remschijven en blokken
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
P.S. ik was dus van plan om eerst ATE te steken, maar als Volvo automatich ATE is, dan zou dat ok moeten zijn.
- sbv
- 6th Gear member
Reken maar op echt serieus veel geldbelgian-tsm schreef:In de Volvogarage hebben ze nog niks gezegt dat ze niet meer leverbaar zijn, maar ze durven de prijs precies niet te geven omdat die set prijzig is.
en als je dan éénmaal deze toch gaat bestellen, dan zullen ze pas afkomen, van het is niet mee leverbaar, ik ken ze ondertussen al.
Ze stellen dan ook voor om de standaard remschijven en blokken van Volvo OEM te steken, in verband met budget, ga ik dit ook normaal laten doen, want de auto moet door de keuring in april. maar ik hoop dan dat mijn auto terug goed remt, en niet zoals nu. Huidig remblokkensysteem en schijven zouden ook met 17 inch velgen moeten gaan. Klopt mijn redenering dat, hoe meer een schijf en remblokken afsluiten hoe slechter mn kan remmen, en hoe meer/harder men het pedaal moet induwen?
Remschijven met korting ca 200 euro per stuk
remblokken ca 80 euro set
klauwen ca 350 per stuk
brackets niet meer leverbaar
Op de S70R van vrouwlief zit wel deze set remmen en ze is er zeer blij mee. Ik ben bij toeval tegen een set aangelopen.
Op mijn 850 heb ik gewone 302 mm remmen zitten en dat rijdt ook prima
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Pelle
- 3rd Gear member
Een paar jaar terug had ik onder mijn 855 MY95 de remschijven van Brembo gedaan met TRW remblokken. Na ongeveer 500 km begon de boel bij het remmen te trillen en bleken de schijven krom.
Deze klacht hoor je veel over Brembo.
Ik heb hierna de schijven van Bosch in combi met de TRW blokken gedaan. Hier heb ik een paar jaar plezier van gehad.
Deze combi is zeker aan te raden.
Onder mijn V70N komen alleen nog originele blokken van Volvo, gezien mijn eigen ervaringen en de vele positieve ervaringen van Volvorijders op diverse Volvofora.
Veiligheid en betrouwbaarheid voor alles!
Deze klacht hoor je veel over Brembo.
Ik heb hierna de schijven van Bosch in combi met de TRW blokken gedaan. Hier heb ik een paar jaar plezier van gehad.
Deze combi is zeker aan te raden.
Onder mijn V70N komen alleen nog originele blokken van Volvo, gezien mijn eigen ervaringen en de vele positieve ervaringen van Volvorijders op diverse Volvofora.
Veiligheid en betrouwbaarheid voor alles!
Volvo 440
Volvo 945 GL, MY 1993, 365.000 km.
Volvo 855, MY 1995, 239.000 km.
Volvo V70N, 2.4T MY01, Mistral green, Elegance design line/ Comfort line/ Estateline. Sentinal velgen.
Volvo V70 2.0T R-edition, MY12, Electric silver
Volvo 945 GL, MY 1993, 365.000 km.
Volvo 855, MY 1995, 239.000 km.
Volvo V70N, 2.4T MY01, Mistral green, Elegance design line/ Comfort line/ Estateline. Sentinal velgen.
Volvo V70 2.0T R-edition, MY12, Electric silver
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
zuigen kopen?
@ Sander, je was sneller, maar de garage zegt het nu ook part expired.
maar heb dan geinformeerd of de Volvo OEM dan ATE is.
en foto van hier op forum meegestuurd, eens kijken wat ze antwoorden.
En dat ik het wel zal voelen na de 1e 100km of de wagen met nieuwe remschijven&blokken voorraan terug goed remt. als die dan niet goed remt, moet het iets anders zijn, nogtans zijn enkel maanden terug de trommelremmen ook nagekeken en mod. aan gedaan. mvg
@ Sander, je was sneller, maar de garage zegt het nu ook part expired.
maar heb dan geinformeerd of de Volvo OEM dan ATE is.
en foto van hier op forum meegestuurd, eens kijken wat ze antwoorden.
En dat ik het wel zal voelen na de 1e 100km of de wagen met nieuwe remschijven&blokken voorraan terug goed remt. als die dan niet goed remt, moet het iets anders zijn, nogtans zijn enkel maanden terug de trommelremmen ook nagekeken en mod. aan gedaan. mvg
- sbv
- 6th Gear member
Stijn, zet er gewoon origineel onder dan heb je nergens last van. Klein beetje hier en daar informeren, dan vallen de kosten best mee.
Ik vraag dealer niet welk merk origineel is, bestel ze gewoon bij dealer en monteer ze dan
Ik vraag dealer niet welk merk origineel is, bestel ze gewoon bij dealer en monteer ze dan
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
@ evert65 Dat zijn dus zo van die reactie's waar je niks aan hebt dus...
@ Sander dat is wat ik ook ga doen, maar de garage gaat het wel voor me doen, dan is het ineens goed gedaan, maar dit is pas in april als ik mijn groen kaartje ontvang voor naar de keuring te gaan. Die gast van de garage zegt dat met andere schijven en blokken de wagen normaal terug goed moet remmen, dus afwachten eens het zover is, eerst 100km goed inrijden (dus zachtjes remmen) en dan zien hoe het gesteld is. Is het goed, dan stopt het.
Bedankt voor de informatie
@ Sander dat is wat ik ook ga doen, maar de garage gaat het wel voor me doen, dan is het ineens goed gedaan, maar dit is pas in april als ik mijn groen kaartje ontvang voor naar de keuring te gaan. Die gast van de garage zegt dat met andere schijven en blokken de wagen normaal terug goed moet remmen, dus afwachten eens het zover is, eerst 100km goed inrijden (dus zachtjes remmen) en dan zien hoe het gesteld is. Is het goed, dan stopt het.
Bedankt voor de informatie
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Vorige week heeft de Volvogarage mijn remblokken en schijven voorraan vervangen, heb de eerst 100 à 200 kilometer voorzichtig ingeremt. Maar gisteren keek ik maar raar op toen ik 90 kilometer per uur reed, moest ik hard op de rem gaan staan voor het oranje/rood licht, toen ik stilstond zag ik rook vanuit de voorwielen komen, precies of mijn auto stond in brand. Toen ik op een parking even stil stond, rookte het nog maar een beetje, maar zelfs mijn velgen stonden heel warm. Is dit normaal, of is dat omdat ze nieuw zijn, en ik nog meer moet inremmen ofzo?
- edraket
- 7th Gear member
Gebeurt wel vaker met nieuwe remmen. Blijkbaar heb je echt nog te rustig geremd tot nu toe.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ja, ik heb nog niet echt sportief beginnen remmen, want ik lees hier en daar zo van dat je rustig moet inremmen, en als je dan stilstaat, je de rem moet loslaten, zodat de remblokken niet op de remschijven inbranden ofzoiets zodat ze rapper scheef gaan. Maar in een file of op een berg is dat niet mogelijk.