70 schreef:Mekstra,
Heb de flush toen preventief laten uitvoeren,ik had echter sporadisch wel dat de bak even doorslipte bij overgang van 2 naar 3.
Verder had ik geen problemen,vandaar ook mijn verbazing/teleurstelling/frustratie dat de Geartronic toch kapot is gegaan