Eerst maar even voorstellen: ik ben Bas, 25 jaar en woon in Delft. Vanaf geboorte heb ik een enorme interesse in auto's en wilde als klein kind dan ook monteur of vrachtwagenchauffeur worden. Inmiddels ben ik iets ouder en zijn er veel dingen veranderd: over twee weken studeer ik af en ben ik architect, toch wel een andere hoek dan vrachtwagenchaffeur. De interesse voor auto's is echter nooit minder geworden!
Nu mijn auto en de bijbehorende vragen:
Ongeveer 3 weken geleden heb ik een C70 2.3 T5 uit 1998 gekocht. Een prachtige auto, die erg comfortabel en snel is, maar dat hoef ik hier vast niet uit te leggen
Bij aankoop waren twee problemen bekend: het schuifdak was er twee dagen voor de verkoop mee opgehouden en na ongeveer 11 maanden stilstaan bij een dealer was de accu volledig dood. Er is dus op dag één een nieuwe accu ingekomen en ik heb een Webasto specialist even snel laten kijken naar het dak. So far so good.
Echter, aan het einde van week één begon tijdens het rijden plotseling het motor management lampje te branden. Ik heb de auto toen bij TonCar in Berkel en Rodenrijs gebracht om hem te laten uitlezen. Het bleek de (hydrolische) schakelaar van de variabele kleptiming te zijn. Deze was eerst een aantal keer in de 'tijdelijke storing' modus gegaan, om vervolgens in 'permanente storing' te gaan waardoor de safemode werd ingeschakeld (zo is dit mij uitgelegd). Na het resetten van de melding deed alles het weer en werd het advies gegeven om te wachten tot de melding terugkwam voordat ik tot eventuele vervanging van de schakelaar (170euro voor het onderdeel alleen) zou overgaan.
Vandaag, bijna drie weken na aanschaf, is het lampje wederom gaan branden. Mijn vermoeden is dat het weer dezelfde schakelaar is. Aangezien ik over 2 weken werkeloos architect ben, en dus wat vrije tijd omhanden heb, wil ik graag zelf het onderdeel gaan vervangen (ik heb een professionele garage tot mijn beschikking).
Nu mijn vragen: Waar kan ik het beste gereviseerde onderdelen kopen? Zijn er ook mindere ervaringen met bepaalde bedrijven? Of raden jullie het gebruik van gereviseerde of gebruikte onderdelen af? (het lijkt mij relatief veilig voor dit specifieke onderdeel)
Groeten,
Bas



















