Mijn enige rit tot nu toe (van-naar de RDW) was stadsverkeer-snelweg-stadsverkeer. Als je in de stad heel rustig rijdt, kan je prima in Hybrid rijden. Alleen als je flink optrekt zal de dieselmotor aanspringen.BanRay schreef: Stel je rit bestaat uit stadsverkeer-snelweg-stadsverkeer. Heb je dan het beeld dat je zo'n rit best geheel Hybrid kunt afleggen?
Dat doe ik zelf wel. Het idee (voor mij) is om in woonwijken zo weinig mogelijk CO2 uit te storen. Dus daat gebruik ik Pure.Of beginnen met Pure, op de snelweg Hybrid en daarna weer Pure?
Op de terugweg van de RDW (na zo'n 100km in Hybrid + 10km Pure) was de accu leeg. Ik heb toen op Save gedrukt omdat ik in mijn woonwijk weer elektrisch wilde rijden. Na een kwartier stond hij weer op 10km accubereik. Dus ja, voor mij heeft de Save stand zin.Of is de accu leeg na een (redelijk) stuk snelweg? En zo ja, heeft het dan zin om op de snelweg de Save-stand te gebruiken?
Ja, de Save stand zal meer diesel gebruiken. Of het economisch slim is om dit te doen weet ik niet, maar ik heb de optie om schoon te rijden, dus dat ga ik zo veel mogelijk doen.Want met de Save-stand kun je het laatste deel weer Pure rijden, maar is waarschijnlijk het snelweggedeelte minder zuinig omdat je dan meer diesel verbruikt.