Even voorstellen en meteen wat vragen:

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
BasaBas
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.03.2013 - 12:23
Locatie: Delft

Hallo forummers,

Eerst maar even voorstellen: ik ben Bas, 25 jaar en woon in Delft. Vanaf geboorte heb ik een enorme interesse in auto's en wilde als klein kind dan ook monteur of vrachtwagenchauffeur worden. Inmiddels ben ik iets ouder en zijn er veel dingen veranderd: over twee weken studeer ik af en ben ik architect, toch wel een andere hoek dan vrachtwagenchaffeur. De interesse voor auto's is echter nooit minder geworden!

Nu mijn auto en de bijbehorende vragen:
Ongeveer 3 weken geleden heb ik een C70 2.3 T5 uit 1998 gekocht. Een prachtige auto, die erg comfortabel en snel is, maar dat hoef ik hier vast niet uit te leggen :D
Bij aankoop waren twee problemen bekend: het schuifdak was er twee dagen voor de verkoop mee opgehouden en na ongeveer 11 maanden stilstaan bij een dealer was de accu volledig dood. Er is dus op dag één een nieuwe accu ingekomen en ik heb een Webasto specialist even snel laten kijken naar het dak. So far so good.

Echter, aan het einde van week één begon tijdens het rijden plotseling het motor management lampje te branden. Ik heb de auto toen bij TonCar in Berkel en Rodenrijs gebracht om hem te laten uitlezen. Het bleek de (hydrolische) schakelaar van de variabele kleptiming te zijn. Deze was eerst een aantal keer in de 'tijdelijke storing' modus gegaan, om vervolgens in 'permanente storing' te gaan waardoor de safemode werd ingeschakeld (zo is dit mij uitgelegd). Na het resetten van de melding deed alles het weer en werd het advies gegeven om te wachten tot de melding terugkwam voordat ik tot eventuele vervanging van de schakelaar (170euro voor het onderdeel alleen) zou overgaan.

Vandaag, bijna drie weken na aanschaf, is het lampje wederom gaan branden. Mijn vermoeden is dat het weer dezelfde schakelaar is. Aangezien ik over 2 weken werkeloos architect ben, en dus wat vrije tijd omhanden heb, wil ik graag zelf het onderdeel gaan vervangen (ik heb een professionele garage tot mijn beschikking).

Nu mijn vragen: Waar kan ik het beste gereviseerde onderdelen kopen? Zijn er ook mindere ervaringen met bepaalde bedrijven? Of raden jullie het gebruik van gereviseerde of gebruikte onderdelen af? (het lijkt mij relatief veilig voor dit specifieke onderdeel)

Groeten,

Bas
Gebruikersavatar
The Saint
2nd Gear member
Berichten: 245
Lid geworden op: 10.02.2006 - 19:01
Locatie: Alkmaar

nordicar.nl en estateservices.nl zijn iig bedrijven die gespecialiseerd zijn in Volvo. Ben bij beide wel geweest maar heb geen ervaringen met aanschaf van gereviseerde onderdelen.

Succes met je C70 (en laat hem even zien..)!
The world's a stage, and each must play a part
Gebruikersavatar
Giesto-440
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Hee Bas,

Heb je een foto van de schakelaar?
Je kunt op het 850 forum ook altijd wel heel veel onderdelen vinden..

Ben benieuwd naar de C70..
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets


Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
robert31
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01

Welkom! In Dordrecht zit VODM. Dit bedrijf is ontstaan uit de liefde voor deze auto's. Ze hebben ook een voorraad gebruikte artikelen maar leveren ook nieuwe org. onderdelen voor redelijke prijzen. Succes ermee!
Grt Rob
BasaBas
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.03.2013 - 12:23
Locatie: Delft

Bedankt voor de tips!

Ik heb even gezocht en ik denk dat dit het onderdeel moet zijn:

Afbeelding
Afbeelding


bron: http://www.justanswer.com/volvo/2mej1-h ... aulty.html

En dan nu nog even twee foto's van de C70 (gemaakt door de handelaar):
Afbeelding

Afbeelding
Meer foto's volgen later ;-)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”