versnellingsbak aan gort

Alles over de 440 / 460
BakkerBart
1st Gear member

Wat kan trouwens het probleem zijn wanneer mijn auto met schakelen soms niet helemaal lekker in de 5e versnelling blijft. Op het moment dat ik de op de snelweg rijd, het gas los laat en vervolgens weer "intrap" dan voel ik de versnellingspook lichtelijk "op-en-neer" bewegen? Heel soms, en ik laat abrupt los en trap weer snel in, schiet hij soms uit de 5e versnelling...
Volvo S40 - 1997 - Zwart
arjen-440
3rd Gear member

Hamerpagt schreef:Ik heb nog wel een versnellingsbak liggen van een 440 1.8 i uit 94. Neem maar contact met me op
moet ie opbrengen?
YannickvanRooyen
4th Gear member

BakkerBart schreef:Wat kan trouwens het probleem zijn wanneer mijn auto met schakelen soms niet helemaal lekker in de 5e versnelling blijft. Op het moment dat ik de op de snelweg rijd, het gas los laat en vervolgens weer "intrap" dan voel ik de versnellingspook lichtelijk "op-en-neer" bewegen? Heel soms, en ik laat abrupt los en trap weer snel in, schiet hij soms uit de 5e versnelling...

Als ie in de versnelling staat, hoeveel kun je je pook dan naar links en rechts bewegen? Kunnen de schakelbusjes zijn.. kost als het goed is niet veel om te repareren.

Tevens kan het volgensmij aan je versnellingsbak olie liggen.. als hier het pijl laag/leeg is dan doet ie het ook minder ;)
tim-1987
2nd Gear member

nou, heb toch maar de bak en de koppeling laten repareren... Het kost wat, maar dan heb je ook wat:)

gr
tim
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”